Den nya loungen är resultatet av ett samarbete mellan SAS och Mastercard, med målet att ge resenärer en förstklassig upplevelse oavsett avreseort. Loungen är öppen för alla SAS-resenärer, inklusive de som inte har ett Mastercard, vilket gör premiumförmånerna mer tillgängliga för en bredare publik.
”Vi är glada att kunna erbjuda våra resenärer en ny och modern lounge på Arlanda. Samarbetet med Mastercard gör det möjligt för oss att ge fler av våra kunder tillgång till en avkopplande miljö före deras resa,” säger Paul Verhagen, kommersiell chef på SAS.
För att ytterligare höja upplevelsen har SAS inlett ett samarbete med Scandic Hotels. Scandics prisbelönta hotellfrukost kommer nu att serveras i loungen, vilket ger resenärerna möjlighet att njuta av en varierad och hälsosam start på dagen.
”Nu flyttar Scandics hotellfrukost in på SAS nya lounge på Arlanda för att skapa mervärde för besökare på resande fot,” meddelar Scandic Hotels.
”SAS Lounge by Mastercard” är en del av SAS:s strategi att förbättra kundupplevelsen och erbjuda mervärde för sina resenärer. Loungen är öppen dagligen från tidig morgon till sista avgång, och erbjuder bekväma sittplatser, gratis Wi-Fi och ett brett utbud av mat och dryck.
Fotograf: Swedavia




