Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Citykonferensen
    • Golfbaren
    • Liberty International
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
    • Season Hotel
    • Kajen Nacka strand
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content

2025-11-08 | Lediga jobb

Koordinator och Office Manager – Trafikkontoret, Stockholms stad

Stockholms stad söker Koordinator och Office Manager till Trafikkontoret. Ansvar för lokaler, internservice och event. Kungsholmen. Sök senast 26/11 2025.

Stockholms stad söker Koordinator och Office Manager till Trafikkontoret

Stockholms stad – Trafikkontoret söker Koordinator och Office Manager
Trafikkontoret i Stockholms stad stärker verksamhetsstödet med en koordinerande Office Manager.

Stockholms stad rekryterar en Koordinator/Office Manager till Trafikkontoret – en ny roll med brett ansvar för lokaler, internservice och kontorsgemensamma initiativ. För dig som arbetar nära ledningen som executive assistant, VD-assistent eller ledningsassistent är detta en möjlighet att ta ett helhetsgrepp om stödprocesser och skapa mätbar effekt i en samhällsviktig verksamhet.

Arbetsplats: Trafikkontoret – Verksamhetsstöd

Trafikkontoret ansvarar för att sköta och utveckla Stockholms offentliga rum med fokus på trygghet, framkomlighet och hållbarhet. Rollen är placerad på Stöd- och utvecklingsenheten inom avdelningen för Verksamhetsstöd, där cirka 10 specialister arbetar med nämndadministration, verksamhetsutveckling och beställarstöd. Kontoret sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen tillsammans med cirka 470 kollegor.

Dina huvudsakliga ansvarsområden

  • Samordna lokalfrågor och kontorsövergripande initiativ för en professionell och trivsam arbetsmiljö.
  • Driva och utveckla internservice, inklusive mötesrumshantering, inventarier och arbetssätt.
  • Vara kontaktperson och kravställare i kontors- och lokalförvaltningens frågor.
  • Planera och genomföra kontorsgemensamma aktiviteter som personalfester och seminarier.
  • Ge administrativt stöd till avdelningen Verksamhetsstöd: konferensbokningar, avtackningar, beställningar, mötesanteckningar, protokoll samt enklare kartläggningar/utredningar.
  • Koordinera planering, behörighetshantering och uppföljning för beredskapslokaler och brandskydd; rollen kan bli en del av kontorets krisledning.

Profil: Vem lyckas i rollen?

  • Eftergymnasial utbildning och flerårig erfarenhet som Office Manager, koordinator eller kontorsansvarig.
  • Mycket god administrativ förmåga, proaktivt arbetssätt och vana att bygga relationer.
  • Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.
  • Strukturerad, hjälpsam och handlingskraftig med förmåga att prioritera och driva egna frågor.
  • Trivs i en samordnande, social roll med många kontaktytor och tycker att kultur och trivsel är viktigt.
  • Intresse för samhällsuppdraget: att utveckla Stockholms offentliga rum och hållbara transportlösningar.

Varför rollen passar executive assistants och ledningsstöd

Rollen kombinerar operativ samordning med utveckling av stödprocesser – idealiskt för dig som vill skala upp från traditionellt assistentarbete till Office Management. Du får driva förbättringar i internservice, kvalitetssäkra mötes- och eventflöden, fungera som kravställare mot leverantörer och bidra till säkerhets- och beredskapsarbetet. Den nya tjänsten ger stort utrymme att påverka, skapa struktur och sätta mätbara mål för kontorsmiljö och servicegrad.

Villkor och förmåner

  • Anställningsform: Tillsvidare
  • Omfattning: Heltid (1 tjänst)
  • Placering: Stockholm, Tekniska Nämndhuset, Kungsholmen
  • Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete två dagar/vecka (beroende på uppgift och behov).
  • Friskvårdsersättning, friskvårdstimme och tillgång till friskvårdsaktiviteter.
  • Möjlighet att växla semesterdagstillägg mot extra ledighet.

Rekryteringsprocess och säkerhet

  • Ansök på svenska och bifoga endast CV (ej personligt brev). Urvalsfrågor i ansökan ska besvaras utförligt och kopplas tydligt till CV.
  • Arbetspsykologiska tester ingår i processen. Stockholms stad tillämpar kompetensbaserad rekrytering.
  • Tjänsten kan placeras i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kan genomföras enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Nyckeldata och kontakt

  • Referensnummer: 2025/6354
  • Publicerad: 2025-11-07
  • Sista ansökningsdag: 2025-11-26
  • Kontakt: Annika Winqvist, HR-konsult rekrytering
  • Fackliga kontaktpersoner: Luis Lopez, Vision 08-508 27 929; Tomas Nitzelius, SACO 08-508 26 042

Tips: Så maxar du din ansökan

  • Ge exempel på hur du förbättrat internservice (t.ex. bokningsflöden för mötesrum, inventarieprocesser, SLA:er mot leverantörer).
  • Visa erfarenhet av kontorsflytt, lokaloptimering, arbetsmiljö och brandskyddsarbete.
  • Beskriv din roll som kravställare och samordnare mellan verksamhet, fastighetsägare och leverantörer.
  • Lyft event- och konferenskoordinering samt kulturbyggande aktiviteter du genomfört.
  • Kvantifiera resultat: nyttjandegrad av lokaler, NKI för internservice, tidsvinster eller kostnadsbesparingar.

Om Executiveeffect

Executiveeffect är en oberoende svensk nyhetssajt och kunskapsresurs för dig som arbetar närmast företagsledningen. Vi bevakar jobb, trender och verktyg för executive assistants, VD-assistenter och ledningsstöd – med fokus på att stärka yrkesrollen och öka affärsnyttan.

Intresserad av rollen som Koordinator och Office Manager på Trafikkontoret i Stockholms stad? Skicka in din ansökan senast 26 november 2025.

Marknad [email protected]

Läs mer:

Sales Assistant (deltid) – Arbor Homes, Westfield IN

Arbor Homes i Westfield, IN söker Sales Assistant (säljassistent) på deltid (11–18, 2–4 dagar/vecka). Kundmöten, visningar, lead/CRM, timlön + bonus.

PTP söker Deviation Management Specialist I – West Point, PA

Deviation Management Specialist I i cGMP‑miljö. 12‑månaders uppdrag hos Primary Talent Partners: utred avvikelser, driv CAPA. 35–40 USD/h, West Point, PA.

Deviation Management Specialist – I i West Point PA | TALENT

TALENT Software Services söker Deviation Management Specialist – I i West Point, PA. cGMP, avvikelsehantering, CAPA och rotorsaksanalys i life science.

Eszter Lazar, Head of Travel på BSC Travel

Vad ska man tänka på när man arrangerar en resa för hundratals medarbetare?

Annons

Dröm stort, planera i god tid och kom ihåg att små justeringar kan ge stora fördelar, uppmuntrar Eszter Lazar, Head of Travel på BSC Travel, en del av Business Service Club.

Annonsplatta gron
IMA banner

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

300x250 studio puck

Tillgängliga nätverk

 
  • IMA - International Management Assistants Sweden
  • Inhouse - Nätverket för Executive Assistants
  • The Pace - Nätverk för executive assistants
  • EGN - Nätverk för executive assistants
  • Chefssekreterarna Skåne
  • Cassto
  • Dialog - Kompetensnätverket för Executive Assistants
  • Handelskammarens Nätverk för VD-assistenter

Krönika

Utbildning

- Distansutbildningar

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

  • Sales Assistant (deltid) – Arbor Homes, Westfield IN
  • PTP söker Deviation Management Specialist I – West Point, PA
  • Deviation Management Specialist – I i West Point PA | TALENT
  • Executive Assistant – energimyndighet, Sundbyberg | JobBusters
  • Saab söker Growth Transformation Office Manager – Järfälla
  • Koordinator och Office Manager – Trafikkontoret, Stockholms stad
  • Deviation Management Specialist – cGMP, West Point | TALENT
  • Office 365 Service Manager till Sweco, Stockholm – Microsoft 365
  • Executive Assistant till Mysafety i Stockholm – ledningsstöd nära vd
  • Executive Assistant till VP MACH – Hitachi Energy
  • Executive Assistant – Hitachi Energy GPG | Västerås
  • Executive Assistant VP MACH – Hitachi Energy Västerås/Ludvika
  • Executive Assistant Stockholm – 24 mån uppdrag via Incluso
  • Executive Assistant till CEO i Stockholm | Top of Heart
  • Executive Assistant-volontär | Mercy Ships Sverige
  • Office Manager med teamledaransvar i Stockholm | The Pace
  • Legora rekryterar Executive Assistant – Growth i Stockholm
  • Executive Assistant/Office Coordinator | Specsavers Göteborg
  • Epiroc söker Executive Assistant i Nacka | Strategisk EA-roll
  • Legora rekryterar Executive Assistant – Growth i Stockholm

Mest läst

Välkommen Mötesbaren den 15 maj – Kristoffer Schjött-Quist föreläser om The power of WE❤️

Välkommen Mötesbaren den 15 maj – Kristoffer Schjött-Quist föreläser om The power of WE❤️

Den 15 maj bjuder vi in dig som läser Executiveeffect till ett unikt evenemang där kunskap och nätverkande möts i en härlig miljö. Lyssna till föreläsningen: The power of WE❤️med affärsrelationsexperten Kristoffer Schjött-Quist, få en exklusiv rundtur i Solvallas nyrenoverade mötesytor och mingla med anda EA och personer från mötesindustrin.
23 unika festlokaler att hyra i Stockholm

23 unika festlokaler att hyra i Stockholm

Letar du efter den perfekta platsen att hyra festlokal i Stockholm för ditt nästa event? Vi har samlat 23 unika och inspirerande festlokaler som passar allt från bröllop till företagsevenemang. Oavsett om du söker en intim miljö eller en storslagen salong, finns det något för alla i denna lista.
Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 oktober

EA Summit 2025: Framtidens ledningsassistent i praktiken (4 platser kvar!)

Executiveeffect arrangerar EA Summit 2025 den 17 november med temat ”Framtidens ledningsassistent – AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken”.
Anna Picornell: Det är ett spännande internationellt jobb

Anna Picornell: Det är ett spännande internationellt jobb

Anna är vd assistent och projektledare på Radisson Hotel Group. Hennes roll ger henne möjlighet att arbeta internationellt.
Convendum går in på ny marknad

Convendum går in på ny marknad

Efterfrågan på Convendums kontor är större än utbudet, vilket är en anledning till fortsatta expansionsplaner under kommande år, främst i Stockholm och Göteborg.

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | | Greatplacesinsweden.com