Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
    • Lediga Jobb
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Citykonferensen
    • Golfbaren
    • Liberty International
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
    • Season Hotel
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content

2020-11-09 | Inspiration

Biltillverkare skapar virtuell mötesplats där användarna kan skapa sin egen avatar

CUPRA visar för första gången sin nya digitala värld. En värld som på sikt kommer att öppnas upp för alla CUPRAs kunder. Den interaktiva plattformen fungerar som en virtuell mötesplats där användarna kan skapa sin egen avatar och interagera med andra genom att prata eller chatta med dem. Tanken är att bland annat använda plattformen för konferenser, utbildningar och live konserter.

Biltillverkare skapar virtuell mötesplats där användarna kan skapa sin egen avatarCUPRAs virtuella plattform öppnar möjligheter att mötas digitalt.
  • På sikt kommer den spanska biltillverkaren att öppna den virtuella plattformen för alla sina kunder
  • Fler än 600 CUPRA Masters har redan genomgått utbildning på plattformen
  • I CUPRAs digitala strategi ingår också en plattform för live-konserter med populära artister
  • Dessutom är CUPRA medproducent för en TV-serie om högprestandabilar som kommer att visas på en on-demand videoplattform

Martorell, Spanien, 5 november 2020, I samband med lanseringen av det nya modellprogrammet, presenterade CUPRA i dag en digitaliseringsstrategi som företaget kommer att implementera inom alla affärsområden. Som spjutspets för denna åtgärdsplan har den spanska biltillverkaren skapat en virtuell plattform kallad ”CUPRA e-Garage in Cape Formentor”.

Internetplattformen, som man utvecklat i samarbete med Barcelona-baserade Mediapro Group och innovationstjänstföretaget Visyon, är en virtuell mötesplats där användarna kan skapa sin egen avatar och interagera med andra genom att prata eller chatta med dem.

Denna digitala värld återskapar de CUPRA specifika platser som finns runt om i världen och är virtuellt placerad på den natursköna udden på Mallorca som inspirerade till skapandet av företagets första helt egenutvecklade modell, Formentor. Här kan besökarna utforska CUPRAs modeller och bekanta sig närmare med lifestyle-kollektioner och annat innehåll. Den virtuella platsen har också en egen konferenslokal där man kommer kunna följa företagets presentationer live.

”CUPRA är ett modernt bilmärke, skapat på 2000-talet, och som barn av digitalåldern tar det hjälp av teknik för att sätta människor och känslor i fokus för sin strategi. Med våra nya modeller har vi möjlighet att vända oss till en bredare publik på ett annorlunda sätt. I det här sammanhanget, markerar CUPRA e-Garage i Cape Formentor starten på vår resa för att skapa nya digitala upplevelser. Vårt mål är att göra denna plattform till en mötesplats för ”CUPRA Tribe”. Därför kommer den i framtiden att stå öppen för alla våra kunder runt om i världen”, förklarade Antonino Labate, chef för strategi och affärsutveckling på CUPRA.

Nya digitala initiativ
Vid den interaktiva presskonferens som hölls på den virtuella plattformen, berättade olika ledare inom företaget om de spännande projekt som ingår i CUPRAs digitala strategi. Marknadsföringschefen, Ignasi Prieto, avslöjade att företaget håller på att utveckla en plattform för direktsändning av konserter. Här kommer musikälskare att kunna interagera med sina favoritartister och ha tillgång till exklusivt material. En annan digital upplevelse som företaget förberett för de kommande månaderna är en TV-serie om högprestandabilar. Programmet, som CUPRA varit med att producera, kommer att kunna ses på en on-demand videoplattform.
Prieto meddelade också att märkesambassadörerna, t.ex. Marc ter Stegen, Mattias Ekström och Fernando Belasteguín, är näst på tur att ansluta sig till företagets virtuella värld och få sina egna avatarer.

CUPRA Master Convention
Den 28 oktober, stod CUPRA e-Garage i Cape Formentor som värd för företagets första CUPRA Master Convention. Här sammanstrålade 600 CUPRA Masters från 35 olika länder virtuellt för att delta i en specialistutbildning för CUPRA-försäljare. Som chefen för Network Development and Customer Experience, Khaled Soussi, förklarade, använde sig företaget här av teknik och ett gaming-liknande upplägg för att skapa en interaktiv utbildning. Under kursen fick CUPRA Masters lära sig om märkets strategi direkt från experter på företaget och också testa sina kunskaper i en spännande utslagstävling, allt från sitt eget hem.
Efter öppnandet av Europas första ”CUPRA Garage” (i Hamburg), har den spanska biltillverkaren fortsatt att skapa ett exklusivt distributionsnätverk med nya, flexibla format som sträcker sig längre än bara traditionella återförsäljarhallen. CUPRA expanderar sitt nätverk till att i slutet av året omfatta ca 520 ”CUPRA Specialists”, samtidigt som man rekryterar ännu fler CUPRA Masters.

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Stockholm och Copenhagen: Nobis Hotels får MICHELIN Key för världsklasshotell

Stockholm och Copenhagen: Nobis Hotels får MICHELIN Key för världsklasshotell

Nobis Hotels fortsätter sätta standarden för hotellupplevelser i världsklass. I 2025 års upplaga av MICHELIN Guide Hotels får Nobis Hotel Stockholm och Nobis Hotel Copenhagen varsin MICHELIN Key, en internationell utmärkelse som belönar exceptionella hotell som skapar minnesvärda gästupplevelser. Nobis Hotel Palma är redan en del av detta exklusiva urval sedan premiärlanseringen 2024.

Röda Huset lyfter svensk barhantverk till världsnivå

Röda Huset lyfter svensk barhantverk till världsnivå

Från Brunkebergstorg till världsscenen. Röda Huset klättrar till plats 35 på The World’s 50 Best Bars och är fortsatt Sveriges högst rankade bar. För grundaren Hampus Thunholm handlar framgången inte bara om utmärkelser, utan om att låta något genuint nordiskt tala till världen.

Modiga assistenter gör sina chefer bättre

Modiga assistenter gör sina chefer bättre

Att arbeta som Executive Assistant innebär inte bara att stödja sin chef – det handlar också om att våga utmana, sätta gränser och bidra till att chefen lyckas. Men hur gör man det på ett modigt och professionellt sätt?

Konferens, mer än ett genomförande…

Konferens, mer än ett genomförande…

Annons

Robot event har licensierat och anpassat en speciell app för möten och konferenser. Robot event får ofta förfrågan från sina kunder att stötta i såväl förberedelser som genomföranden av konferensen/mötet.

Annonsplatta gron
IMA banner

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

300x250 studio puck

Tillgängliga nätverk

 
  • IMA - International Management Assistants Sweden
  • Inhouse - Nätverket för Executive Assistants
  • The Pace - Nätverk för executive assistants
  • EGN - Nätverk för executive assistants
  • Chefssekreterarna Skåne
  • Cassto
  • Dialog - Kompetensnätverket för Executive Assistants
  • Handelskammarens Nätverk för VD-assistenter

Krönika

Utbildning

- Distansutbildningar

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

Mest läst

Möt Marika Svensson:  ”Min chef sa: Du är jag” 

Möt Marika Svensson:  ”Min chef sa: Du är jag” 

Vi möter Marika Svensson, Business Support till Chief Engineering & Technology Officer på Volvo Cars. För Executiveeffect berättar hon om sin karriärresa, vad hon ser som en EA:s viktigaste verktyg och varför hon skulle vilja vara EA till en militär.
Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 oktober

EA Summit 2025: Framtidens ledningsassistent i praktiken

Executiveeffect arrangerar EA Summit 2025 den 17 november med temat ”Framtidens ledningsassistent – AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken”.
EA Mingel #12 När kunskap, nätverk och nya perspektiv möts

EA Mingel #12 När kunskap, nätverk och nya perspektiv möts

Den 20 oktober bjuder Executiveeffect och Fotografiska in till ett exklusivt EA-mingel– en kväll där inspiration och nätverkande möts i en unik atmosfär. Programmet bjuder både på ny kunskap och tid för givande samtal med kollegor i branschen.
Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 oktober

EA Summit 2025: En dag för inspiration, insikter och praktisk utveckling

Den 17 november samlas Sveriges ledningsassistenter för en halvdagskonferens på Citykonferensen i Stockholm. Under rubriken ”Framtidens ledningsassistent – AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken” får deltagarna ta del av insikter från Executiveeffects stora EA-undersökning, praktiska verktyg för att samarbeta med Microsoft Copilot, och inspiration för att leda utan formell chefsroll. Det blir en dag då teori möter praktik och ...
EA-mingel #11 – Laax Experience på Skandia Bio

EA-mingel #11 – Laax Experience på Bio Skandia

Välkommen till höstens EA-mingel den 14 oktober! Denna gång samlas vi på anrika Bio Skandia i Stockholm för en kväll där Schweiz står i centrum – med inspiration, nätverkande och ett högaktuellt tema: Ledarskap med neurovetenskap och beteendepsykologi.

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | | Greatplacesinsweden.com