När Stureplansgruppen fick möjlighet att ta över SE-bankens gamla bankvalv på vid Sergels torg var det ett självklart val. Lokalerna ligger mellan några av Stureplansgruppens övriga mötesplatser, Boutiquehuset Norra Latin och Berns. Sergel Hub består av sju lokaler fördelade 2500 kvadratmeter, med plats för allt från 2 till 1000 personer i stående konsert eller mingel. För den som vill boka möten eller middagar finns det möjligheter för upp till 600 personer i den största lokalen. Bakom Sergel Hub står Camilla Lindberg, vd, Henrik Blomster, eventchef och Martin Lundberg, säljchef. Camilla menar att deras styrka är flexibla lokaler och lösningar, centralt läge och ett högt ”know how” i att genomföra möten mellan människor.
– Vi såg flera möjligheter i att etablera oss i detta område, bland annat finns det en enorm efterfrågan på lokaler i vår storlek och att dessutom få öppna upp möteslokaler mitt i city är fantastiskt. Vi ser också att Sergelstaden är en snabbt växande stadsdel med flera spännande nyetableringar av olika karaktärer, där vi ser oss själva som en stark medspelare i att bygga destinationen med hållbarhet i fokus.
Camilla beskriver lokalerna som kreativa och lätta att anpassa utifrån kundens önskemål. Lokalerna är avskalade och enkla att ta till sig, vilket ger möjligheter för många olika typer möten, där snabba omställningar kan vara avgörande för att få ihop logistiken i evenemanget.
– Vi älskar mötet mellan människor, oavsett anledning. Vi ser Sergel Hub som den optimala platsen för allt, från event, mässor, konserter, mingel och middagar till större möten, där plats för exempelvis partners och utställare kan vara en viktig del för helheten.
Förutom kreativa lokaler så erbjuder de mat av hög kvalité, där menyn skräddarsys med kund utifrån typ av evenemang och målgrupp. Det 25 meter långa liveköket är en del av konceptet, där konferens-eller middagsgästen blir inbjuden i kockarnas show, något som förhöjer upplevelsen och bidrar till något oväntat.
– Responsen på vårt livekök från gäster har varit enorm. Det blir alltid en wow-effekt och vårt köksteam får verkligen ”stå på scen”!
Om trion bakom
Camilla Lindberg, vd och ansvarig för verksamheten.Camilla har jobbat för Stureplansgruppen sedan 2011 och kommer närmast från Stureplansgruppen Arena Catering AB vid Ericsson Globe, Hovet och Annexet, där Camilla arbetat som driftschef.
Henrik Blomster, eventchef och ansvarig för alla evenemang. Likt Camilla, kommer Henrik från Stureplansgruppen Arena Catering AB, där han jobbat som affärsområdeschef för event.
Martin Lundberg jobbar som säljchef och är ansvarig för försäljning och affärsutveckling för Sergel Hub. Martin är medgrundare till Münchenbryggeriet, som han drev i drygt tolv år innan han i år började på Stureplansgruppen.
Av: Lovisa Wallin