“Det är en otrolig svår situation, och vi vill alla förändra och förbättra förutsättningarna för all vårdpersonal som kämpar mot pandemin. Detta hoppas vi ska göra verklig skillnad i vardagen för alla de hjältar som kämpar, och att det blir ett konkret sätt för svenska folket att hylla dessa personers insatser för vårt samhälle”, säger Dan Castillo på WeFightCovid.
”Vi kan alla hjälpa till och det här är vårt sätt att bidra. När vår normala verksamhet ofrivilligt sattes på paus valde vi att istället använda vår tid och kompetens till detta viktiga initiativ, vilket känns bra i magen säger Peter Winitsky, VD på Creative Meetings.
Genom Hjältetacket får anställda inom hälso- och sjukvården i hela landet möjlighet att få guldkant i sin vardag genom erbjudanden från företag som LIDL, Nordic Choice Hotels, ICA Maxi, Circle K, Nordic Wellness, Viaplay, Viking Line, Astrid Lindgrens Värld med flera. Hjältetacket pågår under maj månad, med reservation för hur situationen i vården utvecklas ihop med smittspridningen i Sverige.
Så fungerar det:
Personer som vill skicka in sina tack och önska guldkant till landets vårdpersonal går in på hemsidan www.hjaltetacket.se. Nominerade medarbetare inom vården kommer sedan få ta del av såväl dessa digitala tack som olika erbjudanden.
För eventuella frågor:
Carl Knutas, projektledare, 0736-33 55 23, carl@creativemeetings.com
Om WeFightCovid:
WeFightCovid är ett ideellt initiativ som mobiliserar privatpersoner, organisationer och företag för att slåss mot coronaviruset. WeFightCovid.org
Om Creative Meetings:
Creative Meetings är en eventbyrå som sedan 1999 producerat företagsevent för att hjälpa organisationer kommunicera genom kloka möten.