– För att ta hem priset Sveriges starkaste varumärke krävs både hög kännedom och hög kundnöjdhet och för att klara det bör man vara spridd över hela Sverige. För Gekås Ullared krävs inte det. De är verksamma i Ullared och har varit det sedan starten 1963. Det de däremot lyckats med är att attrahera besökarna att komma till Ullared och där har de levererat över besökarens förväntan, vilket gör att de har ett av de högsta Nöjd Kund Index jag mätt” säger Peter Wissing, projektledare för Swedish Brand Award på Evimetrix. ”
– Att bli utsedda till Sveriges starkaste varumärke betyder mycket för oss och bevisar att vi är på rätt väg på vår resa mot Världens bästa shoppingupplevelse, säger Gekås VD Patrik Levin. Orsaken till Gekås Ullareds omtyckta varumärke är att vi är en unik och är en trygg aktör som fortsatt utvecklar nya och befintliga koncept i shoppingdestinationen.
Ikea och Systembolaget blev tvåa respektive trea i Evimetrix undersökning.
Om Evimetrix Swedish Brand Award. Evimetrix Swedish Brand Award är en kvantitativ varumärkesundersökning där nästan 4 650 individer uttalat sig om drygt 400 varumärken.
Sveriges starkaste varumärke och det varumärke som vinner Swedish Brand Award är de som får högst kombination av Nöjd Kund Index och kännedom.