Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Citykonferensen
    • Golfbaren
    • Liberty International
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
    • Season Hotel
    • Kajen Nacka strand
    • Palacio de Cantalobos
    • Switzerland Convention Bureau
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content

2020-11-25 | Aktuellt | Säkerhet

Hiltons lansering av ”Hilton EventReady with CleanStay” tas emot med starkt positiv respons av kunderna

"När det kommer till möten och event har vi kartlagt de 10 mest utsatta kontaktytorna i en möteslokal. Dessa ytor fokuserar vi extra mycket på och desinficerar regelbundet. 30 minuter innan varje möte/event går vi igenom en checklista för att säkerställa att dessa ytor är rengjorda", säger Sebastian Tham.

Hiltons lansering av ”Hilton EventReady with CleanStay” tas emot med starkt positiv respons av kundernaSebastian Tham Försäljningschef Hilton Stockholm Slussen

Hallå där… Sebastian Tham, Försäljningschef, Hilton Stockholm Slussen. Vi ställde några frågor för att ta reda på vad Hiltons koncept ”Hilton EventReady with CleanStay” innebär.

Ni lanserade i juli ett globalt koncept som heter Hilton EventReady with CleanStay, hur har mottagandet varit under hösten?
Det har verkligen uppskattats bland våra kunder som känt sig väldigt trygga och säkra med sitt genomförande hos oss trots pandemin. Vi som hotell har fått ställa om och anpassa oss efter något som de flesta idag kallar ”det nya normala”. Vi har alltid haft bra och noggranna rutiner för att skapa trygga och säkra möten. Det vi gör annorlunda idag är att vi har förbättrat dessa rutiner ytterligare samt att vi tydligt visar och demonstrerar för kunderna hur vi säkerställer detta. Tidigare har också städningen genomförts när gästerna inte varit på plats eller i närheten. Idag utförs istället städrutinerna så pass ofta att städpersonalen kontinuerligt vistas vid ytor där våra gäster befinner sig. Även detta är något som skapar trygghet hos våra gäster genom att de ser att städpersonalen är på plats och utför städrutiner regelbundet.
Det har varit en berg-och dalbana sedan pandemin slog till under mars månad med nya riktlinjer från regeringen. Stora förändringar har skett, men vi har jobbat hårt och snabbt för att kunna anpassa vårt erbjudande efter detta. Högsta prioritet har varit att säkerställa att våra medarbetare, kunder och gäster är trygga.


Vi ser att ledtiden vid bokningsförfrågningar är betydligt kortare idag. När vi frågar våra kunder vad som är viktigt för dem när de ska boka sitt möte anser de flesta att ”flexibla bokningsvillkor” och hur vi ”säkerställer renligheten” är de högst prioriterade frågorna. Konceptet ”Hilton EventReady with CleanStay” ska hjälpa våra kunder att förstå vad vi gör för att säkerställa detta. När det gäller bokningsvillkoren erbjuder vi väldigt generösa villkor. För att nämna några har vi ett som heter Meeting Simplified där kunden får 24timmars kostnadsfri avbokning innan ankomst för alla möten och event upp till 35 personer inklusive mat och dryck. För större möten över 35 personer eller ett värde upp till 500 TSEK får kunden 8 dagars fri avbokning innan ankomst.

Vad betyder Hilton EventReady with CleanStay och vad innebär detta lite mer utförligt?
”Hilton EventReady with Cleanstay” är ett koncept som utvecklats speciellt för möten och event, också en del av Hilton Cleanstay som lanserades i somras. Konceptet innehåller ett flertal olika områden som ska ta standarden för renlighet och desinfektion inom Hilton Hotels till en ny nivå.

Hiltons lansering av ”Hilton EventReady with CleanStay” tas emot med starkt positiv respons av kunderna

Flexibilitet, säkerhet och socialt ansvarstagande är viktiga nyckelord i konceptet. De olika områdena innefattar i princip alla delar av hotellet; hotellrummen, frukosten, restaurangen, köket, möteslokalen, receptionen, lobbyn etc. Även de nya bokningsvillkoren, försäljning, samarbeten och miljöarbetet är en del av konceptet som påvisar att det innefattar alla avdelningar.

När det kommer till möten och event har vi kartlagt de 10 mest utsatta kontaktytorna i en möteslokal. Dessa ytor fokuserar vi extra mycket på och desinficerar regelbundet. 30 minuter innan varje möte/event går vi igenom en checklista för att säkerställa att dessa ytor är rengjorda. Detta erbjuds även våra kunder att få ta del av. Vi förseglar alla dörrar för att visa våra gäster att ingen annan har varit i lokalen efter att vi har desinficerat och städat. All mat och dryck under våra event serveras i förslutna hållbara portionsförpackningar istället för bufféer som tidigare varit standard. Vi erbjuder också skräddarsydda mat- och dryckesalternativ efter kundernas önskemål såväl som stora ytor för det kreativa mötet. Utöver detta finns handtvål, handdesinfektion, avskiljare och avståndsskyltar utplacerade på ett stort antal strategiska platser.

Hiltons lansering av ”Hilton EventReady with CleanStay” tas emot med starkt positiv respons av kunderna

Vilken del av konceptet har uppskattats mest av era svenska kunder?
Den extraordinära städningen är något som är mycket uppskattat bland våra kunder. Det som absolut har fått mest positiv respons och som kunderna värderar högt är vår flexibilitet i möteskonceptet Meetings Simplified där kunden tar en liten ekonomisk risk och kan avboka sitt event med mycket kort varsel.

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Ny grupp certifierad i Executive Business Assistant 2.0

Ny grupp certifierad i Executive Business Assistant 2.0

Den 2 december certifierades ytterligare en grupp deltagare i utbildningen Executive Business Assistant 2.0, en påbyggnadsutbildning för erfarna Executive Assistants och VD-assistenter. Vid certifieringstillfället deltog även flera av deltagarnas chefer och VD:ar, i syfte att skapa större dynamik och ytterligare höja nivån på avslutningen.

Glappet växer – Västsverige tappar fart i styrelsernas jämställdhet

Glappet växer – Västsverige tappar fart i styrelsernas jämställdhet

I regionen Västsverige syns ett märkligt glapp i jämställdhetsarbetet: trots att fler kvinnor klättrar till vd- och ordförandeposter stagnerar den faktiska jämställdheten i bolagsstyrelser. Det visar Västsvenska Handelskammarens senaste styrelseundersökning.

Hitta rätt lönesystem

Lönehantering är en grundbult i företagslivet. Bakom varje lönespecifikation finns ett system som avgör om lönerna rullar in smidigt varje månad eller om det blir ett återkommande krisläge för de ansvariga. I praktiken handlar det även om hur relationen mellan arbetsgivare och medarbetare formas. Fel lön vid fel tidpunkt påverkar förtroende, ekonomi och stämningen på hela arbetsplatsen.

Experten: Så bygger du lönsamhet efter krisen

Experten: Så bygger du lönsamhet efter krisen

Annons

Pandemin har satt nya krav på företag och medarbetare. Här berättar experten hur du skapar rätt känsla på jobbet – och bygger lönsamhet.

Svenska Möten
Annonsplatta gron

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

Nätverk

Bli en del av kunskaps- och yrkesnätverket: Executiveeffect – Member klicka här!

Krönika

Utbildning

- Distansutbildningar

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

  • UNLV: Lecturer/Assistant Professor, Gaming Management – Las Vegas
  • Senior Management Assistant – Tietoevry, Solna
  • Assistant Manager – Sales | Rent-A-Center, Rensselaer IN
  • Executive Assistant (VD-assistent) – Nimlas Group, Stockholm
  • Office Manager/kontorsansvarig till Jernhusen – Stockholm
  • UniUni söker KA QC Assistant (USA) – Exception Management
  • Executive Assistant till Group CEO – Nimlas Group, Stockholm
  • Office Manager i Stockholm – vikariat | Keystone Education Group
  • Philippine Airlines söker Sales Assistant/Sales Rep i New York
  • Yacht Management Assistant i Palm Beach, FL | Navis Consulting
  • McKinsey & Company söker Executive Assistant i Stockholm
  • Sales Assistant på Michael Kors i New York – Off Price
  • Jobb: Office Manager Göteborg – Wise Admin (f.d. The Pace)
  • Swedish Match (PMI) söker Executive Assistant i Stockholm
  • Executive Assistant till Trustlys CEO i Stockholm | Jobb
  • Jobb: Executive Assistant till Klarnas CXO-team – Stockholm
  • Office Manager jobb i centrala Göteborg | Wise Professionals
  • Executive Assistant Malmö – 6 mån konsult hos Adecco
  • IKEA söker Country Food Range & Supply Manager i Helsingborg
  • Jobb: Executive Assistant – BSH Home Appliances, Solna

Mest läst

Här är vinnarna av Årets Kontor 2019

Här är vinnarna av Årets Kontor 2019

Vinnarna av Årets Kontor 2019 har utsetts. Priset delas ut till de företag eller organisationer som skapat ett trivsamt och visuellt tilltalande kontor. Spana in och låt dig inspireras av några av vinnarkontoren.
Bildkavalkad från Executive Assistant Awards 2020

Bildkavalkad från Executive Assistant Awards 2020

Årets upplaga av Executive Assistant Awards är avgjord. Executiveeffect bjuder på bilder från prisceremonin.
Bilden av assistenten

Bilden av assistenten

Fotografen Ulrika Walmark har porträtterat kända personers assistenter och sekreterare - här kan du se bilderna på personerna som står bakom några av de mest framgångsrika och mäktiga i världen.
100 Ledningsassitenter minglade på Artipelag

Mingelbilder: Hundra ledningsassistenter gästade Artipelag

Den 10 juni arrangerade Executiveeffect till tillsammans med Artipelag, Lars Wallin och Louis Buillot en exklusiv visning av Artipelags eventlokaler och utställningen 'Lars Wallin Atelier - 35 years of Fashion Stories' - med designern själv på plats!
Då&Nu: Maria Tielman – ”Mitt nätverk hjälpte mig fixa MODO-tröjan till Stefan Löfven på ett dygn”

Då&Nu: Maria Tielman – ”Mitt nätverk hjälpte mig fixa MODO-tröjan till Stefan Löfven på ett dygn”

När vi intervjuade Maria Tielman 2019 satt hon på Almega och talade varmt om att våga berätta om sina ambitioner. Sex år och fyra jobbyten senare är hon Senior Executive Assistant på Teknikföretagen – mitt i industrins AI-skifte. Här berättar hon om jobbytena, varför rätt chef alltid väger tyngst, hur hennes nätverk hjälpte henne att trolla fram en MODO-tröja till ...

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | | Greatplacesinsweden.com