– Under den digitala resa vi på Fotografiska och hela besöksnäringen har gjort, inte minst under det senaste året, har allt högre krav ställts på innovation och kompetens, säger Emmy Sundberg, event- och mötesansvarig på Fotografiska. Med det nya hybridstudiokonceptet kan lanseringar, konferenser och större produktioner genomföras på ett inspirerande, spännande och modernt sätt – milsvis från vardagens zoom-möte. I hybridstudion har vi inte mindre än fyra olika studiomiljöer. Alla gäster som deltar kan mötas på lika villkor. Den tekniska nivån är väldigt hög vilket gör att vi tillsammans med våra kunder kan fokusera på syfte och innehåll och skapa möten och event i världsklass.
I den nya hybridstudion kommer Adapt och Fotografiska att använda en del av den teknik som redan byggts in i lokalerna. Inte minst den effektfulla väggprojektionen där en enkel knapptryckning förändrar ett helt rum och förflyttar människor mellan olika miljöer.
– Vi är enormt stolta över vårt partnerskap, särskilt som både vi och Fotografiska är i den visuella branschen, säger Viking Grandin, affärsutvecklare på Adapt. Tillsammans kan vi erbjuda våra kunder nya spännande möjligheter att genomföra digitala, fysiska och hybrida event i Fotografiska vackra lokaler centralt i Stockholm.