Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Citykonferensen
    • Golfbaren
    • Liberty International
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
    • Season Hotel
    • Kajen Nacka strand
    • Palacio de Cantalobos
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content

2025-05-15 | Aktuellt

Så hittar du rätt mötesplats – ny tjänst lanseras

Nu blir det enklare för dig som ledningsassistenter och andra mötesbokare att hitta rätt plats för nästa konferens eller ledningsgruppsmöte. Den 16 maj lanseras den nya tjänsten STHLM MÖTEN, en kostnadsfri digital tjänst som erbjuder jämförbara offerter, rådgivning och möjlighet att boka direkt online. Vi passade på att ställa några frågor till Magdalena Höglund inför lanseringen.

Så hittar du rätt mötesplats – ny tjänst lanseras i dagMagdalena Höglund

Bakom satsningen står ett team av erfarna mötesexperter som vill förenkla vägen till lyckade möten – oavsett om det handlar om citynära konferenshotell, naturnära retreats eller pampiga herrgårdar. Tjänsten omfattar hundratals anläggningar i Stockholm och flera tusen i hela landet.

– Vi vet hur avgörande rätt plats och planering är för ett lyckat möte. Med STHLM MÖTEN vill vi göra det enkelt att jämföra alternativ och få professionell hjälp – helt utan kostnad, säger Magdalena Höglund, operativt ansvarig på STHLM MÖTEN.

Förutom bokning erbjuder tjänsten även möjlighet till helhetslösningar med projektledning, aktiviteter och föreläsare. Det gör tjänsten extra intressant för assistenter som ansvarar för hela mötesupplevelsen, inte bara platsen.

På www.sthlmmoten.se kan användare redan nu börja söka, jämföra och boka.

Magdalena Höglund är operativt ansvarig för nylanserade STHLM MÖTEN, en digital tjänst för mötesbokning som gör det lättare att hitta, jämföra och boka rätt plats – med rådgivning på köpet. Vi ställde några snabba frågor till henne om hur tjänsten är tänkt att förenkla livet för assistenter och andra mötesplanerare.

”Vi vet att assistenter ofta bär hela mötet på sina axlar”
Magdalena Höglund om nya tjänsten STHLM MÖTEN – och varför den gör skillnad

Vilket konkret problem vill ni lösa för ledningsassistenter och andra som bokar möten?
– Många assistenter sitter med det fulla ansvaret för att få till ett möte som är både smidigt, inspirerande och kostnadseffektivt. Det tar tid att hitta rätt plats, begära offerter och koordinera detaljer. Vi samlar allt på ett ställe och erbjuder samtidigt personlig rådgivning – helt utan att det kostar kunden något.

Hur skiljer sig STHLM MÖTEN från andra bokningssajter på marknaden?
– Vi är inte bara en söktjänst. Hos oss får du konkreta förslag baserat på dina behov, och vi hjälper dig att jämföra offerter på ett överskådligt sätt. Dessutom kan du välja om du vill boka själv eller låta oss ta hand om projektledningen, vilket är ovanligt. Det är som att ha en mötesexpert i bakfickan.

Ni erbjuder kostnadsfri rådgivning – hur fungerar det i praktiken?
– Det är bara att fylla i ett formulär, ringa oss direkt eller boka ett kort digitalt möte. Vi ställer några frågor för att förstå behovet – till exempel antal deltagare, syfte, budget, läge och om du behöver tillval som föreläsare eller aktiviteter. Sen återkommer vi med förslag och jämförbara offerter, ofta inom 24 timmar.

Kan du ge exempel på några unika eller oväntade anläggningar som finns med i ert utbud?
– Absolut! Vi har allt från välkända cityhotell till naturnära pärlor och charmiga slott i både Stockholm och resten av landet. Ett exempel är en herrgård med egen bastuflotte, perfekt för ledningsgruppsretreats och avskilda möten. Eller ett nyrenoverat designhotell mitt i stan där man enkelt kombinerar möte med AW eller middag.

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Rapporten som visar: Balans är framtidens viktigaste karriärstrategi

Rapporten som visar: Balans är framtidens viktigaste karriärstrategi

Stress, press och livspussel oroar svenskarna mer än AI och teknikomställning. Det visar en ny undersökning från Bliwa Livförsäkring. För VD-assistenter, som ofta befinner sig mitt i organisationens hjärta, blir resultaten en tydlig påminnelse: framtidens utmaning handlar lika mycket om hållbarhet i arbetet som om effektivitet.

Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 november

AI, ledarskap och inflytande i fokus – två platser kvar till årets viktigaste konferens för ledningsassistenter

Den 17 november samlas Sveriges ledningsassistenter på Ingenjörshuset i Stockholm för EA Summit 2025 – en konferens som sätter ljuset på yrkesrollens största förändring någonsin. Med fokus på AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken blir det en eftermiddag fylld av inspiration, verktyg och nätverkande. Och nu återstår bara två platser.

Kvinnor har fortfarande sämre karriärmöjligheter i Sverige

Kvinnor har fortfarande sämre karriärmöjligheter i Sverige

Trots åratal av fokus på jämställdhet upplever nästan hälften av Sveriges yrkesarbetande kvinnor att de har begränsade möjligheter att göra karriär eller utvecklas professionellt – långt efter sina manliga kollegor. Det visar den nya rapporten ManpowerGroup Global Talent Barometer 2025.

Upphandlingar – vägen från nystartad verksamhet till växande företag

Upphandlingar – vägen från nystartad verksamhet till växande företag

Annons

På den offentliga upphandlingsmarknaden är det efterfrågan på mängder av olika varor och tjänster, och för mindre företag kan den offentliga marknaden vara en bra utgångspunkt för att växa och skaffa sig nya uppdrag och förutsägbara intäkter. Innan du ger dig i kast med upphandlingsmarknaden är det några saker du bör tänka igenom. I den här artikeln försöker vi ge dig några tips och lite inspiration på vägen från litet till stort företag.

Annonsplatta gron
IMA banner

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

300x250 studio puck

Tillgängliga nätverk

 
  • IMA - International Management Assistants Sweden
  • Inhouse - Nätverket för Executive Assistants
  • The Pace - Nätverk för executive assistants
  • EGN - Nätverk för executive assistants
  • Chefssekreterarna Skåne
  • Cassto
  • Dialog - Kompetensnätverket för Executive Assistants
  • Handelskammarens Nätverk för VD-assistenter

Krönika

Utbildning

- Distansutbildningar

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

  • Office Manager – Duni Group Malmö | Konsult via Bravura
  • Volvo Group rekryterar Executive Assistant – Göteborg/Lyon
  • Office Manager-jobb hos Duni Group i Malmö | Konsultuppdrag
  • Deltidsjobb: Administratör i Göteborg – Teknikbolag i bygg
  • The Pace söker Koordinator i Stockholm | Ledningsnära konsultuppdrag
  • Office Manager Linköping – IMI Supply Chain Solutions
  • Seco Tools: Process Office Manager – global Order-to-Deliver
  • Executive Assistant till koncernchef – Voky/Zollner, Linköping
  • Office Manager i Solna – deltid via Adecco | Executiveeffect
  • Office Manager Stockholm – start omgående | Manpower
  • Executive Assistant – energimyndighet, Sundbyberg | JobBusters
  • Koordinator och Office Manager – Trafikkontoret, Stockholms stad
  • Executive Assistant till Mysafety i Stockholm – ledningsstöd nära vd
  • Executive Assistant till VP MACH – Hitachi Energy
  • Executive Assistant Stockholm – 24 mån uppdrag via Incluso
  • Executive Assistant till CEO i Stockholm | Top of Heart
  • Executive Assistant-volontär | Mercy Ships Sverige
  • Office Manager med teamledaransvar i Stockholm | The Pace
  • Legora rekryterar Executive Assistant – Growth i Stockholm
  • Executive Assistant/Office Coordinator | Specsavers Göteborg

Mest läst

Kadi Upmark, Vår Gård: En vd som vuxit in i ledarrollen 

Kadi Upmark, Vår Gård: En vd som vuxit in i ledarrollen 

När hon 2016 intog vd-stolen på hotell- och konferens-anläggningen Vår Gård i Saltsjöbaden utanför Stockholm gick hon från att vara Executive Assistant till att bli kollegornas chef. 2019 storsatsade de genom att utöka med hotellverksamhet och en exklusiv finkrog. Den utsågs i våras till ”Årets hotellrestaurang” och siktet är inställt på en stjärna i Guide Michelin. Vi får ett finstämt ...
Ministerns EA bjöd på sina erfarenheter

Ministerns EA bjöd på sina erfarenheter

Marie Voss, vd-assistent på Sydsvenska Handelskammaren håller regelbundet i mötesserien ”Möt en VD-assistent” och igår var det dags för en riktig drömgäst ...
Dan Persson Knistad Herrgård: ”Steffo är mitt bollplank”

Dan Persson Knistad Herrgård: ”Steffo är mitt bollplank”

Hallå där... Dan Persson, vd och ägare till Knistad Herrgård i Skövde. Vi tog en pratstund med Dan om hur han tagit verksamheten genom pandemitiden och hur hans samarbete ser ut med delägaren Steffo Törnquist.
Mötesexperten Fredrik Bauer: Kan ett infomöte vara effektivt?

Mötesexperten Fredrik Bauer: Kan ett infomöte vara effektivt?

De flesta arbetsplatser har informationsmöten av olika slag. Möten som ofta upplevs tråkiga och som sällan förmedlar ny information på ett effektivt sätt. I en ny krönika från Executiveeffects återkommande gästskribent Fredrik Bauer reflekterar han över fenomenet och ger förslag till förändring.
Jenny

Möt Jenny Haglund Sahlin chefsassistent inom Handelsbanken

Jenny på Handelsbanken visar hur rollen som chefsassistent handlar om mod, kultur och människokännedom – inte bara struktur.

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | | Greatplacesinsweden.com