Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Citykonferensen
    • Golfbaren
    • Liberty International
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
    • Season Hotel
    • Kajen Nacka strand
    • Palacio de Cantalobos
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content

2019-03-21 | Aktuellt | Digitala verktyg

“Vår marknadsplats för catering vill underlätta livet för dig som Executive Assistant”

Är du trött på att samma mat serveras på kontoret när det är dags för arbetslunch eller annat möte? Samtidigt har du som Executive Assistant inte alltid tid att skicka ut offertförfrågningar till olika cateringfirmor för att fixa en representabel lunch till styrelsemötet eller den gemensamma kontorsfrukosten. Men det vill den nya digitala tjänsten Caterbee ändra på.

Executiveeffect har träffat Carl Wånge, vd på Caterbee, som berättar mer om hur deras marknadsplats för bra catering kan underlätta livet för dig som Executive Assistant .

“Vår marknadsplats för catering vill underlätta livet för dig som Executive Assistant”
Carl Wånge, vd på Caterbee.

Hallå Carl Wånge, hur fungerar tjänsten? Kostar det något?
– Caterbee är en digital plattform som samlar bra cateringfirmor på ett och samma ställe. Du betalar inget extra när du beställer med Caterbee, utan du betalar endast för maten, leverans och eventuella extrabeställningar vilket tydligt framgår när du gör din beställning .

Till vem riktar sig Caterbee?
– Caterbee vänder sig uteslutande till företagskunder, i dagsläget bara i Stockholm men planer på expansion till fler städer är nära förestående. Privatpersoner kan också handla hos oss men inga anpassningar görs för dem. Huvudmålgruppen är executive assistents, office managers, receptionister och facility managers. De beställer ofta mat och lägger väldigt mycket tid på att skicka ut offerförfrågningar och välja mat. Oavsett om det handlar om att köpa mat till allt från frukostseminarier, teammöten, presentationer och AW går det utmärkt att använda Caterbee då tjänsten fungerar som som en enkel samlingsplats för all typ av mat.

Hur skiljer sig Caterbee från en vanlig cateringfirma?
– Vi samlar flera olika cateringfirmor under ett och samma tak, vilket gör att du får ett större utbud att välja från. Det är enkelt att söka och beställa och dessutom är det möjligt att variera sig och byta leverantör för varje beställning. Att byta leverantör är annars ofta en tidskrävande process och det kan vara svårt att hitta det man söker. Då vi på Caterbee jobbar med många olika kunder vet vi vad som efterfrågas och hjälper såväl cateringfirmor som kunder att hitta rätt!

Kan man lita på att maten håller hög kvalitet?
– Vi på Caterbee älskar mat och äter oss successivt igenom alla leverantörer. Det tar dock tid så vi har inte hunnit med allt än! Vem som helst kan ansöka om att bli leverantör på Caterbee men vi ställer krav på dem som får finnas på Caterbee att de ska hålla hög kvalitet genom hela värdekedjan – från produktion till leverans till kund – och givetvis att de erbjuder mat som är lämplig att catera. Allt för att du som beställare ska du känna dig trygg att ditt event blir en succé i matväg!

Finns det någon begränsning i hur få eller hur många personer man kan beställa mat till?
– Varje cateringfirma sätter sina egna gränser. Catering är generellt sätt en produkt där man beställer råvarorna till en de facto order. Detta minskar matsvinn men kräver i vissa fall lite högre kvantitet. Med det sagt är ”sweetspoten” 10 personer och uppåt. Dock har många av våra leverantörer även restauranger eller ”stående” menyer varför vissa av erbjudandena kan erbjudas i så få som styckvis.

Hur lång tid i förväg måste man göra en beställning?
– Även här bestämmer varje cateringfirma själv hur lång tid innan man måste beställa och vissa produkter, exempelvis vissa långkok eller rökningar, behöver flera dagars förberedelser. Dock erbjuder nästan alla våra leverantörer i dagsläget leverans inom 16 timmar. Många av dem kan leverera på betydligt kortare varsel och inom kort kommer vi att lansera möjligheten för dem att sätta en speciell meny för ”express-leverans” som kommer att ha en deadline på mellan 2-4 timmar.

Vilken är din personliga favorit bland alla Caterbees cateringfirmor?
– Svår fråga då många är specialiserade på vissa grejor. Eat With Jonnas smörrebröd är fantastiska, likaså Vegan Pastry’s vegan sweeties, eller Wrapianos wraps, och Matsällskapets veckans lunch, eller Niklas & Friends asiatiska plockmat eller Ett litet köks gluten och laktosfria lunchbuffé och Corniches libanesiska mezemeny. Kort sagt finns det många bra leverantörer!

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Rapporten som visar: Balans är framtidens viktigaste karriärstrategi

Rapporten som visar: Balans är framtidens viktigaste karriärstrategi

Stress, press och livspussel oroar svenskarna mer än AI och teknikomställning. Det visar en ny undersökning från Bliwa Livförsäkring. För VD-assistenter, som ofta befinner sig mitt i organisationens hjärta, blir resultaten en tydlig påminnelse: framtidens utmaning handlar lika mycket om hållbarhet i arbetet som om effektivitet.

Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 november

AI, ledarskap och inflytande i fokus – två platser kvar till årets viktigaste konferens för ledningsassistenter

Den 17 november samlas Sveriges ledningsassistenter på Ingenjörshuset i Stockholm för EA Summit 2025 – en konferens som sätter ljuset på yrkesrollens största förändring någonsin. Med fokus på AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken blir det en eftermiddag fylld av inspiration, verktyg och nätverkande. Och nu återstår bara två platser.

Kvinnor har fortfarande sämre karriärmöjligheter i Sverige

Kvinnor har fortfarande sämre karriärmöjligheter i Sverige

Trots åratal av fokus på jämställdhet upplever nästan hälften av Sveriges yrkesarbetande kvinnor att de har begränsade möjligheter att göra karriär eller utvecklas professionellt – långt efter sina manliga kollegor. Det visar den nya rapporten ManpowerGroup Global Talent Barometer 2025.

Vad är en DMC och hur kan det lyfta ditt företag?

Vad är en DMC – och hur kan det underlätta ditt planerande?

Annons

Att planera och genomföra internationella evenemang kan vara en utmaning med många fallgropar. Kulturkrockar, komplex logistik och brist på lokal expertis kan snabbt förvandla en spännande möjlighet till en stressfylld upplevelse. Vi på Liberty International erbjuder lösningen – låt oss berätta hur.

Annonsplatta gron
IMA banner

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

300x250 studio puck

Tillgängliga nätverk

 
  • IMA - International Management Assistants Sweden
  • Inhouse - Nätverket för Executive Assistants
  • The Pace - Nätverk för executive assistants
  • EGN - Nätverk för executive assistants
  • Chefssekreterarna Skåne
  • Cassto
  • Dialog - Kompetensnätverket för Executive Assistants
  • Handelskammarens Nätverk för VD-assistenter

Krönika

Utbildning

- Distansutbildningar

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

  • DHL Freight söker Office Management Coordinator i Solna
  • Office Manager med teamledaransvar i Stockholm | Wise IT
  • Office Manager jobb i Stockholm – Cure Media | EA-spår
  • Volvo Group rekryterar Executive Assistant – Göteborg/Lyon
  • Office Manager-jobb hos Duni Group i Malmö | Konsultuppdrag
  • Deltidsjobb: Administratör i Göteborg – Teknikbolag i bygg
  • The Pace söker Koordinator i Stockholm | Ledningsnära konsultuppdrag
  • Office Manager Linköping – IMI Supply Chain Solutions
  • Seco Tools: Process Office Manager – global Order-to-Deliver
  • Executive Assistant till koncernchef – Voky/Zollner, Linköping
  • Office Manager i Solna – deltid via Adecco | Executiveeffect
  • Office Manager Stockholm – start omgående | Manpower
  • Executive Assistant – energimyndighet, Sundbyberg | JobBusters
  • Koordinator och Office Manager – Trafikkontoret, Stockholms stad
  • Executive Assistant till Mysafety i Stockholm – ledningsstöd nära vd
  • Executive Assistant till VP MACH – Hitachi Energy
  • Executive Assistant Stockholm – 24 mån uppdrag via Incluso
  • Executive Assistant till CEO i Stockholm | Top of Heart
  • Executive Assistant-volontär | Mercy Ships Sverige
  • Office Manager med teamledaransvar i Stockholm | The Pace

Mest läst

Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 oktober

EA Summit 2025: Framtidens ledningsassistent i praktiken (4 platser kvar!)

Executiveeffect arrangerar EA Summit 2025 den 17 november med temat ”Framtidens ledningsassistent – AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken”.
Engagemang och gemenskap hyllades vid SHE MEETS AWARD 2025

Engagemang och gemenskap hyllades vid SHE MEETS AWARD 2025

Det blev en kväll fylld av glädje, värme och inspiration när nätverket SHE MEETS EVENT samlade ledningsassistenter och mötesbokare på Åkeshofs slott i Stockholm för att dela ut SHE MEETS AWARD 2025. Tre personer prisades för sina insatser och sitt engagemang som på olika sätt stärkt gemenskapen i nätverket.
Jenny

Möt Jenny Haglund Sahlin chefsassistent inom Handelsbanken

Jenny på Handelsbanken visar hur rollen som chefsassistent handlar om mod, kultur och människokännedom – inte bara struktur.
Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 oktober

EA Summit 2025: En dag för inspiration, insikter och praktisk utveckling

Den 17 november samlas Sveriges ledningsassistenter för en halvdagskonferens på Citykonferensen i Stockholm. Under rubriken ”Framtidens ledningsassistent – AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken” får deltagarna ta del av insikter från Executiveeffects stora EA-undersökning, praktiska verktyg för att samarbeta med Microsoft Copilot, och inspiration för att leda utan formell chefsroll. Det blir en dag då teori möter praktik och ...
Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 november

AI, ledarskap och inflytande i fokus – två platser kvar till årets viktigaste konferens för ledningsassistenter

Den 17 november samlas Sveriges ledningsassistenter på Ingenjörshuset i Stockholm för EA Summit 2025 – en konferens som sätter ljuset på yrkesrollens största förändring någonsin. Med fokus på AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken blir det en eftermiddag fylld av inspiration, verktyg och nätverkande. Och nu återstår bara två platser.

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | | Greatplacesinsweden.com