Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
    • Lediga Jobb
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Bio & Bistro Capitol
    • Aktiva event
    • Citykonferensen
    • Båsenberga Hotell & Konferens
    • Golfbaren
    • Volvo Studio
    • Liberty International
    • Convendum
    • Ventla
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content
2021-12-09 | Annons | Native | Onemotion

5 tips för eventsuccé när pandemin avtar

De fysiska eventen rullar igång igen varefter restriktionerna släpps, men kommer allt vara som förut, eller har pandemin förändrat förutsättningarna att skapa och producera events? Nedan kommer några tips för att lyckas med events när samhället öppnar upp.

5 tips för eventsuccé när pandemin avtar
Fysisk, Hybrid eller Digital?

Dessa ord har vi kanske redan tröttnat på, men verkligheten har faktiskt förändrats. Besökare och talare har vant sig vid digital kommunikation. För många föreligger fortfarande reserestriktioner och familjelivet har fått en tydligare plats. Även klimatsituationen måste vägas in när man väljer typ av evenemang. Fördelen är att det finns ett brett utbud av tjänster inom såväl digitalt som fysiskt och bättre förutsättningar än någonsin att fläta dem samman. Säkerställ att din leverantör behärskar såväl det fysiska som det digitala. Och, skaffa en bra plan för hur dessa kan fusioneras sömlöst för olika målgrupper.

Målgruppen i fokus.

Apropå fysiskt, digitalt och hybrid, tänk på att det egentligen rör sig om helt olika möten. En digital besökare vill inte se människor mingla på film och fysiska besökare vill inte titta på filmklipp som visas på en scen. Hybrider kräver därför en tydligare och starkare konceptutveckling jämfört med digitala och fysiska möten var för sig. Reflektera över vilken målgrupp ni verkligen vill ha på plats och vilka som nås lika bra digitalt. Kanske antalet besökare kan femdubblas genom en digital förlängning?

Innehållet är avgörande.

Bygg en innehållsstrategi som ger en intressant agenda. Idag finns unika möjligheter att locka internationella talare vi tidigare aldrig kunnat drömma om till en betydligt lägre kostnad tack vare digital närvaro. Tänk dock på att mixa med fysiska talare vid ett fysiskt evenemang. Vid digitala eller hybrida evenemang förbättras upplevelsen när långt mer bakgrundsmaterial kan tillgängliggöras för besökaren att i lugn och ro fördjupa sig i. Vid en gala är det t.ex. oftast mer intressant att höra varför någon mottar ett pris än att de gör det. 

Färre och värre.

Det digitala mellanlagret har försett oss med nya förutsättningar. Vi kan möta vår publik på olika sätt vid olika tillfällen. Det ger oss möjligheten att bättre välja kanal efter budskap. Flertalet digitala evenemang, som är oöverträffade i kostnadseffektivitet, tidseffektivitet och informationskvalitet, kan mixas med fysiska evenemang där fokus oftast ligger på upplevelse, relationsbyggande och gemenskap. Välj rätt möte vid rätt tillfälle. Vår gissning är att det framöver går fyra digitala events på varje fysiskt men att de fysiska blir mer genomarbetade och relationsbyggande. Detta ger en bra mix mellan djup och frekvens.

Planera i god tid och välj med omsorg.

Mycket har förändrats i branschen. Av de etablerade aktörerna har flertalet idag bara 20-50 % av sin personal kvar efter pandemin. Och det ser ofta ännu värre ut i leden av underleverantörer. Snickerier, teknikproducenter och cateringbolag: många är hungriga att komma igång igen och kan därför gå in projekt trots att inte hela leveranskedjan är klar. Säkerställ att det finns en trovärdig leveransplan och att din leverantör har kontroll över produktionskedjan. Säkerställ även att den leverantör ni väljer har aktuella referensprojekt och erfarenhet av just det ni söker – det är er bästa garanti för ett bra genomförande.

Onemotion IMC är en kommunikationsbyrå som arbetar i gränslandet mellan Innovation och kreativitet. Vi erbjuder leveranser med helhetsansvar från kreativ konceptutveckling och design till fysisk och digital produktion. Idag har vi ca 60 anställda i en mix av kreatörer, designers, koncept och innehållsutvecklare, projektledare och producerande personal. Onemotion har utvecklat vVenues – den digitala eventplattformen som engagerar människor. Onemotion driver även eventproduktionsbolaget Production Republic of Scandinavia, vilket garanterar en trygg helhetleverans oavsett fysiskt eller digitalt event. Tack vara den digitala utvecklingen i kombination med samlade insatser från alla på byrån är Onemotions team idag större än före pandemin. Onemotion fortsätter att bredda sitt erbjudande om event – från snickeri och expo till digitala lösningar, som varandes experter på digital/fysiska och hybrida event.

Onemotion Executiveeffect

VI DRIVS AV ATT SKAPA EFFEKT MED KOMMUNIKATION.

Tack vare vår mix av strateger, reklamare, skribenter, projektledare och producenter har vi möjlighet att skapa effekten utan att koncentrera oss på en kanal eller disciplin. Ibland är svaret på hur vi bäst når effekten en film, ibland en installation eller en debattartikel. Inte sällan är det en kombination av reklam, PR och eventmarknadsföring. Integrerad marknadskommunikation helt enkelt.

KONTAKTA OSS

Pontus Furevik
Client Development Manager
+46 704 81 21 42
[email protected]

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

Mest läst

23 unika festlokaler att hyra i Stockholm

23 unika festlokaler att hyra i Stockholm

Letar du efter den perfekta platsen att hyra festlokal i Stockholm för ditt nästa event? Vi har samlat 23 unika och inspirerande festlokaler som passar allt från bröllop till företagsevenemang. Oavsett om du söker en intim miljö eller en storslagen salong, finns det något för alla i denna lista.
De 17 bästa festlokalerna i Göteborg

De 17 bästa festlokalerna i Göteborg

Letar du efter den perfekta festlokalen i Göteborg för din nästa fest eller firande? I Göteborg finns ett brett utbud av festlokaler som kombinerar charmiga miljöer med moderna faciliteter. Oavsett om du planerar ett litet privat firande, ett stort kalas eller en företagsfest, finns det lokaler som passar alla behov. Här får du en guide till några av de bästa ...
Foresta på Lidingö blir en del av Stockholm Meeting Selection

Foresta på Lidingö blir en del av Stockholm Meeting Selection

Foresta eller Villa Foresta, som är det ursprungliga namnet på borgen som Wilhelmina Skogh lät uppföra 1908-1910, kommer från och med den 1 januari att bli en del av Stockholm Meeting Selection.
Ny stor eventarena i Stockholm

Ny stor eventarena i Stockholm

Den 27 april öppnas portarna till Fållan – en ny eventarena i Slakthusområdet med en kapacitet på 5000 gäster i en anläggning utöver det vanliga.
Hitta topp 13 festlokaler att hyra i Malmö

De 13 bästa festlokalerna att hyra för ditt evenemang i Malmö

Letar du efter den perfekta festlokalen i Malmö för ditt nästa evenemang? Oavsett om du planerar ett stort firande med många gäster eller en mer intim tillställning, har Malmö ett brett utbud av fantastiska festlokaler att hyra. Här kan du hitta allt från stora, pampiga lokaler till små, mysiga festlokaler som passar perfekt för mindre sällskap. Vill du hyra en ...

Expertråd

Amadeus och GBTA Foundation i ny allians för mer hållbara och tillgängliga affärsresor

Amadeus och GBTA Foundation i ny allians för mer hållbara och tillgängliga affärsresor

Affärsresor

Amadeus anslöt sig till GBTA Foundation som en ny företagspartner och bidrar direkt till dess branschomfattande People and Planet-program. På Planet-sidan gick Amadeus med i GBTA Sustainability Initiative som Silver-partner för att påskynda klimatåtgärder inom affärsresandet. På People-sidan blir Amadeus den första grundande allierade till GBTA Accessibility Initiative, som syftar till att säkerställa smidiga affärsresor för alla.

AI förändrar hur Google fungerar – och hur företag behöver tänka SEO

AI förändrar hur Google fungerar – och hur företag behöver tänka SEO

Aktuellt

En ny söklogik skapar både trafikbortfall och affärsmöjligheter. Så säkrar du din synlighet när Gemini tar över.

Därför behöver du som executive assistant synliggöra ditt värde

Därför behöver du som executive assistant synliggöra ditt värde

Karriär

Du är en avgörande kugge i verksamheten — men när allt flyter på som bäst märks du knappt. Det låter som en komplimang, men riskerar att göra ditt arbete osynligt. Här får du konkreta råd för hur du kan visa värdet av dina insatser utan att det känns som skryt.

Från försvar till framtidstro – därför behövs Almedalen mer än någonsin

Från försvar till framtidstro – därför behövs Almedalen mer än någonsin

Gästskribent

Efter några års tvekan är Almedalsveckan tillbaka, inte bara till omfång, utan till relevans. I en tid när demokratin skakar och marknaden söker fotfäste blir värdet av genuina mötesplatser tydligt.

Välkommen till Mötesbaren på nyrenoverade Maxim Stockholm

Välkommen till Mötesbaren på nyrenoverade Maxim Stockholm

Event

Den 4 september bjuder Effect-sajterna in till en inspirerande kväll med föreläsningen Framtidens möte – när själ, känsla och AI kliver in i rummet, med hållbarhetsexperten Mikael Salo. Kvällen bjuder även på mingel och visning av nyrenoverade Maxim Stockholm.

Dags för sandaler och solglasögon!

Dags för sandaler och solglasögon!

Krönika

Vi har snackat AI, bjudit på tips, råd och inspiration. Vi har fått ta del av hur olika EA-rollen kan se ut i våra många profilintervjuer med er och vi har setts på olika event och webinarier. Men nu stundar midsommar och det är dags att byta e-post mot solkräm och ta på sandaler och solglasögon och gå ner i varv några veckor. Vårt nyhetsbrev är tillbaka igen i augusti. Vi ses då! 😎

Magisk kväll på Fotografiska när Mötesbaren bjöd in till mingel och inspiration

Magisk kväll på Fotografiska när Mötesbaren bjöd in till mingel och inspiration

Event

Sol från klarblå himmel, mingelglada gäster, fantastisk mat och en inspirerande föreläsning – när Mötesbaren intog sommarverandan på Fotografiska blev det en kväll att minnas. Kolla in mingelbilderna här!

Möt Johanna Tüll Hollander:  ”Jag höll på att ta livet av min chef”

Möt Johanna Tüll Hollander: ”Jag höll på att ta livet av min chef”

Profiler

Hon har nyligen bytt jobb från Executive Assistant på Munters till Chaos Coordinator på Swedish Neutral. Vi möter Johanna Tüll Hollander som berättar hur hon höll på att ta livet av sin chef, om sin checklista och sitt bästa engelska språktips!

Sustainable Healthy Performance lär chefer agera i oroliga tider

Sustainable Healthy Performance lär chefer agera i oroliga tider

Event

Chris Christiansson är programdirektör på Ara Health och har utbildat över 5 000 ledare i ”Sustainable Healthy Performance” och i ”In Demand Robustness”. I geopolitiskt oroliga tider är detta viktigare än någonsin, menar Chris. Nu har du som Executiveeffects läsare möjlighet att få delta under två dagar i Laax i Schweiz för att se om det kan vara något för din organisation.

Grattis alla ny-cerifierade EA:s!

Grattis alla ny-certifierade EA:s!

Aktuellt

I går var det dags för den tionde omgången av Executive Business Assistant att certifieras. Stort grattis säger vi på Executiveeffect till er alla!

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com