Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Citykonferensen
    • Golfbaren
    • Liberty International
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
    • Season Hotel
    • Kajen Nacka strand
    • Palacio de Cantalobos
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content

2025-11-18 | Lediga jobb

DHL Freight söker Office Management Coordinator i Solna

Heltidsvikariat 12 mån via Bravura på DHL Freight i Solna/Stockholm. Ansvar för kontorsdrift, reception, event, avtal och inköp. Start slutet av feb 2026.

DHL Freight söker Office Management Coordinator i Solna – en nyckelroll för service, kontorsdrift och ledningsstöd

DHL Freight förstärker sitt huvudkontor i Solna med en Office Management Coordinator. Uppdraget är ett heltidsvikariat/konsultuppdrag via Bravura i 12 månader med start i slutet av februari 2026. Rollen passar dig som drivs av att leverera förstklassig service, hålla kontorsdriften i toppskick och vara en central kontaktpunkt för såväl kollegor som externa leverantörer.

Om uppdraget

Du anställs av Bravura och arbetar som konsult på DHL Freights huvudkontor i Solna. Arbetstiderna är dagtid, cirka 8:00–17:00. Uppdraget fungerar som en ömsesidig testperiod med trygghet motsvarande en anställning och ger värdefull erfarenhet hos en global marknadsledare i logistik.

Arbetsuppgifter: kontorsservice, reception och avtal i fokus

  • Övergripande ansvar för service och drift av kontoret i Solna
  • Reception och gästbemötande med hög professionalism
  • Daglig ordning i konferensrum och kontorsytor
  • Avtalshantering och utvärdering av leverantörer
  • Fakturahantering och administration kopplad till kontorsdrift
  • Kontaktperson internt samt mot externa parter (t.ex. parkeringsbolag)
  • Större centrala inköp till huvudkontoret
  • Planering och koordinering av events samt samarbete med externa eventleverantörer
  • Beställning och iordningställande av mat och dryck inför större möten och konferenser

Kvalifikationer och personliga egenskaper

  • Avslutad gymnasial utbildning
  • Minst 1 års erfarenhet från service, gärna som receptionist eller inom kontorsservice
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
  • God datavana och trygghet i Officepaketet
  • Meriterande: erfarenhet av eventkoordinering

Som person är du positiv, flexibel och professionell. Du trivs i en händelserik miljö, arbetar lösningsorienterat och proaktivt, är prestigelös och strukturerad samt tar initiativ och ligger ett steg före. Du har ett genuint servicefokus och samarbetar lätt med både kollegor och externa kontakter.

Varför rollen är intressant för Executive Assistants och ledningsassistenter

  • Strategisk kontorsdrift: möjligheten att påverka serviceupplevelsen för hela huvudkontoret och skapa effektiva arbetssätt.
  • Stakeholder management: nav mellan ledning, medarbetare och leverantörer – perfekt för dig som gillar koordinering och relationsbyggande.
  • Event- och mötesexcellens: från planering till genomförande av möten och events som stärker affär och kultur.
  • Avtal och inköp: chans att utveckla din kommersiella förståelse och kostnadskontroll genom avtal och leverantörsstyrning.
  • Mätbar utveckling: sätt egna KPI:er (t.ex. intern NPS, SLA för serviceärenden, kostnadsoptimering per arbetsplats) för att visa värde i ledningsarbetet.

Om DHL

DHL är marknadsledande inom logistik och erbjuder tjänster inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik och internationella brevtjänster. Koncernen Deutsche Post DHL verkar i 220 länder med cirka 570 000 medarbetare. I Sverige har DHL omkring 4 000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer. Bolaget arbetar aktivt med hållbarhet, krishantering och utbildningsinsatser.

Plats, start och omfattning

  • Plats: Solna, Stockholm
  • Start: Slutet av februari 2026
  • Omfattning: Heltid, 12 månader (vikariat/konsultuppdrag)
  • Anställning: Konsult via Bravura
  • Lön: Enligt överenskommelse

Tips till din ansökan

  • Visa exempel på hur du har förbättrat kontorsservice, reception eller mötesflöden – gärna med resultat och KPI:er.
  • Beskriv erfarenhet av avtalshantering, inköp eller leverantörsdialoger.
  • Lyft case från eventkoordinering och hur du skapat smidiga processer för mat, logistik och teknik.
  • Betona proaktivitet, detaljprecision och förmågan att prioritera i en dynamisk miljö.
  • Nämn systemvana (Officepaketet) och språkkompetens på svenska och engelska.

Rekryteringen hanteras av Bravura. Sök tjänsten via deras annons och följ eventuella instruktioner om urvalsprocessen.

Sökord för dig som letar liknande roller

Office Management Coordinator, Office Manager, kontorsansvarig, reception, kontorsservice, kontorsdrift, eventkoordinator, leverantörsavtal, inköp, administration, Executive Assistant, ledningsassistent, Solna, Stockholm, DHL Freight.

Marknad [email protected]

Läs mer:

Office Manager med teamledaransvar i Stockholm | Wise IT

Wise IT rekryterar Office Manager med teamledaransvar i Stockholm. Driv kontorsdrift, onboarding, budget och leverantörer i internationell miljö. Ansök nu.

Office Manager jobb i Stockholm – Cure Media | EA-spår

Influencer marketing-byrån Cure Media söker Office Manager i Stockholm. Bred roll med ledningsstöd och tydlig väg mot Executive/VD-assistent. Ansök nu.

Volvo Group rekryterar Executive Assistant – Göteborg/Lyon

Nu söker Volvo Group en Executive Assistant till SVP Electromobility Purchasing i Göteborg eller Lyon. Temporär anställning med internationellt ledningsstöd.

Värdskapet som gör skillnad – det du känner, minns och tar med dig hem

Värdskapet som gör skillnad – det du känner, minns och tar med dig hem

Annons

Det handlar inte bara om vad du ser – det handlar om hur du blir bemött, hur du blir omhändertagen och hur du känner dig när du lämnar dagens konferens

Annonsplatta gron
IMA banner

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

300x250 studio puck

Tillgängliga nätverk

 
  • IMA - International Management Assistants Sweden
  • Inhouse - Nätverket för Executive Assistants
  • The Pace - Nätverk för executive assistants
  • EGN - Nätverk för executive assistants
  • Chefssekreterarna Skåne
  • Cassto
  • Dialog - Kompetensnätverket för Executive Assistants
  • Handelskammarens Nätverk för VD-assistenter

Krönika

Utbildning

- Distansutbildningar

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

  • DHL Freight söker Office Management Coordinator i Solna
  • Office Manager med teamledaransvar i Stockholm | Wise IT
  • Office Manager jobb i Stockholm – Cure Media | EA-spår
  • Volvo Group rekryterar Executive Assistant – Göteborg/Lyon
  • Office Manager-jobb hos Duni Group i Malmö | Konsultuppdrag
  • Deltidsjobb: Administratör i Göteborg – Teknikbolag i bygg
  • The Pace söker Koordinator i Stockholm | Ledningsnära konsultuppdrag
  • Office Manager Linköping – IMI Supply Chain Solutions
  • Seco Tools: Process Office Manager – global Order-to-Deliver
  • Executive Assistant till koncernchef – Voky/Zollner, Linköping
  • Office Manager i Solna – deltid via Adecco | Executiveeffect
  • Office Manager Stockholm – start omgående | Manpower
  • Executive Assistant – energimyndighet, Sundbyberg | JobBusters
  • Koordinator och Office Manager – Trafikkontoret, Stockholms stad
  • Executive Assistant till Mysafety i Stockholm – ledningsstöd nära vd
  • Executive Assistant till VP MACH – Hitachi Energy
  • Executive Assistant Stockholm – 24 mån uppdrag via Incluso
  • Executive Assistant till CEO i Stockholm | Top of Heart
  • Executive Assistant-volontär | Mercy Ships Sverige
  • Office Manager med teamledaransvar i Stockholm | The Pace

Mest läst

Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 oktober

EA Summit 2025: Framtidens ledningsassistent i praktiken (4 platser kvar!)

Executiveeffect arrangerar EA Summit 2025 den 17 november med temat ”Framtidens ledningsassistent – AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken”.
Jenny

Möt Jenny Haglund Sahlin chefsassistent inom Handelsbanken

Jenny på Handelsbanken visar hur rollen som chefsassistent handlar om mod, kultur och människokännedom – inte bara struktur.
Engagemang och gemenskap hyllades vid SHE MEETS AWARD 2025

Engagemang och gemenskap hyllades vid SHE MEETS AWARD 2025

Det blev en kväll fylld av glädje, värme och inspiration när nätverket SHE MEETS EVENT samlade ledningsassistenter och mötesbokare på Åkeshofs slott i Stockholm för att dela ut SHE MEETS AWARD 2025. Tre personer prisades för sina insatser och sitt engagemang som på olika sätt stärkt gemenskapen i nätverket.
Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 oktober

EA Summit 2025: En dag för inspiration, insikter och praktisk utveckling

Den 17 november samlas Sveriges ledningsassistenter för en halvdagskonferens på Citykonferensen i Stockholm. Under rubriken ”Framtidens ledningsassistent – AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken” får deltagarna ta del av insikter från Executiveeffects stora EA-undersökning, praktiska verktyg för att samarbeta med Microsoft Copilot, och inspiration för att leda utan formell chefsroll. Det blir en dag då teori möter praktik och ...
Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 november

AI, ledarskap och inflytande i fokus – två platser kvar till årets viktigaste konferens för ledningsassistenter

Den 17 november samlas Sveriges ledningsassistenter på Ingenjörshuset i Stockholm för EA Summit 2025 – en konferens som sätter ljuset på yrkesrollens största förändring någonsin. Med fokus på AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken blir det en eftermiddag fylld av inspiration, verktyg och nätverkande. Och nu återstår bara två platser.

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | | Greatplacesinsweden.com