Aktivera och kommunicera ditt syfte
I en rapport från PS Occasion identifieras 7 insikter baserat på forskning och intervjuer kring hur, vad och varför bolag bör identifiera ett högre syfte för sin verksamhet – och hur de kan aktivera och kommunicera det.
De senaste årens utveckling har visat tydligt hur syftesdrivna bolag har mycket att vinna genom att tjäna ett högre syfte än tillväxt. Syftesdrivna bolag har en såväl positiv påverkan på samhället och omvärlden som på sin egen utveckling, men att implementera syftet i alla led och att arbeta syftesdrivet kan vara en större utmaning än förväntat. Svaret på hur ligger ofta i kommunikation och aktivering, såväl internt som externt och upplevelsebaserad kommunikation är ofta en nyckel för att få med alla på tåget i transformationsresan.
Sedan PS Occasion blev medarbetarägt i början av året, har byrån växlat upp sitt arbete runt det egna varumärket och formulerat ett nytt syfte för organisationen.
”Building brands for a sustainable future” är byråns ledstjärna, som tar plats såväl i den egna organisationen som i de projekt som genomförs tillsammans med kunderna. Under arbetet har de tagit del av kunskap, studier och gjort intervjuer med kunder och bolag, och allt detta är nu sammanfattat i rapporten ”Activate and communicate your purpose”.
Rapporten från PS Occasion går att finna här: https://psoccasion.se/2022/12/06/activate-and-communicate-your-purpose/