Välja rätt plattform till hybrideventet
Plattformen ska ha följande grundläggande funktioner:
- En eventwebbsida och en online-agenda
- Registrering, på plats och online samt olika check-in-alternativ
- Streaming av live-innehåll till publiken som deltar via länk
- Ha med talare på plats och digitalt och möjlighet till content management
Plattformen ska skapa engagemang:
- Kommunikationsmöjligheter som one-to-one-möten mellan deltagare på plats och de som deltar via länk
- Matchmakingmöjligheter mellan dem som deltar på plats och de som deltar digitalt
- Möjligt att interagera mellan talare/moderator och publiken genom att man kan ställa frågor, chatta och köra korta omröstningar
- Spel och digitala funktioner för olika virtuella aktiviteter för alla deltagare oavsett om de är på plats eller deltar digitalt
- Digitala montrar som speglar de fysiska montrarna på plats
Plattformen ska gå att anpassa till ditt varumärke/företag:
- Möjlighet att kunna ändra design, färger och utseendet på ett event
- Brandade ytor för sponsorer och utställare
Plattformen ska erbjuda analyser och lagring:
- Fakta och analyser som stöd för din utvärdering och uppföljning
- Ett video/filmbibliotek för inspelat material från eventet
Och när du som eventplanerare hittat den plattformen du känner är mest lämpad för era hybridevent med bra, intuitiv programvara och rätt funktioner är det bara att komplettera den med kompetent manpower i form av teknikstöd och projektteam och så innehåll förstås!
Källa: Hubilo technologies, San Fransisco, USA
Av: Sophia Loader