Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Citykonferensen
    • Golfbaren
    • Liberty International
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
    • Season Hotel
    • Kajen Nacka strand
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content

Autoliv Research söker efter en Executive assistant

Autoliv Research letar efter en Executive assistant. Research på Autoliv är en global funktion som involverar aktiviteter och kollegor över hela världen men det drivs från Vårgårda i Sverige.

Vår vision ”Rädda fler liv” är vår drivkraft. Vi arbetar för att göra Vision Zero till verklighet och utvecklar verktyg och metoder för utvärdering och utveckling av säkerhetssystem baserat på verklighetsdata från djupgående olyckedatabaser, på väg- och simulatestdata och användarkliniker. Vi driver våra egna kort- och långsiktiga projekt men samarbetar också med universitet och andra företag i offentligt finansierade forskningsprojekt. Vår forskning är inriktad på tre huvudområden: biomekanik, trafiksäkerhetsanalys och mänskliga faktorer. Autoliv Research definierar framtiden för säker och hållbar rörlighet.

Vi söker nu en entusiastisk och professionell executive assistant till vår Vice President Research. Du kommer att arbeta med mötes- och evenemangsplanering vilket innebär att du organiserar möten, planerar dagordningar och vid behov tar fram/skriver presentationer och rapporter. Du sköter logistiken kring mötena och ser till att allt ser presentabelt ut. Rollen kräver att du kan hantera känslig information på ett professionellt sätt samt att du ständigt bibehåller konfidentialitet. Du agerar första kontakt vid interna och externa förfrågningar.
Vidare ansvarar du för beställningar till kontoret och koordinerar specialprojekt efter behov, till exempel ad hoc sociala företagshändelser. Du gör researrangemang när det behövs och hanterar kalendrar över flera tidszoner.

Kvalifikationer:

För att lyckas i rollen har du erfarenhet av att ha arbetat med nära chefsstöd i en global organisation samt avancerade kunskaper i Office-paketet (Word, Excel, Outlook, Power Point, Skype for Business). Du har förmåga att prioritera och omprioritera i en global och dynamisk miljö, är strukturerad och detaljorienterad med förmåga att arbeta självständigt utan direkt styrning. Du är en utmärkt kollega med servicefokus och förmåga att förhålla dig till andra medarbetare och chefer med olika personligheter och expertis. Du har även god förståelse för affären och de krav som ställs på en chef på högre nivå inom ett större företag. Vidare har du mycket god kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt samt behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Eftergymnasial utbildning är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträde: Februari 2020
Placeringsort: Vårgårda

Har du frågor är du välkommen att kontakta:

Liisa Falk, HR-chef, 0733 61 45 45

Värdskapet som gör skillnad – det du känner, minns och tar med dig hem

Värdskapet som gör skillnad – det du känner, minns och tar med dig hem

Annons

Det handlar inte bara om vad du ser – det handlar om hur du blir bemött, hur du blir omhändertagen och hur du känner dig när du lämnar dagens konferens

Annonsplatta gron
IMA banner

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

300x250 studio puck

Tillgängliga nätverk

 
  • IMA - International Management Assistants Sweden
  • Inhouse - Nätverket för Executive Assistants
  • The Pace - Nätverk för executive assistants
  • EGN - Nätverk för executive assistants
  • Chefssekreterarna Skåne
  • Cassto
  • Dialog - Kompetensnätverket för Executive Assistants
  • Handelskammarens Nätverk för VD-assistenter

Krönika

Utbildning

- Distansutbildningar

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

  • PTP söker Deviation Management Specialist I – West Point, PA
  • Deviation Management Specialist – I i West Point PA | TALENT
  • Executive Assistant – energimyndighet, Sundbyberg | JobBusters
  • Saab söker Growth Transformation Office Manager – Järfälla
  • Koordinator och Office Manager – Trafikkontoret, Stockholms stad
  • Deviation Management Specialist – cGMP, West Point | TALENT
  • Office 365 Service Manager till Sweco, Stockholm – Microsoft 365
  • Executive Assistant till Mysafety i Stockholm – ledningsstöd nära vd
  • Executive Assistant till VP MACH – Hitachi Energy
  • Executive Assistant – Hitachi Energy GPG | Västerås
  • Executive Assistant VP MACH – Hitachi Energy Västerås/Ludvika
  • Executive Assistant Stockholm – 24 mån uppdrag via Incluso
  • Executive Assistant till CEO i Stockholm | Top of Heart
  • Executive Assistant-volontär | Mercy Ships Sverige
  • Office Manager med teamledaransvar i Stockholm | The Pace
  • Legora rekryterar Executive Assistant – Growth i Stockholm
  • Executive Assistant/Office Coordinator | Specsavers Göteborg
  • Epiroc söker Executive Assistant i Nacka | Strategisk EA-roll
  • Legora rekryterar Executive Assistant – Growth i Stockholm
  • Executive Assistant/Office Coordinator – Specsavers Göteborg

Mest läst

Välkommen Mötesbaren den 15 maj – Kristoffer Schjött-Quist föreläser om The power of WE❤️

Välkommen Mötesbaren den 15 maj – Kristoffer Schjött-Quist föreläser om The power of WE❤️

Den 15 maj bjuder vi in dig som läser Executiveeffect till ett unikt evenemang där kunskap och nätverkande möts i en härlig miljö. Lyssna till föreläsningen: The power of WE❤️med affärsrelationsexperten Kristoffer Schjött-Quist, få en exklusiv rundtur i Solvallas nyrenoverade mötesytor och mingla med anda EA och personer från mötesindustrin.
Anna Picornell: Det är ett spännande internationellt jobb

Anna Picornell: Det är ett spännande internationellt jobb

Anna är vd assistent och projektledare på Radisson Hotel Group. Hennes roll ger henne möjlighet att arbeta internationellt.
Möt Matthias Wernhoff Wall: “Vårda ditt personliga varumärke!”

Möt Matthias Wernhoff Wall: “Vårda ditt personliga varumärke!”

Han är en av få manliga EA:s och utbildade sig egentligen för att bli byggnadsmålare. Hur hamnade han som EA först på Telia och därifrån till sin roll idag som EA på E.ON? För Executiveeffect berättar Matthias hur hans olika yrkesroller gett värdefull erfarenhet till drömjobbet som EA på E.On!

PTP söker Deviation Management Specialist I – West Point, PA

Deviation Management Specialist I i cGMP‑miljö. 12‑månaders uppdrag hos Primary Talent Partners: utred avvikelser, driv CAPA. 35–40 USD/h, West Point, PA.
Spindeln i nätet hos McNeil i Helsingborg

Spindeln i nätet hos McNeil i Helsingborg

Åsa Johansson har jobbat med administration i olika roller under hela sitt liv och därför var steget till att bli Executive Assistant inte så långt. Idag är Åsa spindeln i nätet och stöttar ledningsgruppen på McNeil i Helsingborg.

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | | Greatplacesinsweden.com