Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Citykonferensen
    • Golfbaren
    • Liberty International
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
    • Season Hotel
    • Kajen Nacka strand
    • Palacio de Cantalobos
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content

2025-11-25 | Lediga jobb

EIB rekryterar Assistant/Office Manager – Budapest

EIB – EU:s bank – söker Assistant/Office Manager i Budapest. Permanent roll i internationell miljö. Flyttstöd, ansök löpande.

EIB rekryterar Assistant/Office Manager till lokalkontoret i Budapest

European Investment Bank (EIB) – EU:s bank – söker en erfaren Assistant/Office Manager till sitt lokalkontor i Budapest, Ungern. Rollen passar dig som arbetar som Executive Assistant, VD-assistent eller Office Manager och vill ta nästa steg i en internationell miljö med nära ledningsstöd. Tjänsten är en permanent anställning (grade 2/3) med regelbunden kontorsnärvaro och erbjudet flyttstöd.

Rollen i korthet

  • Ge kvalificerat sekreterarstöd till Head of Office i Budapest och, på distans, till två ytterligare kontor inom EIB-gruppen.
  • Ansvara för daglig kontorsdrift, ekonomi- och leverantörsadministration samt koordinera lokala evenemang och besök av MC Members och Senior Management.
  • Vara navet mellan lokalkontoret och huvudkontoret i Luxemburg för IT, inköp, redovisning och processer.
  • Bas i Budapest (kontoret har idag två residenta medarbetare) och viss resaktivitet till andra kontor vid högnivåbesök/särskilda event.

Ansvarsområden

Office management

  • Operativt kontorsstöd och sekretariats-/administrationsuppgifter för effektiv vardagsdrift.
  • Finansiell administration: löpande bokföringsunderlag, logistik och månadsrapportering till Heads of Office samt uppföljning av leverantörsbetalningar.
  • Leverantörs- och kontraktshantering: säkerställa service, kontorsfaciliteter, IT-utrustning och tjänster; initiera förnyelser/upphandling i samarbete med relevanta funktioner.
  • Gränssnitt mot HQ för telefonutrustning, datorer, videokonferenssystem och IT-åtkomsträttigheter.
  • Kostnadseffektiv lagerhållning av kontorsmaterial samt uppdaterade försäkringar.
  • Uppdatering av kontorsmanualer, rutiner och kontaktregister.
  • Planering och genomförande av EIB-relaterade event i regionen, inklusive resor vid behov.

Redovisning/ekonomi

  • Samordna kontorets redovisningsfrågor med Accounting Department i Luxemburg enligt Head of Office:s godkännande.
  • Följa upp moms (VAT) mot lokala skattemyndigheter, vid behov på plats.
  • Administrera leverantörsfakturor (offerter, beställningar, leveranser och betalningar).

Administrativt ledningsstöd

  • Hantering av inkommande samtal och korrespondens.
  • Kalender- och mötesplanering, internt och externt.
  • Resebokningar (TA) och utläggsredovisning (ER) för Heads of Office.
  • Stöd till MC Members, Senior Management och EIB-personal vid affärsresor i landet/länderna, i samarbete med sekretariat i Luxemburg.
  • Arkivering, inköp av kontorsmaterial och ad hoc-uppdrag från huvudkontorets direktioner.
  • Kunskapsdelning med andra Office Managers i regionen och back-up vid behov.

Profil och kvalifikationer

  • Gymnasial examen.
  • Minst 5 års relevant erfarenhet inom office administration, redovisning, inköp och/eller administrativt ledningsstöd; gärna 3+ år från internationell bank/finans eller liknande institution.
  • Mycket goda IT-kunskaper: elektronisk dokumenthantering, Word, Excel, PowerPoint och PeopleSoft.
  • Starka kommunikations- och samarbetsförmågor.
  • Utmärkt engelska och/eller franska, med god nivå i den andra. Andra EU-språk – särskilt ungerska – är meriterande.

Placering, villkor och tidsplan

  • Placering: EIB:s lokalkontor i Budapest, Ungern, med regelbunden närvaro på kontoret.
  • Anställning: heltid, permanent (grade 2/3). Intern benchmark: Senior/Principal Operational Assistant.
  • Team: ett litet kontor med två residenta medarbetare och nära kontakt med HQ i Luxemburg.
  • Resor: kan förekomma till andra kontor vid högnivåbesök eller särskilda evenemang.
  • Ersättning: kan anpassas efter levnadskostnader i det aktuella EU-landet; flyttstöd erbjuds.
  • Mångfald och inkludering: EIB välkomnar sökande oavsett bakgrund och uppmuntrar ansökan om rimliga anpassningar under rekryteringen.
  • Informationssäkerhet: efterlevnad av policyer och kontroller är en förutsättning.
  • Tidplan: panelintervjuer planeras från första halvan av september 2025. Kampanjen är öppen tills tjänsten tillsatts; ansökningar behandlas i inkommande ordning.

Varför detta kan vara nästa steg för svenska Executive Assistants

  • Internationell arbetsmiljö med exponering mot högsta ledningen inom EU:s bank.
  • Bred och affärsnära roll som kombinerar office management, ekonomi, inköp och event.
  • Möjlighet att påverka processer i ett litet lokalkontor och samtidigt bygga nätverk inom en global organisation.
  • Språkutveckling och karriärmöjligheter: engelska och franska är EIB:s arbetsspråk; banken erbjuder utbildningsstöd. För långsiktig befordran förväntas kompetens i båda (minst nivå B1.2 enligt CEFR).

Så maxar du din ansökan (tips från Executiveeffect)

  • Visa konkret erfarenhet av leverantörsstyrning och kontrakt – beskriv hur du förhandlat, upphandlat och följt upp SLA:er.
  • Kvantifiera din ekonomiadministration: fakturavolymer, cykeltider, avvikelsegrad, moms-/VAT-hantering.
  • Lyft verktygsvana: PeopleSoft/ERP, elektronisk dokumenthantering, avancerad Excel och mötesteknik (VC).
  • Ge exempel på koordinerade event och högnivåbesök: logistik, riskplanering, protokoll och stakeholder management.
  • Beskriv hur du stöttat flera chefer samtidigt (prioritering, konflikthantering i kalendrar och diskret kommunikation).
  • Redogör för interkulturell kompetens och språknivåer enligt CEFR; ange om du kan ungerska/andra EU-språk.
  • Nämn erfarenhet av informationssäkerhet och dokumentklassning i reglerade miljöer.
  • Betona självständighet, integritet och beredskap att resa.

Om European Investment Bank

EIB är Europeiska unionens bank som finansierar hållbara investeringar inom bland annat infrastruktur, klimatomställning och innovation. Arbetsspråken är engelska och franska, och banken erbjuder utbildningsstöd för språkutveckling. Organisationen betonar mångfald, jämlikhet och inkludering samt välkomnar sökande som behöver rimliga anpassningar under rekryteringsprocessen (kontakt: [email protected]).

Så ansöker du

Förbered ett CV och personligt brev på engelska och/eller franska som adresserar ovan ansvar och kvalifikationer. Lyft internationell erfarenhet, ekonomi- och leverantörsansvar, IT-verktyg samt evenemangs- och resekoordinering. Ange din tillgänglighet för flytt till Budapest. Hänvisa till rollen ”Assistant/Office Manager – Budapest”. Rekryteringen är öppen tills tjänsten är tillsatt och ansökningar hanteras löpande.

Marknad [email protected]

Läs mer:

Sales Assistant i Manhattan – Enchanté Accessories (60–65K USD)

Sales Assistant till Enchanté Accessories i Manhattan för Newborn apparel. Heltid, 60–65K USD. Excel (VLOOKUP/pivot) och wholesale support mot TJ Maxx m.fl.

Atea söker Leveranskoordinator med kontorsansvar i Gävle

Bli Leveranskoordinator med kontorsansvar hos Atea i Gävle. Arbeta nära ledning och kunder med kontrakt, fakturering, processer och kontorsdrift. Ansök nu.

Executive Assistant till BSH Home Appliances – Solna/Stockholm

BSH Home Appliances söker Executive Assistant i Solna Business Park, Stockholm. Stöd CEO/CFO, koordinera möten, och arbeta i Microsoft 365, SAP och AI-verktyg.

Magnus Helgesson bygger inte bara bolag – han bygger människor

Magnus Helgesson bygger inte bara bolag – han bygger människor

Annons

Annonsplatta gron
IMA banner

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

300x250 studio puck

Tillgängliga nätverk

 
  • IMA - International Management Assistants Sweden
  • Inhouse - Nätverket för Executive Assistants
  • The Pace - Nätverk för executive assistants
  • EGN - Nätverk för executive assistants
  • Chefssekreterarna Skåne
  • Cassto
  • Dialog - Kompetensnätverket för Executive Assistants
  • Handelskammarens Nätverk för VD-assistenter

Krönika

Utbildning

- Distansutbildningar

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

  • Sales Assistant i Manhattan – Enchanté Accessories (60–65K USD)
  • Atea söker Leveranskoordinator med kontorsansvar i Gävle
  • Executive Assistant till BSH Home Appliances – Solna/Stockholm
  • EIB rekryterar Assistant/Office Manager – Budapest
  • Interim Office Manager i Stockholm – Föräldravikariat | Navigraph
  • Junior Office Manager deltid, Stockholm | Konsultuppdrag
  • Executive Assistant till EA Battlefield Studios | Stockholm (hybrid)
  • Junior Office Manager – deltid 20–25 h i Stockholm | Wise Admin
  • Kontorschef Karlstad – Fyrklövern ekonomi & juridik rekryterar
  • Office Manager i Stockholm | Cure Media – mot Executive Assistant
  • DHL Freight söker Office Management Coordinator i Solna
  • Office Manager med teamledaransvar i Stockholm | Wise IT
  • Volvo Group rekryterar Executive Assistant – Göteborg/Lyon
  • Office Manager-jobb hos Duni Group i Malmö | Konsultuppdrag
  • Deltidsjobb: Administratör i Göteborg – Teknikbolag i bygg
  • The Pace söker Koordinator i Stockholm | Ledningsnära konsultuppdrag
  • Office Manager Linköping – IMI Supply Chain Solutions
  • Seco Tools: Process Office Manager – global Order-to-Deliver
  • Executive Assistant till koncernchef – Voky/Zollner, Linköping
  • Office Manager i Solna – deltid via Adecco | Executiveeffect

Mest läst

EA:n Else-Britt Lundgren hanterar både medicinsk lansering och drottningbesök

EA:n Else-Britt Lundgren hanterar både medicinsk lansering och drottningbesök

Karriären började på ACO Läkemedel på 80-talet och följdes av 17 år som Executive Assistant hos en amerikansk läkemedelstillverkare. Idag är Else-Britt Lundgren Senior Executive Administrator och Head of Administration på svenska BioArctic, som precis fått sin bromsmedicin mot Alzheimer godkänd inom EU. Här berättar Else-Britt hur det är att befinna sig mitt i en lansering, hur det var att ...
EA Summit 2025 - Tack för ditt deltagande

EA Summit 2025 – Tack för ditt deltagande

Tack för att du var en del av EA Summit 2025! För att göra det enkelt för dig att fortsätta utvecklas i din roll har vi samlat alla resurser, guider och sammanställningar på ett och samma ställe. Här kan du ladda ner materialet vi gick igenom under dagen – tillsammans med extra verktyg som hjälper dig stärka din strategiska höjd ...
Engagemang och gemenskap hyllades vid SHE MEETS AWARD 2025

Engagemang och gemenskap hyllades vid SHE MEETS AWARD 2025

Det blev en kväll fylld av glädje, värme och inspiration när nätverket SHE MEETS EVENT samlade ledningsassistenter och mötesbokare på Åkeshofs slott i Stockholm för att dela ut SHE MEETS AWARD 2025. Tre personer prisades för sina insatser och sitt engagemang som på olika sätt stärkt gemenskapen i nätverket.
logo rm 2

Bli en del av kunskaps- och yrkesnätverket: Executiveeffect – Member

Vill du ta din roll som Executive Assistant till nya höjder? Nu lanserar vi Executiveeffect – Member, ett unikt abonnemang skräddarsytt för att stärka din kompetens, öka din status och skapa nya möjligheter för din karriär. Det här är ditt verktyg för att vässa din yrkesroll och ta ett större utrymme i din organisation.

Executive Assistant till EA Battlefield Studios | Stockholm (hybrid)

EA söker en senior Executive Assistant till VP & GM för Battlefield Studios i Stockholm. Hybridroll med strategiskt ledningsstöd, projekt och kulturarbete.

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | | Greatplacesinsweden.com