Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
    • Lediga Jobb
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Bio & Bistro Capitol
    • Aktiva event
    • Citykonferensen
    • Båsenberga Hotell & Konferens
    • Golfbaren
    • Volvo Studio
    • Liberty International
    • Convendum
    • Ventla
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content

2020-06-04 | Panel

Executiveeffects Assistent-panel om hälsa, välmående och återhämtning

Det roller som Executive Assistant, vd-assistent, vd-sekreterare och liknande har gemensamt är ett högt tempo, i vilket stress ofta är en naturlig del av vardagen. Därför har vi frågat vår Assistent-panel om hur de gör för att hantera stress, må bra och återhämta sig.

Executiveeffects Assistent-panel om hälsa, välmående och återhämtning

Executiveeffect startade i början av 2020 en egen Assistent-panel. Syftet med Assistent-panelen är att ledningsassistenter får dela med sig av kunskap, tips och ge en inblick i sin vardag med andra assistenter.

Nu är det dags för andra omgången på temat hälsa, välmående och återhämtning!

Möt deltagarna i Executiveeffects Assistent-panel;

Executiveeffects Assistent-panel om hälsa, välmående och återhämtning

Emma Unogård, Executive Assistant på Volvo Group Connected Solutions AB

Executiveeffects Assistent-panel om hälsa, välmående och återhämtning

Yassin Koleilat, Executive Assistant på ABB

Executiveeffects Assistent-panel om hälsa, välmående och återhämtning

Eva Borg, Executive Assistant på Alfa Laval

Executiveeffects Assistent-panel om hälsa, välmående och återhämtning

Tove Hellberg, Executive Assistant på Volvo Construction Equipment

Executiveeffects Assistent-panel om hälsa, välmående och återhämtning
Sofie Holm, vd-assistent på Pilotage

Executiveeffects Assistent-panel om hälsa, välmående och återhämtning

Frida Bodin, chefsassistent på Väsbyhem

 

1. Hur hanterar du stress i ditt arbete?

Emma Unogård (Volvo Group Connected Solutions AB): Jag försöker göra kraftiga prioriteringar i mina arbetsuppgifter och ser jag att jag kan be någon annan om hjälp med vissa uppgifter så gör jag det. Försöker även att få in små mikropauser när jag kan, till exempel ta en kaffe med en kollega. Det kanske tar lite tid för stunden men ger mer energi i längden.

Yassin Koleilat (ABB): Svaret på denna fråga varierar säkerligen väldigt mycket från person till person i och med att vi klarar av stress på olika sätt. En av mina starka sidor är att jag klarar av många bollar i luften och det krävs väldigt mycket innan jag upplever negativ stress. Jag föredrar gärna lite positiv stress men det gäller att prioritera rätt och detta är något man måste lära sig. Något som får mig att känna stress är när inkorgen växer och för att motarbeta detta så säkerställer jag att antalet olästa mejl ligger runt 10-20 mejl. Får jag ett mejl som jag vet att jag kan svara på direkt, så gör jag det.

Eva Borg (Alfa Laval): För mig är det viktigt att ta hand om mig själv när det gäller kost, sömn och motion. Om jag och min kropp är i balans, då klarar jag även av stressen mycket bättre. Jag är noga med att få mina 7-8 timmars sömn per natt, äta mycket frukt och grönt samt träna och röra på mig regelbundet. 

Tove Hellberg (Volvo Construction Equipment): Jag jobbar mycket med listor, att ha skrivit ned och prioriterat kommande och pågående uppgifter som annars bara snurrar runt i huvudet hjälper mig mycket i stresshanteringen! Tycker även att det är oerhört viktigt med frisk luft och motion – det är något jag försöker att inte prioritera bort, hur stressigt jag än har det. Att bolla utmaningar eller att prata om mina stresskänslor med mina kollegor fungerar också för mig – man får oftast synvinklar och/eller tips som man själv aldrig skulle tänkt på, framför allt om man är blockad i sitt tänkande av stressen.

Sofie Holm (Pilotage): Att-göra-listan kan många gånger kännas lång då den sträcker sig över en längre tid. Men då bryter jag ner listan i mindre delar, veckovis och dag för dag. På så vis får man en bra överblick. En lista för en arbetsdag gör jag gärna dagen innan som sen avser nästkommande arbetsdag. Det är viktigt att det är en realistisk lista! Inte en med exempelvis 15 uppgifter men som jag vet att jag ”bara” kommer att hinna tio uppgifter av. Det skapar onödig stress. Prata och våga också be om hjälp. Genom att prata om de svårigheter som eventuellt finns så upplever i alla fall jag att det kan kännas bättre och det kan ge en nya infallsvinklar. Det skapar också förståelse vilken situation man är i och man kan få hjälp med en lösning.   

Frida Bodin (Väsbyhem): Jag skriver listor! Då blir det tydligt för mig vad jag har att göra och vad som behöver prioriteras.

 

2. Vilket är ditt bästa tips för att prioritera och våga säga nej?

Emma Unogård (Volvo Group Connected Solutions AB): Det är verkligen en återkommande utmaning och inte helt lätt i alla lägen, särskilt inte när vi jobbar i ett serviceyrke och det ligger i vår natur att hjälpa till och ställa upp. Jag övar på detta dagligen och ju mer erfarenhet jag skaffar mig desto starkare och mer självsäker i min roll blir jag. Ett tips är att lära känna verksamheten. Ju mer du kan om verksamheten desto bättre blir du på att prioritera eftersom du har koll på vilka uppgifter som verkligen är viktigast för stunden vilket samtidigt ger en inre trygghet i att våga säga nej.

Yassin Koleilat (ABB): Prioritera alltid kronologiskt, det vill säga det som har en deadline först. Använda gärna en to-do app eller tasks i Outlook som hjälper dig med att komma ihåg de olika deadlines. Allt som skall göras, lägg in det så säkerställer du ett bra flöde av arbetsuppgifter. Naturligtvis innebär detta också att man behöver antingen att säga nej till vissa uppgifter eller att man i sin roll som Executive Assistant också kan delegera inom organisationen baserat på vikten för den gällande frågan.

Eva Borg (Alfa Laval): Jag försöker vara tydlig mot mina uppdragsgivare om vad jag har på mitt bord just nu och således även konsekvenserna av att jag prioriterar upp eller ner något. Med åren har jag även blivit bättre på att delegera – förr fick jag nästan dåligt samvete av att be om hjälp från en kollega!

Tove Hellberg (Volvo Construction Equipment): Tänk alltid på att du själv ska komma som prioritet nummer ETT – no matter what! Om inte du själv mår bra så kommer ingenting annat i ditt liv att fungera särskilt bra heller. Varken på jobbet eller i privatlivet. Att investera i ditt eget välmående är en grundförutsättning för att du ska kunna fungera på övriga plan i livet. Genom att våga göra de prioriteringar som är nödvändiga för dig och att våga säga nej visar du både för dig själv och för andra var din prioritet ligger.

Sofie Holm (Pilotage): Mina tips för att prioritera att är att samla uppgifter på ett ställe för att kunna värdera dem i relation till varandra och göra en att-göra-lista för att bena ut. Ibland kanske man känner att allt på listan känns viktigt. Har man svårt att prioritera själv – våga be om hjälp och fråga! Vad gäller att våga säga nej så tror jag att det kan vara svårt att våga säga nej i just i denna typ av roll. Men det är viktigt att man värdesätter sin egen tid och litar på sin planering. Kommunikation, tydlighet och rakhet är viktigt. Våga till exempel förklara ”Jag hade gärna gjort det här, men jag hinner inte på grund av..”. Eller få hjälp att ställa det i relation till en annan uppgift. Vad händer om jag säger ja till detta, vad påverkas då? Jo denna deadline blir uppskjuten etc. Man kan också, istället för att göra jobbet åt personen, dela med sig av kunskaperna som behövs för att lösa problemet!

Frida Bodin (Väsbyhem): Här kan jag nog bli bättre, så jag får suga åt mig av andras tips! 

3. Vad gör du för att inte bli för stillasittande på jobbet (eller i dessa tider om du jobbar hemifrån)?

Emma Unogård (Volvo Group Connected Solutions AB): Även detta är en utmaning, i alla fall för mig. På jobbet försöker jag stå och jobba, kanske ta en liten promenad över lunchen. Nu när jag jobbar hemifrån blir det enbart sittande jobb och inte den bästa arbetsställningen. Under dessa veckor av hemarbete så ser jag verkligen vikten av rutiner och det har blivit tydligt för mig när på dygnet som jag har minst inre motstånd att ta mig ut. Vi har ett dagligt morgonmöte kl 9 och innan det så försöker jag ta min promenad eller ett kortare springpass.

Yassin Koleilat (ABB): För två år sedan så tog jag beslutet att inhandla hem ett elektriskt höj- och sänkbart skrivbord som alla i familjen kan använda och detta är ett av de bästa köpen man kan göra för att få till en bra arbetsplats hemma. På jobbet står jag normalt och jobbar och detta gör jag nu även hemma. Under lunchen så tar jag dagligen en 15-min powerwalk bara för att få igång kroppen fysiskt.

Eva Borg (Alfa Laval): Jag jobbar inte så mycket hemifrån, utan är mest på kontoret. Där försöker jag variera så att jag omväxlande står och sitter vid skrivbordet. Mitt kontor är på femte våningen och jag tar alltid trapporna. När jag jobbar hemifrån börjar jag dagen med en promenad och försöker oftast även pussla in en promenad under lunchen. 

Tove Hellberg (Volvo Construction Equipment): Jag har schemalagda ”promenadtider” ute i naturen varje dag. Dessa är prioriterade och oerhört viktiga för mitt välmående. Tar telefonmöten i samband med promenader (där det inte krävs kalenderplanering eller presentationsarbete).

Sofie Holm (Pilotage): Jag har blockerat tid för pauser i min kalender! Speciellt i dessa tider då jag arbetar mycket hemifrån, då är det ingen kollega som rycker i en när det är dags för kaffepaus, lunch etc. I min kalender har jag bland annat blockerat tid för lunch samt en promenad på minst 30 minuter varje dag. Jag tror att det är viktigt att försöka upprätthålla rutinerna man har vanligtvis även när man arbetar hemifrån.

Frida Bodin (Väsbyhem): Jag försöker ta mig tid att komma ut en sväng på lunchen. På kontoret står jag upp i stort sett hela dagarna – på så sätt känner jag mig mer alert och alltid redo att ta tag i saker.

 

4. Hur återhämtar du dig helst?

Emma Unogård (Volvo Group Connected Solutions AB): Jag älskar att promenera och gärna med en podcast i lurarna. Även yoga är något som är väldigt viktigt för mig, där får både kropp och knopp en ordentlig återhämtning. Något som jag även snöat in på är målarböcker. När jag sitter och färglägger kan jag verkligen helt koppla bort alla tankar som snurrar i huvudet.

Yassin Koleilat (ABB): Jag löper 2-3 gånger per vecka och detta får mig känna att jag får möjligheten att byta miljö och vara i naturen. Samtidigt får är detta ett tillfälle när man är helt själv och man kan tömma alla sina tankar. För mig är detta oerhört viktigt i mitt liv.

Eva Borg (Alfa Laval): Genom mindfulness och yoga. Eller genom att njuta av tystnaden en helg i stugan i Halland med långpromenader längs stranden eller i skogen.

Tove Hellberg (Volvo Construction Equipment): Genom en promenad i naturen med min sambo eller en vän.

Sofie Holm (Pilotage): Jag återhämtar mig helst genom att få umgås med min familj. Få en helg utan massor av planer och bara få vara, gå upp på morgonen och inte stressa med tider som ska hållas utan göra det man känner för. Frukost vid kl. 10 en helg är inte helt fel!

Frida Bodin (Väsbyhem): Med styrketräning. Är det fint väder sitter jag gärna några minuter i solen och samlar på mig lite energi. 

 

5. Stöttar din arbetsgivare dig på något sätt när det kommer till hälsa, välmående och återhämtning? Om ja, hur?

Emma Unogård (Volvo Group Connected Solutions AB): Vi har ju som alla andra ett friskvårdsbidrag att ta ut varje år. Sedan ordnar Volvo Group många olika aktiviteter kopplat till hälsa och välmående, till exempel yoga, innebandy, jogging-grupper. Hos oss på Volvo Group Connected Solutions så har vi även haft yoga på kontoret en gång i månaden. Jag äter mest växtbaserat och eftersom jag är den som beställer mycket catering slår jag ett slag för mer vegetarisk mat och där får jag mycket medhåll från kollegor. När vi har aktiviteter med ledningsgruppen så försöker vi också ha ett inslag av fysisk aktivitet och hittills har vi testat på curling, synkroniserad isdans, yoga och beach vollyboll och det har varit mycket uppskattat! Men välmående för mig handlar mest om hur vi har det på insidan och eftersom vi jobbar hårt så behöver vi även kunna återhämta oss på ett bra sätt. Där tycker jag att jag har en ledare och en ledningsgrupp med hög empati och stor förståelse för vad som verkligen är det viktiga i livet. Vi talar mycket om ”ansvar under frihet” vilket gör att vi lättare kan planera vårt arbete på ett sätt som passar in i livet i stort.

Yassin Koleilat (ABB): Precis som många andra företag erbjuder ABB sina anställda friskvårdsbidrag via Benify. ABB följer upp detta väldigt noga och uppmuntrar sina anställda under året att nyttja denna förmån. Utöver det så rullas det ut olika kurser och föreläsningar kring stress och välmående. ABB har också en “Hälsa och Säkerhetsvecka” där man belyser och uppmuntrar till alla möjliga frågor kring hälsa och säkerhet. Denna vecka hålls i alla länder samtidigt världen över. Sist men inte minst har ABB olika Golden Rules och en av dessa regler följer är att ”Jag tar tillsammans med min chef, ansvar för en bra balans mellan arbete och fritid.” Detta öppnar upp en naturlig väg för att ha en dialog med sin chef om just balans och återhämtning. Jag känner att jag får all den support från min arbetsgivare som behövs i mitt arbetsliv.

Eva Borg (Alfa Laval): När allt är som vanligt arrangerar min arbetsgivare ett antal träningspass per vecka. Så här i corona-tider är det istället virtuella träningspass i bland annat yoga, mindfulness och tabata. Vi får även regelbundet tips och råd på vårt intranät om hur vi ska ta hand om oss själva för att må bra, och även föreläsningar. Emellanåt har vi också små utmaningar mellan de svenska kontoren om att stå och jobba en viss tid, gå lunchpromenader, göra knäböj osv! Den senaste utmaningen är att vi – genom att räkna steg – tillsammans ska gå ett varv runt jordklotet under en månad. Och vår personalmatsal har ett fantastiskt utbud av goda och nyttiga rätter!

Tove Hellberg (Volvo Construction Equipment): Ja, förutom ett generöst friskvårdsbidrag erbjuds även gemensamma träningspass, mindfulnesskurser online, utnyttjande av de gym som vi har i våra lokaler och andra hälsofrämjande aktiviteter som våra hälsocoacher anordnar. Vi har även en företagshälsovård där vi kan söka stöd och hjälp vid behov.

Sofie Holm (Pilotage): Min arbetsgivare lägger stort värde på personlig hållbarhet genom att skapa balans mellan livet olika delar. För min del kan det till exempel vara att det finns möjlighet att hämta barnen från skola tidigare en dag för att få ihop alla delar just den dagen. Sedan har varje medarbetare även möjlighet till individuella samtal med hälsocoach, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme en gång i veckan plus andra fysiska aktiviteter. Utöver det har jag en stöttande chef som stämmer av hur det går med träningen. Vi brukar skoja och säga att han är tjatig, men jag vet att han gör det med välvilja och hans peppande hjälper mig faktiskt framåt vilket jag är tacksam för! Och jag är otroligt tacksam över att det är stort fokus på den personliga hållbarheten hos oss!

Frida Bodin (Väsbyhem): På Väsbyhem har vi ett högt friskvårdsbidrag – 5000 kronor, så det räcker till mycket. Vi får subventionerad massage på kontoret och har även en aktiv friskvårdsgrupp som jag är medlem i. Vi har befogenhet att hitta på mycket skoj för medarbetarna och just nu planerar vi för ett litet företagsgym på kontoret. 

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Premiär för Assistent-panelen! Tema: Digitalisering och covid-19

Premiär för Assistent-panelen! Tema: Digitalisering och Covid-19

I tider då många rekommenderas att arbeta hemifrån har vi bland annat frågat Executiveeffects egen Assistent-panel om hur de arbetar digitalt samt hur coronaviruset påverkar deras arbete.

Mötet som kompass – när kulturen visar vägen framåt

Mötet som kompass – när kulturen visar vägen framåt

Annons

När världen rör på sig – politiskt, socialt och mänskligt – blir valet av mötesplats mer än en praktisk fråga. Det blir ett strategiskt beslut.
Men kanske är det också ett tecken på att något håller på att skifta. I takt med att världen förändras växer behovet av att mötas på riktigt. Att samlas. Tillsammans. För det är i mötet mellan människor som idéer formas, riktningar pekas ut – och framtidstro föds.

Annonsplatta gron
IMA banner

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

300x250 studio puck

Tillgängliga nätverk

  • International Management Assistants (IMA) Sweden
  • Inhouse - Nätverket för Executive Assistants
  • The Pace - Nätverk för executive assistants
  • EGN - Nätverk för executive assistants
  • Chefssekreterarna Skåne
  • Cassto
  • Dialog - Kompetensnätverket för Executive Assistants
  • Handelskammarens Nätverk för VD-assistenter

Krönika

Retorikexperterns 10 tips – så får du dina mottagare att lyssna och delta

Kan AI förstå ironi? Och vad har det med retorik att göra? 

Krönika

AI kan härma, men inte känna – och just där ligger den avgörande skillnaden. Retorik och kommunikation handlar om nyanser, känslor och samspel, något tekniken aldrig helt kan ersätta. Retorik- och röstexpert Per Furumo reflekterar över AI:s begränsningar och vad det betyder för mänsklig interaktion. 

Därför är självledarskap avgörande för VD:ar

Därför är självledarskap avgörande för VD:ar

Krönika

Självledarskap är inte längre en individuell färdighet – det är en nyckel för framtidens ledarskap. I denna krönika skriver Louise Key-Hedberg om insikter från rapporten Ledarspaning 2025 och om hur VD:ar ser självledarskap som avgörande för hållbara organisationer.

Vad är du utan ditt jobb? AI kanske snart ger dig svaret

Vad är du utan ditt jobb? AI kanske snart ger dig svaret

Krönika

Är du någonsin på en middag där det första som händer är att någon frågar: ”Vad jobbar du med?” Det är en oskyldig fråga på ytan, men bakom den ligger en samhällsnorm som kopplar din identitet till din produktivitet. Vi är våra jobb, våra titlar, våra leveranser. Och det är kanske därför vi känner oss så hotade av AI.

Årskrönika: ”Detta kan ni EA:s förvänta er av vår bransch!"

Årskrönika: ”Detta kan ni EA:s förvänta er av vår bransch!”

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025? Kajsa Tamsen är partner på Inhouse och vi bad henne skriva en årskrönika åt er. Varsågoda – låt er inspireras och ta del av den här!

Årskrönika: Emmy Sundberg

Årskrönika: ”Att våga gå före kräver mod”

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025? Emmy Sundberg är Director of Meetings & Private Events på Fotografiska Stockholm, och vi bad henne skriva en årskrönika åt er. Varsågoda – låt er inspireras och ta del av den här!

Årskrönika: ”Vi ska spegla era förväntningar”

Årskrönika: ”Vi ska spegla era förväntningar”

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025? Mikael Björkqvist är CMO på matlagningsstudion AVEQIA, och vi bad honom skriva en årskrönika åt er. Varsågoda – låt er inspireras och ta del av den här!

Årskrönika: Pär Haga

Årskrönika: ”Ta på dig rollen som innovatör!”

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025? Pär Haga är CEO och co-founder på Boardeaser, en plattform med digitala verktyg för styrelse och ledning, och vi bad honom skriva en årskrönika åt er. Varsågoda – låt er inspireras och ta del av den här!

Årskrönika: Framtidsäkra din karriär steg för steg

Årskrönika: Framtidsäkra din karriär steg för steg

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025 när det kommer till din egen karriär och yrkesroll? Stefan Haglund är vd på Företagsuniversitetet och vi bad honom skriva en årskrönika åt er. Varsågoda – låt er inspireras och ta del av den här!

Årskrönika: 2025 innebär både nya krav och nya möjligheter

Årskrönika: Nytt år med nya krav och nya möjligheter

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025 när det kommer till möten och evenemang? Henrik Vallentin är CEO på Event Logic, en webbaserad plattform som förenklar planering, upphandling och hantering av möten, event och konferenser. Ta del av hans årskrönika skriven för dig som EA. Trevlig läsning!

Årskrönika: Det attraktiva kontoret

Årskrönika: Det attraktiva kontoret

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025 när det kommer till möten och evenemang? Oscar Ohlsén är koncernchef på Carotte Group, som erbjuder soft facility services med fokus på mat, möten och upplevelser. Ta del av hans årskrönika skriven för dig som EA här. Trevlig läsning!

Utbildning

- Distansutbildningar

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

Mest läst

Här är vinnarna av Årets Kontor 2019

Här är vinnarna av Årets Kontor 2019

Vinnarna av Årets Kontor 2019 har utsetts. Priset delas ut till de företag eller organisationer som skapat ett trivsamt och visuellt tilltalande kontor. Spana in och låt dig inspireras av några av vinnarkontoren.
Bildkavalkad från Executive Assistant Awards 2020

Bildkavalkad från Executive Assistant Awards 2020

Årets upplaga av Executive Assistant Awards är avgjord. Executiveeffect bjuder på bilder från prisceremonin.
Bilden av assistenten

Bilden av assistenten

Fotografen Ulrika Walmark har porträtterat kända personers assistenter och sekreterare - här kan du se bilderna på personerna som står bakom några av de mest framgångsrika och mäktiga i världen.
Intim och charmig festlokal Vardagsrummet på Gamla Stadshotellet i Uppsala, perfekt för mindre tillställninga

De 10 bästa festlokalerna i Uppsala för en minnesvärd tillställning

Letar du efter en festlokal att hyra i Uppsala? Här hittar du en mängd spännande alternativ som passar både små och stora tillställningar. I vår lista finns allt från charmiga, intima lokaler till rymliga festvåningar, där flera erbjuder möjligheten att ta med egen dryck och mat, vilket kan hålla kostnaderna nere. Vare sig du föredrar ett centralt läge eller en ...
Hitta topp 13 festlokaler att hyra i Malmö

De 13 bästa festlokalerna att hyra för ditt evenemang i Malmö

Letar du efter den perfekta festlokalen i Malmö för ditt nästa evenemang? Oavsett om du planerar ett stort firande med många gäster eller en mer intim tillställning, har Malmö ett brett utbud av fantastiska festlokaler att hyra. Här kan du hitta allt från stora, pampiga lokaler till små, mysiga festlokaler som passar perfekt för mindre sällskap. Vill du hyra en ...

Expertråd

Exklusiv visningsresa till Artipelag med Lars Wallin

Exklusiv visningsresa till Artipelag med Lars Wallin

Event

Artipelag är en internationell mötesplats för konst, god mat och fantastiska eventmöjligheter – vackert belägen på Värmdö i Stockholms skärgård.
Den 10 juni arrangerar Executiveeffect en visningresa till Artipelag där ni även får se den nya utställningen med Lars Wallin!

Så hittar du rätt mötesplats – ny tjänst lanseras i dag

Så hittar du rätt mötesplats – ny tjänst lanseras

Aktuellt

Nu blir det enklare för dig som ledningsassistenter och andra mötesbokare att hitta rätt plats för nästa konferens eller ledningsgruppsmöte. Den 16 maj lanseras den nya tjänsten STHLM MÖTEN, en kostnadsfri digital tjänst som erbjuder jämförbara offerter, rådgivning och möjlighet att boka direkt online. Vi passade på att ställa några frågor till Magdalena Höglund inför lanseringen.

IMAs vårseminarium: Framtidssäkra dig själv och ditt jobb!

IMA bjöd på insikter om hur du framtidssäkrar dig själv och ditt jobb

Aktuellt

9 maj var det dags för International Management Assistants (IMA) årsmöte, som i år ägde rum i Göteborg. Efter själva årsmötet stod flera intressanta talare på programmet och temat för dagen är hur du som Executive Assistant kan framtidssäkra dig själv och ditt jobb – ett verkligt aktuellt ämne som också uppskattades av deltagarna.

Taxi Stockholm ansluter sig till SAS Transfer

Taxi Stockholm ansluter sig till SAS Transfer

Affärsresor

SAS Transfer är tjänsten som gör det enkelt för SAS-resenärer att boka marktransport i samband med sin flygresa. Nu erbjuds även Taxi Stockholm som ett av taxialternativen när resenärerna befinner sig i Stockholm.

Disney-modellen: Nyckeln till kreativ framgång

Disney-modellen: Nyckeln till kreativ framgång

Verktyg

Disney-modellen – en strategi som kombinerar fantasi, realism och kritiskt tänkande – kan du öppna dörren till innovativa lösningar och förbättrad arbetsmiljö.

Vyn vinner Simrishamns arkitekturpris 2025

Vyn vinner Simrishamns arkitekturpris 2025

Aktuellt

Stjärnkrögaren Daniel Berlins hyllade restaurang Vyn tilldelas Simrishamns kommuns arkitekturpris 2025. ”FOJABs omvandling av gården framstår som både oemotståndlig och magnifik”, sa byggnadsnämndens ordförande Roland Thord när han läste upp motiveringen till priset.

Waxholms Hotell – där skärgårdspuls möter storstadsvibe

Waxholms Hotell – där skärgårdspuls möter storstadsvibe

Inspiration

När ledningsgruppen behöver mer än bara en whiteboard och kaffeautomat, erbjuder Waxholms Hotell en inspirerande miljö där skärgårdens ro möter storstadens energi. Beläget endast 30 minuter från Stockholm, kombinerar detta nyrenoverade hotell historisk charm med moderna faciliteter, inklusive sju mötesrum med havsutsikt och en nyöppnad Skajbar som bjuder på utsikt över horisonten. Med 42 rum och en restaurang som hyllar det svenska köket, är Waxholms Hotell en plats där idéer föds och relationer stärks.

Möt My Widholm: "Mitt stora nätverk är ovärderligt"

Möt My Widholm: ”Mitt stora nätverk är ovärderligt”

Hon är Office Manager på Tradedoubler och ett av hennes första projekt när hon började var att hitta ett nytt huvudkontor. För Executiveeffect berättar My Widholm hur hon jobbar med AI och hur hon får kollegorna att älska att hänga på kontoret med hjälp av sitt stora nätverk. Och så får vi reda på vad som är hennes hemliga talang …

Välkommen Mötesbaren den 15 maj – Magnus Helgesson föreläser om: Attityder som gör skillnad

Välkommen Mötesbaren den 15 maj – Magnus Helgesson föreläser om: Attityder som gör skillnad

Event

Den 15 maj bjuder vi in dig som läser Executiveeffect till ett unikt evenemang där kunskap och nätverkande möts i en härlig miljö. Lyssna till föreläsningen: Attityder som gör skillnad – med toppföreläsaren Magnus Helgesson, få en exklusiv rundtur i Solvallas nyrenoverade mötesytor och avslutande mingel.

Monica Ohlson, Executive Assistent till generalsekreterare och styrelse på Barncancerfonden och Niklas Cerovina, Vice President Assistant på Tetra Pak Packaging Solutions AB

Erfarenhet mötte nyfikenhet – mentorsprogrammet utvecklande för båda

Karriär

Monica Ohlson på Barncancerfonden och Niklas Cerovina på Tetra Pak Packaging Solutions var båda nyfikna på vad ett mentorsprogram skulle innebära för deras professionella utveckling, hon i egenskap av mentor, han som adept. De har båda precis avslutat mentorsprogrammet som ingår i EA-nätverket IMA Swedens medlemskap och här berättar de om varför de anmälde sig, vad de båda tagit med sig och varför de tycker att fler borde våga kasta sig ut på en liknande resa.

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com