Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Citykonferensen
    • Golfbaren
    • Liberty International
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
    • Season Hotel
    • Kajen Nacka strand
    • Palacio de Cantalobos
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content

Autoliv Research söker efter en Executive assistant

Autoliv Research letar efter en Executive assistant. Research på Autoliv är en global funktion som involverar aktiviteter och kollegor över hela världen men det drivs från Vårgårda i Sverige.

Vår vision ”Rädda fler liv” är vår drivkraft. Vi arbetar för att göra Vision Zero till verklighet och utvecklar verktyg och metoder för utvärdering och utveckling av säkerhetssystem baserat på verklighetsdata från djupgående olyckedatabaser, på väg- och simulatestdata och användarkliniker. Vi driver våra egna kort- och långsiktiga projekt men samarbetar också med universitet och andra företag i offentligt finansierade forskningsprojekt. Vår forskning är inriktad på tre huvudområden: biomekanik, trafiksäkerhetsanalys och mänskliga faktorer. Autoliv Research definierar framtiden för säker och hållbar rörlighet.

Vi söker nu en entusiastisk och professionell executive assistant till vår Vice President Research. Du kommer att arbeta med mötes- och evenemangsplanering vilket innebär att du organiserar möten, planerar dagordningar och vid behov tar fram/skriver presentationer och rapporter. Du sköter logistiken kring mötena och ser till att allt ser presentabelt ut. Rollen kräver att du kan hantera känslig information på ett professionellt sätt samt att du ständigt bibehåller konfidentialitet. Du agerar första kontakt vid interna och externa förfrågningar.
Vidare ansvarar du för beställningar till kontoret och koordinerar specialprojekt efter behov, till exempel ad hoc sociala företagshändelser. Du gör researrangemang när det behövs och hanterar kalendrar över flera tidszoner.

Kvalifikationer:

För att lyckas i rollen har du erfarenhet av att ha arbetat med nära chefsstöd i en global organisation samt avancerade kunskaper i Office-paketet (Word, Excel, Outlook, Power Point, Skype for Business). Du har förmåga att prioritera och omprioritera i en global och dynamisk miljö, är strukturerad och detaljorienterad med förmåga att arbeta självständigt utan direkt styrning. Du är en utmärkt kollega med servicefokus och förmåga att förhålla dig till andra medarbetare och chefer med olika personligheter och expertis. Du har även god förståelse för affären och de krav som ställs på en chef på högre nivå inom ett större företag. Vidare har du mycket god kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt samt behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Eftergymnasial utbildning är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträde: Februari 2020
Placeringsort: Vårgårda

Har du frågor är du välkommen att kontakta:

Liisa Falk, HR-chef, 0733 61 45 45

Konferens, mer än ett genomförande…

Konferens, mer än ett genomförande…

Annons

Robot event har licensierat och anpassat en speciell app för möten och konferenser. Robot event får ofta förfrågan från sina kunder att stötta i såväl förberedelser som genomföranden av konferensen/mötet.

Annonsplatta gron
IMA banner

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

300x250 studio puck

Tillgängliga nätverk

 
  • IMA - International Management Assistants Sweden
  • Inhouse - Nätverket för Executive Assistants
  • The Pace - Nätverk för executive assistants
  • EGN - Nätverk för executive assistants
  • Chefssekreterarna Skåne
  • Cassto
  • Dialog - Kompetensnätverket för Executive Assistants
  • Handelskammarens Nätverk för VD-assistenter

Krönika

Utbildning

- Distansutbildningar

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

  • Junior Office Manager deltid, Stockholm | Konsultuppdrag
  • Executive Assistant till EA Battlefield Studios | Stockholm (hybrid)
  • Junior Office Manager – deltid 20–25 h i Stockholm | Wise Admin
  • Senior Group Legal Counsel – Electrolux Group, Stockholm
  • Netflix Assistant, Production Management – Unscripted (LA)
  • Kontorschef Karlstad – Fyrklövern ekonomi & juridik rekryterar
  • Office Manager i Stockholm | Cure Media – mot Executive Assistant
  • DHL Freight söker Office Management Coordinator i Solna
  • Office Manager med teamledaransvar i Stockholm | Wise IT
  • Volvo Group rekryterar Executive Assistant – Göteborg/Lyon
  • Office Manager-jobb hos Duni Group i Malmö | Konsultuppdrag
  • Deltidsjobb: Administratör i Göteborg – Teknikbolag i bygg
  • The Pace söker Koordinator i Stockholm | Ledningsnära konsultuppdrag
  • Office Manager Linköping – IMI Supply Chain Solutions
  • Seco Tools: Process Office Manager – global Order-to-Deliver
  • Executive Assistant till koncernchef – Voky/Zollner, Linköping
  • Office Manager i Solna – deltid via Adecco | Executiveeffect
  • Office Manager Stockholm – start omgående | Manpower
  • Executive Assistant – energimyndighet, Sundbyberg | JobBusters
  • Koordinator och Office Manager – Trafikkontoret, Stockholms stad

Mest läst

Kadi Upmark, Vår Gård: En vd som vuxit in i ledarrollen 

Kadi Upmark, Vår Gård: En vd som vuxit in i ledarrollen 

När hon 2016 intog vd-stolen på hotell- och konferens-anläggningen Vår Gård i Saltsjöbaden utanför Stockholm gick hon från att vara Executive Assistant till att bli kollegornas chef. 2019 storsatsade de genom att utöka med hotellverksamhet och en exklusiv finkrog. Den utsågs i våras till ”Årets hotellrestaurang” och siktet är inställt på en stjärna i Guide Michelin. Vi får ett finstämt ...

Senior Group Legal Counsel – Electrolux Group, Stockholm

Ta ledningen i juridik och affär hos Electrolux Group. Ansvar för Norden & EMEA, fokus på compliance, konkurrensrätt och M&A. Stockholm. Läs mer och ansök.

Junior Office Manager deltid, Stockholm | Konsultuppdrag

Sök ett konfidentiellt konsultuppdrag via Wise Admin (tidigare The Pace). 20–25 h/vecka i centrala Stockholm. Reception, service, kontorsdrift. Ansök nu.

Junior Office Manager – deltid 20–25 h i Stockholm | Wise Admin

Sök jobb som Junior Office Manager på deltid (20–25 h/vecka) i Stockholm via Wise Admin (f.d. The Pace). Roll inom reception, kontorsservice och eventstöd.

Seco Tools: Process Office Manager – global Order-to-Deliver

Led globala supply chain-processer på Seco Tools som Process Office Manager. Äg Order-to-Deliver, governance och KPI:er. Global roll, Stockholm/Fagersta.

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | | Greatplacesinsweden.com