Nu skriver DIB travel partneravtal med tio affärsresebyråer på den svenska marknaden.
Partnerskapet innebär att resebyråerna får tillgång till DIB Travels digitala plattform och bland annat kan erbjuda sina kunder online-travel-management.
Total omsätter de tio resebyråerna 2,5 miljarder svenska kronor. Det motsvarar cirka 10 procent av den svenska affärsresevolymen.
Resebyråerna som ansluter är; NEX Resebyrå, BIG Tavel, Rex Travel, Saltour, Smart Travel Karlstad, Svanbergs Resebyrå, Travel Team Sweden, Täby Resebyrå, Biljettbutiken i Kristinehamn och Stureplans Affärsresebyrå.
Vill vara drivande i att få affärsresebyråer att ta ett större digitalt kliv
– För oss är det en viktig milstolpe att sluta de här avtalen. Vi för nu dialog med fler framåttänkande resebyråer och det gläder oss att intresset är stort. Vi har tidigare sagt att vi vill vara drivande i att få affärsresebyråer att ta ett större digitalt kliv och det är precis det som händer nu, säger Michael Schüller, Head of Strategic Partnerships på DIB Travel och fortsätter:
– Det finns ett starkare krav på digitalisering från företagen, det vill säga affärsresebyråernas kunder, och det kravet kan vi nu hjälpa resebyråerna med att möta.
– Genom avtalet med DIB Travel kan vi erbjuda en plattform som matchar vår personliga service. Vi kommer med andra ord äntligen kunna vara lika bra online som offline, säger Tarja Widell, vd på Stureplans Affärsresebyrå.