Manpower söker Office Manager till kund i centrala Stockholm – start omgående
Manpower Sverige annonserar ett konsultuppdrag som Office Manager i hjärtat av Stockholm. Tjänsten är på heltid, initialt 12 månader med möjlighet till förlängning, och passar dig som vill vara navet i kontorets dagliga drift och skapa friktionsfri vardag för medarbetare och besökare. Placering: centrala Stockholm, Sverige.
Om uppdraget
I rollen som Office Manager blir du anställd av Manpower och uthyrd till kund. Du arbetar självständigt på plats i receptionen, ansvarar för växeln och säkerställer en högkvalitativ serviceupplevelse för både interna och externa intressenter. Uppdraget kombinerar receptionsarbete, kontorsdrift och administrativa uppgifter – med fokus på att allt fungerar sömlöst, varje dag.
Ansvarsområden
- Reception och gästbemötande samt hantering av växel och Microsoft Teams
- Kontorslogistik: ordning i kök och konferensrum, påfyllning av kylar, kaffe och förbrukningsvaror
- Inköp och beställningar: kontorsmaterial, frukost och varor till vendingmaskiner
- Mötes- och fikaförberedelser
- Administration: fakturahantering och inköpsorder
Profil och kvalifikationer
- Några års erfarenhet som Office Manager och/eller i kvalificerad receptions-/front office-roll
- Strukturerad, självgående och stark servicekänsla med god prioriteringsförmåga i högt tempo
- Erfarenhet av ekonomiadministration, exempelvis fakturaflöden
- Goda kunskaper i Officepaketet och vana vid Microsoft 365/Teams
- Flytande svenska och god engelska i tal och skrift
- Lösningsorienterad, initiativtagande och samarbetsinriktad med öga för detaljer
Omfattning och arbetstid
Heltid måndag–fredag kl. 08:00–17:00 (lunch 12–13). Du arbetar självständigt på plats men med stöd från kundens Workplace Experience Team. Start sker omgående. Uppdraget löper i 1 år med möjlighet till förlängning.
Varför den här rollen är intressant för Executive Assistants
För dig som arbetar som Executive Assistant, VD-assistent eller ledningsassistent är detta ett naturligt steg för att bredda ditt ledningsstöd. Office Manager-rollen i centrala Stockholm ger utrymme att:
- Utveckla kontorsprocesser, arbetsflöden och servicekvalitet
- Bygga kultur och trivsel i en professionell miljö
- Arbeta nära verksamhetens nyckelpersoner och leverantörer
- Stärka din erfarenhet inom ekonomiadministration, avtal och leverantörsstyrning
Tips inför din ansökan
- Beskriv konkreta exempel där du förbättrat kontorsdrift, reception eller mötesservice
- Kvantifiera resultat: minskade kostnader, kortare ledtider, högre nöjdhet
- Lyft systemvana: Microsoft 365, Teams och fakturahanteringsverktyg
- Visa hur du prioriterar i högt tempo och arbetar självständigt med gott omdöme
- Understryk din förmåga att kommunicera på svenska och engelska med olika intressenter
Ansökan och kontakt
Urval sker löpande och tjänsten ska tillsättas omgående. Frågor besvaras av konsultchef Jenny Dollman på 08-452 33 31. Ansökan lämnas via Manpower.
Om Manpower
Manpower är en av Sveriges största aktörer inom bemanning och rekrytering, med lång erfarenhet av konsultuppdrag inom administration, service och kontorsdrift. Som konsult får du en trygg anställning och möjlighet att bygga vidare på din kompetens i välkända organisationer.
Sökord
Office Manager Stockholm, Manpower Sverige, reception, kontorsansvar, kontorskoordinator, executive assistant, ledningsstöd, konsultuppdrag, centrala Stockholm, fakturahantering, Officepaketet, Workplace Experience.




