Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
    • Lediga Jobb
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Bio & Bistro Capitol
    • Aktiva event
    • Citykonferensen
    • Båsenberga Hotell & Konferens
    • Golfbaren
    • Volvo Studio
    • Liberty International
    • Convendum
    • Ventla
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content

2022-09-08 | Event

INBJUDAN: Frukostmöte 26 september för chefs- och ledningsassistenter

Välkommen till ett nytt exklusivt frukostforum för Executive Assistant. Den 26 september 07.45 avgår båten EcoSightseeing Sthlm från Nybrokajen i Stockholm med färd till Fotografiska, där det bjuds på härlig frukost och en trendspaning om yrkesrollen Executive Assistant av Marie Åkesson. Boka din plats här.

Varmt välkommen till en inspirerande frukost med varm öppenhjärtig stämning. Med möjlighet att uppleva Fotografiskas faktiska miljö och härliga utställningar. Programmet för frukostforumet hittar du under anmälan och bild.

Anmäl dig till frukostforumet den 26 september!

INBJUDAN: Frukostmöte 26 september för chefs- och ledningsassistenter

Program:

07.45 avgår den chartrade båten EcoSightseeing Sthlm från Nybrokajen Kajplats 10, precis utanför Berzelii Park längst in i viken med färd till Fotografiska.
(Hemfärd sker på egenhand förslag på transportsätt klicka här.)

08.00 Frukosten börjar serveras. (Är möjligt att ta egen bil hit direkt)

Vi kommer att serveras en härlig frukost från våra cateringpartners Sopköket, bestående av;

Surdegsbröd fr. Fabrique och Saltå Kvarn
Smoothie
Rågröt med toppings (ex: äppelkompott & kardemumma & rostade fröer eller rårörda bär & tahini)
Smör, hummus, skivad gurka eller annat grönt.
+ 1 av tillbehören: ost, skinka eller kokt ägg beroende på tillgång.
Kaffe/Te och juice från Rscued.

Vid eventuella allergier vänligen ange detta vid bokningen.

08.05 – Trendspaning om yrkesrollen vd-assistent / Executive assistant – Marie Åkesson vinnare av utmärkelsen Executive Assistant Awards 2020. Hon har själv arbetat i rollen under 25 år i olika bolag, senast på Systembolaget. Hon har verkat i många olika miljöer och har erfarenhet av att driva nätverk både internt och externt. Marie är också mentor till nya i yrkesrollen. Marie, med sin erfarenhet att arbeta med ett modernt ledarskap och sitt kloka förhållningssätt vet hur mycket betydelse rollen har för en VD och dess företagsledning. Idag leder hon nätverken för Executive Assistants på Inhouse.

08.30 – Presentation och visning av Fotografiska – Emmy Sundberg, Director of Meetings & Events

09.00 – Fri vandring och se de aktuella utställningarna Terry O´Neil , The New Black Vanguard och Hans Gedda.

Anmäl dig till frukostforumet den 26 september!

AKTUELLA UTSTÄLLNINGAR

Frukostmöte med vd-assisteneter och executive assistants 26 september

Terry O´Neil
Rocklegender, Hollywoodskådisar, kungligheter och idrottshjältar. Nämn en världskändis från andra halvan av 1900-talet – och personen har förmodligen poserat framför Terry O’Neills kamera.

Frukostmöte med vd-assisteneter och executive assistants 26 september

The New Black Vanguard
En global rörelse av bildskapare som välter omkull etablerade representationsmodeller och gör utrymme för nya ideal.

Frukostmöte med vd-assisteneter och executive assistants 26 september

Hans Gedda
Den internationellt erkända fotografen från Flen är berömd för sina unika porträtt – Astrid Lindgren, Tove Jansson, Andy Warhol och Nelson Mandela är bara några av dem som har stått framför hans kamera.

Samarbetspartners:

INBJUDAN: Frukostmöte 26 september för chefs- och ledningsassistenter

Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsultlösningar. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi & Finans, Business Services och HR. Alla vi som arbetar på Inhouse har också varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har. Vi erbjuder också nätverk bland annat för VD-assistenter/Executive Assistants.

Invajo är den erfarna eventplattformen som vill utmana invanda föreställningar. Vi är ett litet, agilt företag med mer än tio års erfarenhet som drivs av en hunger och en vilja att utvecklas. I nära dialog med våra kunder har vi skapat en lättanvänd plattform som erbjuder sofistikerade bokningssystem, streaming och smarta funktioner.

Med Invajo kan du skräddarsy ditt evenemang, från bokning och marknadsföring till branding och templates. Skapa en sömlös upplevelse med QR-koder, deltagarlistor som uppdateras i realtid, smarta betallösningar och uppföljning via e-mail eller sms. Som enda aktör på marknaden har vi också fått en särställning för vår hantering av abstracts och posters, en viktig ingredient inom akademiska konferenser.

 

 

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Välkommen till Mötesbaren på nyrenoverade Maxim Stockholm

Välkommen till Mötesbaren på nyrenoverade Maxim Stockholm

Den 4 september bjuder Effect-sajterna in till en inspirerande kväll med föreläsningen Framtidens möte – när själ, känsla och AI kliver in i rummet, med hållbarhetsexperten Mikael Salo. Kvällen bjuder även på mingel och visning av nyrenoverade Maxim Stockholm.

Magisk kväll på Fotografiska när Mötesbaren bjöd in till mingel och inspiration

Magisk kväll på Fotografiska när Mötesbaren bjöd in till mingel och inspiration

Sol från klarblå himmel, mingelglada gäster, fantastisk mat och en inspirerande föreläsning – när Mötesbaren intog sommarverandan på Fotografiska blev det en kväll att minnas. Kolla in mingelbilderna här!

Sustainable Healthy Performance lär chefer agera i oroliga tider

Sustainable Healthy Performance lär chefer agera i oroliga tider

Chris Christiansson är programdirektör på Ara Health och har utbildat över 5 000 ledare i ”Sustainable Healthy Performance” och i ”In Demand Robustness”. I geopolitiskt oroliga tider är detta viktigare än någonsin, menar Chris. Nu har du som Executiveeffects läsare möjlighet att få delta under två dagar i Laax i Schweiz för att se om det kan vara något för din organisation.

Vi kan stora möten, mässor, events och kongresser

Vi kan stora möten, mässor, events och kongresser

Annons

Elite Hotels är en av Sveriges största hotellkedjor och vi vill nu göra fler uppmärksamma på vårt fina utbud av stora mötesanläggningar. Upplev atmosfären på våra anrika hotell, alla varsamt renoverade med originaldetaljerna kvar. Eller stig in i någon av våra nya innovativa anläggningar med milsvid utsikt.

Annonsplatta gron
IMA banner

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

300x250 studio puck

Tillgängliga nätverk

 
  • IMA - International Management Assistants Sweden
  • Inhouse - Nätverket för Executive Assistants
  • The Pace - Nätverk för executive assistants
  • EGN - Nätverk för executive assistants
  • Chefssekreterarna Skåne
  • Cassto
  • Dialog - Kompetensnätverket för Executive Assistants
  • Handelskammarens Nätverk för VD-assistenter

Krönika

Dags för sandaler och solglasögon!

Dags för sandaler och solglasögon!

Krönika

Vi har snackat AI, bjudit på tips, råd och inspiration. Vi har fått ta del av hur olika EA-rollen kan se ut i våra många profilintervjuer med er och vi har setts på olika event och webinarier. Men nu stundar midsommar och det är dags att byta e-post mot solkräm och ta på sandaler och solglasögon och gå ner i varv några veckor. Vårt nyhetsbrev är tillbaka igen i augusti. Vi ses då! 😎

Retorikexperterns 10 tips – så får du dina mottagare att lyssna och delta

Kan AI förstå ironi? Och vad har det med retorik att göra? 

Krönika

AI kan härma, men inte känna – och just där ligger den avgörande skillnaden. Retorik och kommunikation handlar om nyanser, känslor och samspel, något tekniken aldrig helt kan ersätta. Retorik- och röstexpert Per Furumo reflekterar över AI:s begränsningar och vad det betyder för mänsklig interaktion. 

Därför är självledarskap avgörande för VD:ar

Därför är självledarskap avgörande för VD:ar

Krönika

Självledarskap är inte längre en individuell färdighet – det är en nyckel för framtidens ledarskap. I denna krönika skriver Louise Key-Hedberg om insikter från rapporten Ledarspaning 2025 och om hur VD:ar ser självledarskap som avgörande för hållbara organisationer.

Vad är du utan ditt jobb? AI kanske snart ger dig svaret

Vad är du utan ditt jobb? AI kanske snart ger dig svaret

Krönika

Är du någonsin på en middag där det första som händer är att någon frågar: ”Vad jobbar du med?” Det är en oskyldig fråga på ytan, men bakom den ligger en samhällsnorm som kopplar din identitet till din produktivitet. Vi är våra jobb, våra titlar, våra leveranser. Och det är kanske därför vi känner oss så hotade av AI.

Årskrönika: ”Detta kan ni EA:s förvänta er av vår bransch!"

Årskrönika: ”Detta kan ni EA:s förvänta er av vår bransch!”

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025? Kajsa Tamsen är partner på Inhouse och vi bad henne skriva en årskrönika åt er. Varsågoda – låt er inspireras och ta del av den här!

Årskrönika: Emmy Sundberg

Årskrönika: ”Att våga gå före kräver mod”

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025? Emmy Sundberg är Director of Meetings & Private Events på Fotografiska Stockholm, och vi bad henne skriva en årskrönika åt er. Varsågoda – låt er inspireras och ta del av den här!

Årskrönika: ”Vi ska spegla era förväntningar”

Årskrönika: ”Vi ska spegla era förväntningar”

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025? Mikael Björkqvist är CMO på matlagningsstudion AVEQIA, och vi bad honom skriva en årskrönika åt er. Varsågoda – låt er inspireras och ta del av den här!

Årskrönika: Pär Haga

Årskrönika: ”Ta på dig rollen som innovatör!”

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025? Pär Haga är CEO och co-founder på Boardeaser, en plattform med digitala verktyg för styrelse och ledning, och vi bad honom skriva en årskrönika åt er. Varsågoda – låt er inspireras och ta del av den här!

Årskrönika: Framtidsäkra din karriär steg för steg

Årskrönika: Framtidsäkra din karriär steg för steg

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025 när det kommer till din egen karriär och yrkesroll? Stefan Haglund är vd på Företagsuniversitetet och vi bad honom skriva en årskrönika åt er. Varsågoda – låt er inspireras och ta del av den här!

Årskrönika: 2025 innebär både nya krav och nya möjligheter

Årskrönika: Nytt år med nya krav och nya möjligheter

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025 när det kommer till möten och evenemang? Henrik Vallentin är CEO på Event Logic, en webbaserad plattform som förenklar planering, upphandling och hantering av möten, event och konferenser. Ta del av hans årskrönika skriven för dig som EA. Trevlig läsning!

Utbildning

- Distansutbildningar

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

Mest läst

Här är vinnarna av Årets Kontor 2019

Här är vinnarna av Årets Kontor 2019

Vinnarna av Årets Kontor 2019 har utsetts. Priset delas ut till de företag eller organisationer som skapat ett trivsamt och visuellt tilltalande kontor. Spana in och låt dig inspireras av några av vinnarkontoren.
Lista: 8 vingårdar för ditt nästa företagsevent i Sverige

Lista: 8 vingårdar för ditt nästa företagsevent i Sverige

Behöver ni inspiration till kommande företagsevent eller konferens? Varför inte åka ut till någon av Sveriges vingårdar? Möjligheterna är oändliga och går oftast att skräddarsy med gårdsägaren för bästa upplevelse. Ta en rundtur, prata om livet på gården och om svenskt vin, testa på viner och njut av god mat därtill i en sällsyn miljö. Nedan hittar du några av ...
5 tips: Så skapar du en intressant PowerPoint-presentation

5 tips: Så skapar du en intressant PowerPoint-presentation

PowerPoint är ett bra verktyg men det finns en del fällor du bör känna till. Här ger vi dig värdefulla tips på hur du skapar en engagerande presentation.
10 egenskaper som utmärker en “rockstar” Executive Assistant

10 egenskaper som utmärker en ”rockstar” Executive Assistant

En bra Executive Assistant spelar en avgörande roll för chefens och inte minst företagets framgång. En VD eller annan person på ledningsnivå som är van vid att ha en bra assistent klarar sig inte många dagar på egen hand. Det är inte en underdrift, utan en verklighet. Men vad krävs egentligen för att bli en oumbärlig Executive Assistant? Här är ...
Nypremiär för mytomspunna Nobiskällaren i Stockholm

Nypremiär för mytomspunna Nobiskällaren i Stockholm

5 november öppnar Operakällarens mytomspunna vinkällare på nytt. Konceptet Nobiskällaren blir en vinbar för vinkonnässörer och nyfikna. En bar där gäster till Operakällarens matsal kan mötas i samband med sin middag och för gäster som endast vill besöka vinbaren.

Expertråd

Amadeus och GBTA Foundation i ny allians för mer hållbara och tillgängliga affärsresor

Amadeus och GBTA Foundation i ny allians för mer hållbara och tillgängliga affärsresor

Affärsresor

Amadeus anslöt sig till GBTA Foundation som en ny företagspartner och bidrar direkt till dess branschomfattande People and Planet-program. På Planet-sidan gick Amadeus med i GBTA Sustainability Initiative som Silver-partner för att påskynda klimatåtgärder inom affärsresandet. På People-sidan blir Amadeus den första grundande allierade till GBTA Accessibility Initiative, som syftar till att säkerställa smidiga affärsresor för alla.

AI förändrar hur Google fungerar – och hur företag behöver tänka SEO

AI förändrar hur Google fungerar – och hur företag behöver tänka SEO

Aktuellt

En ny söklogik skapar både trafikbortfall och affärsmöjligheter. Så säkrar du din synlighet när Gemini tar över.

Därför behöver du som executive assistant synliggöra ditt värde

Därför behöver du som executive assistant synliggöra ditt värde

Karriär

Du är en avgörande kugge i verksamheten — men när allt flyter på som bäst märks du knappt. Det låter som en komplimang, men riskerar att göra ditt arbete osynligt. Här får du konkreta råd för hur du kan visa värdet av dina insatser utan att det känns som skryt.

Från försvar till framtidstro – därför behövs Almedalen mer än någonsin

Från försvar till framtidstro – därför behövs Almedalen mer än någonsin

Gästskribent

Efter några års tvekan är Almedalsveckan tillbaka, inte bara till omfång, utan till relevans. I en tid när demokratin skakar och marknaden söker fotfäste blir värdet av genuina mötesplatser tydligt.

Välkommen till Mötesbaren på nyrenoverade Maxim Stockholm

Välkommen till Mötesbaren på nyrenoverade Maxim Stockholm

Event

Den 4 september bjuder Effect-sajterna in till en inspirerande kväll med föreläsningen Framtidens möte – när själ, känsla och AI kliver in i rummet, med hållbarhetsexperten Mikael Salo. Kvällen bjuder även på mingel och visning av nyrenoverade Maxim Stockholm.

Dags för sandaler och solglasögon!

Dags för sandaler och solglasögon!

Krönika

Vi har snackat AI, bjudit på tips, råd och inspiration. Vi har fått ta del av hur olika EA-rollen kan se ut i våra många profilintervjuer med er och vi har setts på olika event och webinarier. Men nu stundar midsommar och det är dags att byta e-post mot solkräm och ta på sandaler och solglasögon och gå ner i varv några veckor. Vårt nyhetsbrev är tillbaka igen i augusti. Vi ses då! 😎

Magisk kväll på Fotografiska när Mötesbaren bjöd in till mingel och inspiration

Magisk kväll på Fotografiska när Mötesbaren bjöd in till mingel och inspiration

Event

Sol från klarblå himmel, mingelglada gäster, fantastisk mat och en inspirerande föreläsning – när Mötesbaren intog sommarverandan på Fotografiska blev det en kväll att minnas. Kolla in mingelbilderna här!

Möt Johanna Tüll Hollander:  ”Jag höll på att ta livet av min chef”

Möt Johanna Tüll Hollander: ”Jag höll på att ta livet av min chef”

Profiler

Hon har nyligen bytt jobb från Executive Assistant på Munters till Chaos Coordinator på Swedish Neutral. Vi möter Johanna Tüll Hollander som berättar hur hon höll på att ta livet av sin chef, om sin checklista och sitt bästa engelska språktips!

Sustainable Healthy Performance lär chefer agera i oroliga tider

Sustainable Healthy Performance lär chefer agera i oroliga tider

Event

Chris Christiansson är programdirektör på Ara Health och har utbildat över 5 000 ledare i ”Sustainable Healthy Performance” och i ”In Demand Robustness”. I geopolitiskt oroliga tider är detta viktigare än någonsin, menar Chris. Nu har du som Executiveeffects läsare möjlighet att få delta under två dagar i Laax i Schweiz för att se om det kan vara något för din organisation.

Grattis alla ny-cerifierade EA:s!

Grattis alla ny-certifierade EA:s!

Aktuellt

I går var det dags för den tionde omgången av Executive Business Assistant att certifieras. Stort grattis säger vi på Executiveeffect till er alla!

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com