Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Citykonferensen
    • Golfbaren
    • Liberty International
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
    • Season Hotel
    • Kajen Nacka strand
    • Palacio de Cantalobos
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content

2021-11-25 | Aktuellt

Sergel Hub – öppnar i heta Sergelstaden

Sergel Hub är Stureplansgruppens senaste tillskott på mötessidan i Stockholm. Det är en mötesplats med kreativa lokaler och en naturlig plats för både stora och små evenemang. Lokalerna är en del av den nya Sergelstaden som växer fram i centrala Stockholm.

Sergel Hub – öppnar i heta Sergelstaden

När Stureplansgruppen fick möjlighet att ta över SE-bankens gamla bankvalv på vid Sergels torg var det ett självklart val. Lokalerna ligger mellan några av Stureplansgruppens övriga mötesplatser, Boutiquehuset Norra Latin och Berns. Sergel Hub består av sju lokaler fördelade 2500 kvadratmeter, med plats för allt från 2 till 1000 personer i stående konsert eller mingel. För den som vill boka möten eller middagar finns det möjligheter för upp till 600 personer i den största lokalen. Bakom Sergel Hub står Camilla Lindberg, vd, Henrik Blomster, eventchef och Martin Lundberg, säljchef. Camilla menar att deras styrka är flexibla lokaler och lösningar, centralt läge och ett högt ”know how” i att genomföra möten mellan människor.

– Vi såg flera möjligheter i att etablera oss i detta område, bland annat finns det en enorm efterfrågan på lokaler i vår storlek och att dessutom få öppna upp möteslokaler mitt i city är fantastiskt. Vi ser också att Sergelstaden är en snabbt växande stadsdel med flera spännande nyetableringar av olika karaktärer, där vi ser oss själva som en stark medspelare i att bygga destinationen med hållbarhet i fokus.

Camilla beskriver lokalerna som kreativa och lätta att anpassa utifrån kundens önskemål. Lokalerna är avskalade och enkla att ta till sig, vilket ger möjligheter för många olika typer möten, där snabba omställningar kan vara avgörande för att få ihop logistiken i evenemanget.

– Vi älskar mötet mellan människor, oavsett anledning. Vi ser Sergel Hub som den optimala platsen för allt, från event, mässor, konserter, mingel och middagar till större möten, där plats för exempelvis partners och utställare kan vara en viktig del för helheten.

Förutom kreativa lokaler så erbjuder de mat av hög kvalité, där menyn skräddarsys med kund utifrån typ av evenemang och målgrupp. Det 25 meter långa liveköket är en del av konceptet, där konferens-eller middagsgästen blir inbjuden i kockarnas show, något som förhöjer upplevelsen och bidrar till något oväntat.

– Responsen på vårt livekök från gäster har varit enorm. Det blir alltid en wow-effekt och vårt köksteam får verkligen ”stå på scen”!

Om trion bakom

Camilla Lindberg, vd och ansvarig för verksamheten.Camilla har jobbat för Stureplansgruppen sedan 2011 och kommer närmast från Stureplansgruppen Arena Catering AB vid Ericsson Globe, Hovet och Annexet, där Camilla arbetat som driftschef.

Henrik Blomster, eventchef och ansvarig för alla evenemang. Likt Camilla, kommer Henrik från Stureplansgruppen Arena Catering AB, där han jobbat som affärsområdeschef för event.

Martin Lundberg jobbar som säljchef och är ansvarig för försäljning och affärsutveckling för Sergel Hub. Martin är medgrundare till Münchenbryggeriet, som han drev i drygt tolv år innan han i år började på Stureplansgruppen.

Av: Lovisa Wallin

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Rapporten som visar: Balans är framtidens viktigaste karriärstrategi

Rapporten som visar: Balans är framtidens viktigaste karriärstrategi

Stress, press och livspussel oroar svenskarna mer än AI och teknikomställning. Det visar en ny undersökning från Bliwa Livförsäkring. För VD-assistenter, som ofta befinner sig mitt i organisationens hjärta, blir resultaten en tydlig påminnelse: framtidens utmaning handlar lika mycket om hållbarhet i arbetet som om effektivitet.

Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 november

AI, ledarskap och inflytande i fokus – två platser kvar till årets viktigaste konferens för ledningsassistenter

Den 17 november samlas Sveriges ledningsassistenter på Ingenjörshuset i Stockholm för EA Summit 2025 – en konferens som sätter ljuset på yrkesrollens största förändring någonsin. Med fokus på AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken blir det en eftermiddag fylld av inspiration, verktyg och nätverkande. Och nu återstår bara två platser.

Kvinnor har fortfarande sämre karriärmöjligheter i Sverige

Kvinnor har fortfarande sämre karriärmöjligheter i Sverige

Trots åratal av fokus på jämställdhet upplever nästan hälften av Sveriges yrkesarbetande kvinnor att de har begränsade möjligheter att göra karriär eller utvecklas professionellt – långt efter sina manliga kollegor. Det visar den nya rapporten ManpowerGroup Global Talent Barometer 2025.

Mindley växer – välkomnar Louise Ekeberg som rådgivare inom professionell mötesplanering

Mindley växer – välkomnar Louise Ekeberg som rådgivare inom professionell mötesplanering

Annons

Bakom varje framgångsrikt möte finns en noggrant orkestrerad upplevelse – och människor som får den att hända. När Mindley nu stärker sitt rådgivarteam med Louise Ekeberg är det med en passion för att skapa värde i varje detalj. Med 25 års erfarenhet av event och affärsresor vet hon hur planering, partnerskap och fingertoppskänsla kan lyfta hela ledningsarbetet.

Annonsplatta gron
IMA banner

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

300x250 studio puck

Tillgängliga nätverk

 
  • IMA - International Management Assistants Sweden
  • Inhouse - Nätverket för Executive Assistants
  • The Pace - Nätverk för executive assistants
  • EGN - Nätverk för executive assistants
  • Chefssekreterarna Skåne
  • Cassto
  • Dialog - Kompetensnätverket för Executive Assistants
  • Handelskammarens Nätverk för VD-assistenter

Krönika

Utbildning

- Distansutbildningar

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

  • DHL Freight söker Office Management Coordinator i Solna
  • Office Manager med teamledaransvar i Stockholm | Wise IT
  • Office Manager jobb i Stockholm – Cure Media | EA-spår
  • Volvo Group rekryterar Executive Assistant – Göteborg/Lyon
  • Office Manager-jobb hos Duni Group i Malmö | Konsultuppdrag
  • Deltidsjobb: Administratör i Göteborg – Teknikbolag i bygg
  • The Pace söker Koordinator i Stockholm | Ledningsnära konsultuppdrag
  • Office Manager Linköping – IMI Supply Chain Solutions
  • Seco Tools: Process Office Manager – global Order-to-Deliver
  • Executive Assistant till koncernchef – Voky/Zollner, Linköping
  • Office Manager i Solna – deltid via Adecco | Executiveeffect
  • Office Manager Stockholm – start omgående | Manpower
  • Executive Assistant – energimyndighet, Sundbyberg | JobBusters
  • Koordinator och Office Manager – Trafikkontoret, Stockholms stad
  • Executive Assistant till Mysafety i Stockholm – ledningsstöd nära vd
  • Executive Assistant till VP MACH – Hitachi Energy
  • Executive Assistant Stockholm – 24 mån uppdrag via Incluso
  • Executive Assistant till CEO i Stockholm | Top of Heart
  • Executive Assistant-volontär | Mercy Ships Sverige
  • Office Manager med teamledaransvar i Stockholm | The Pace

Mest läst

Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 oktober

EA Summit 2025: Framtidens ledningsassistent i praktiken (4 platser kvar!)

Executiveeffect arrangerar EA Summit 2025 den 17 november med temat ”Framtidens ledningsassistent – AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken”.
Jenny

Möt Jenny Haglund Sahlin chefsassistent inom Handelsbanken

Jenny på Handelsbanken visar hur rollen som chefsassistent handlar om mod, kultur och människokännedom – inte bara struktur.
Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 november

AI, ledarskap och inflytande i fokus – två platser kvar till årets viktigaste konferens för ledningsassistenter

Den 17 november samlas Sveriges ledningsassistenter på Ingenjörshuset i Stockholm för EA Summit 2025 – en konferens som sätter ljuset på yrkesrollens största förändring någonsin. Med fokus på AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken blir det en eftermiddag fylld av inspiration, verktyg och nätverkande. Och nu återstår bara två platser.
Engagemang och gemenskap hyllades vid SHE MEETS AWARD 2025

Engagemang och gemenskap hyllades vid SHE MEETS AWARD 2025

Det blev en kväll fylld av glädje, värme och inspiration när nätverket SHE MEETS EVENT samlade ledningsassistenter och mötesbokare på Åkeshofs slott i Stockholm för att dela ut SHE MEETS AWARD 2025. Tre personer prisades för sina insatser och sitt engagemang som på olika sätt stärkt gemenskapen i nätverket.
Convendum går in på ny marknad

Convendum går in på ny marknad

Efterfrågan på Convendums kontor är större än utbudet, vilket är en anledning till fortsatta expansionsplaner under kommande år, främst i Stockholm och Göteborg.

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | | Greatplacesinsweden.com