Den 9 maj äger International Management Assistant (IMA) Swedens 51:a årsmöte rum och den här gången står Göteborg som värd. Therese Wingren är Executive Assistant på Volvo Group Trucks Operations och sedan 2024 är hon ordförande för IMA West. Tillsammans med fyra andra från IMA ansvarar de för organisationen och planeringen av årsmötet, seminarierna och middagen på kvällen. Executiveeffect ringer upp Therese för att ta pulsen på förberedelserna och innehållet!
Går allt enligt plan så här två månader före?
– Ja, tack vi ligger bra till med förberedelserna och vi ser fram emot att få välkomna medlemmar från hela IMA Sverige till Göteborg och fantastiska, nyöppnade Strawberry-hotellet Clarion Hotel Karlatornet. Det stod klart förra året och har en fantastisk utsikt över Göteborgs inlopp och har en skön atmosfär.
Vilka kommer vara där?
– Alla som är professional members i IMA är inbjudna. Sista dagen för anmälan är 31 mars och i dagsläget är vi runt 50 anmälda. Vi hoppas att så många som möjligt tar sig tiden att komma hit och nyttjar tillfället att lära sig mycket nytt och att få nya kontakter inom IMA. Till seminarierna efter lunch är alla, även icke-medlemmar välkomna – en möjlighet att känna på nätverket.
Ni har flera tunga sponsorer bakom er. Berätta!
– Det stämmer. Förutom Strawberry så har vi stöd av stora företag som ESS Group, House of People, Oscars Teatern, China Teatern, SJ, Radisson Blu och Elite Hotels med flera. I år har vi dessutom flera nya som Visit Lund, som tidigare varit sponsor till IMA South.
Själva årsmötet äger rum på förmiddagen. Vad innebär det och vem ska delta tycker du?
– Årsmötet är exklusivt för de som är medlemmar i IMA och på mötet går vi igenom årsberättelsen och ekonomin från föregående år. Sen kommer det ske en presentation av oss i styrgrupperna och nya ledamöter kommer väljas in i samband med att några avgår. Är du medlem tycker jag absolut att du ska delta. Det ger en inblick i hur verksamheten fungerar.
Och efter lunchen står en rad intressanta talare på programmet som alla kommer prata om hur du som EA kan framtidssäkra dig själv och ditt jobb.
– Ja, det stämmer. Vi vill hjälpa till så att du som EA håller dig uppdaterad och ser till att din roll som EA håller sig relevant även i framtiden. Hur ska du som EA till exempel hantera och jobba med AI? Det berör många just nu och därför valde vi temat, med ambitionen att innehållet ska vara både matnyttigt och varierande.
Berätta mer om talarna!
– Madelene Lööw är legitimerad dietist och livsstilscoach. Hon kommer att prata om hur vi ska arbeta för att hålla och hur vi kan jobba smart och må bra. Joakim Jardenberg är rådgivare inom AI och han kommer berätta hur du rent konkret jobbar med olika AI-verktyg. Och sen har vi Fatima Essaidi, influencer och känd för sitt engagemang i att stödja unga kvinnor inom teknik och entreprenörskap. Hon har en podd ”20 råd innan 20” och hon kommer att berätta hur man jobbar gentemot generation Z. Det blir spännande!
On du skulle beskriva dagen med tre ord, vilka skulle det vara?
– Inspiration, nätverkande, glädje
Och avslutningsvis, berätta något om kvällen!
– Middagen är en trerätters och kommer att bli något extra när Wrångö Raphsody står för underhållningen. Vi kommer också ha en viss form av bordsplacering så att du får chans att lära känna nya EA:s i nätverket.
Mer om:
Till hela programmet och möjlighet att anmäla dig senast 31 mars.
Nyfiken på IMA? På dras hemsida kan du läsa mer.
Av: