Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
    • Lediga Jobb
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Bio & Bistro Capitol
    • Aktiva event
    • Citykonferensen
    • Båsenberga Hotell & Konferens
    • Golfbaren
    • Volvo Studio
    • Liberty International
    • Convendum
    • Ventla
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content
2020-05-29 | Annons | Venuu

8 unika lokaler för kickoffs och firmafest

Har du fått i uppgift att planera en kickoff eller firmafest? Är du inte helt säker på var du ska börja eller vad du ska ta i beaktande? Börja med att kartlägga hur många deltagare det ungefär kommer att bli och fastställ festens tema. Fortsätt festplaneringen med att välja den rätta festlokalen som varken är för stor eller för liten för ert sällskap. Den rätta lokalen möjliggör att eventet blir som du tänkt dig samt kan du spara en stor peng då du inte behöver spendera lika mycket på dekorationer. 

8 unika lokaler för kickoffs och firmafest

Tips för att välja den rätta lokalen:

  • Jämför priser och fastställ en budget. Nämn budgeten i förfrågan för att få en offert som passar budgeten. Fråga med detsamma om vad som ingår i lokalhyran för att veta ifall du behöver skaffa extra belysning eller servis via någon annan aktör. 
  • Tänk på lokalens läge. Du vill försäkra dig om att det finns tillräckligt med parkeringsplats för dina gäster, alternativt att det finns möjlighet att enkelt ta sig till lokalen med kollektivtrafik. 
  • Tänk också på ifall du vill beställa mat och dryck via lokalen eller istället ta med egen. Försäkra dig om att det i så fall är möjligt!
  • Planera detaljerna i god tid och allt flyter på smidigt. Hurdan sittning ska det vara och hur ska dukningen se ut, finns all behövlig teknik på plats, finns det scen och ser alla till scenen, finns det möjlighet till en drinkbar och har ni tillgång till lokalen innan eventet börjar? 

Fortsätt läsa och bli inspirerad av dessa eventlokaler: 

8 unika lokaler för kickoffs och firmafest
Röda Sten Konsthall / Katedralen

Röda Sten Konsthall / Katedralen

Göteborg

Kapacitet: max. 220 sittande / 250 stående

Katedralen saknar inte karaktär. Denna oslipade diamant omges av en industriell känsla, rafflande graffitiväggar och en takhöjd på 11 meter som kommer att göra ett oförglömligt intryck på dina gäster. Omgivningen med vatten, bryggor och uteservering går det inte heller att klaga på! Anländ med bil, färja eller kollektivtrafik. 

Läs mer om Katedralen 

 

8 unika lokaler för kickoffs och firmafest
Usine Festvåning

Usine / Festvåning

Stockholm

Kapacitet: Max. 100 sittande / 120 stående

Modern, stilren och ljushet beskriver Usines festvåning bäst. Den öppna ytan passar allt från mingel till företagsfest och Usines egna kök serverar likväl 3-rättersmiddagar som snittar. DJ, scen eller discobelysning går att fixas via samarbetspartners. Lokalen är centralt belägen i Stockholm.

Läs mer om Usines Festvåning

 

8 unika lokaler för kickoffs och firmafest
M:S Blue Charm

M/S Blue Charm

Stockholm

Kapacitet: Max. 120 sittande / 120 stående

Att fira en firmafest till sjöss slår aldrig fel. När båten lämnar kajkanten kan du för en stund glömma den hektiska vardagen och ha roligt i dina kollegors sällskap. Avnjut fördrinken på soldäcket, ät en utmärkt middag i salongen och njut av den oslagbara utsikten över Stockholms skärgård.  

Läs mer om M/S Blue Charm

 

8 unika lokaler för kickoffs och firmafest
warfvet

Warfvet

Stockholm

Kapacitet: Max. 126 sittande / 170 stående

Med 350 kvadratmeter kan du välja att servera middag antingen i runda- eller raka bord. Lokalen är belägen nära Stadshagen t-bana vilket gör det lätt för dina gäster att ta sig till lokalen. Med berömmelse för utmärkt eventplanering garanterar du att ert event blir lyckat! Till denna lokal kan du ta med egen mat och dryck. 

Läs mer om Warfvet

 

8 unika lokaler för kickoffs och firmafest
Sven Harrys Konstmuseum / Konsthallen

Sven-Harrys Konstmuseum / Konsthallen

Stockholm

Kapacitet: Max. 80 sittande / 100 stående

Den perfekta miljön till mingel, middagar och föreläsningar. Med museets unika miljö och dess enastående utställningar blir ert företagsevent något utöver det vanliga. Den stilrena lokalen har dessutom stora fönster med ett härligt ljusinsläpp samt en vacker utsikt mot Vasaparken. 

Läs mer om Konsthallen

8 unika lokaler för kickoffs och firmafest
Berns Stora Salongen

Berns / Stora Salongen 

Stockholm

Kapacitet: Max. 500 sittande / 1200 stående

En lokal utöver det vanliga! Stora Salongen är en av Stockholms vackraste lokaler med dess tidtypiska detaljer och unika kristallkronor. Salongen passar utmärkt för galamiddagar, prisutdelningar och andra festligheter. Lokalen är centralt belägen och utrustad med modern ljud- och ljusanläggning. 

Läs mer om Stora Salongen

 

8 unika lokaler för kickoffs och firmafest
Bonniers Konsthall / Bibliotek

Bonniers konsthall / Bibliotek

Stockholm

Kapacitet: Max. 60 sittande / 70 stående

Biblioteket är en anpassningsbar lokal som ligger längst fram i den trekantiga glasbyggnaden och har en panoramautsikt utan dess like. Lokalen går att möbleras om enligt önskemål till middagar, fest eller mingel. Varför inte kombinera en konstupplevelse i samband med eventet? 

Läs mer om Biblioteket

8 unika lokaler för kickoffs och firmafest
Beach Center

Beach Center

Göteborg

Kapacitet: Max. 500 sittande / 900 stående

Ifall du vill ordna en aktivitet kombinerat med företagseventet rekommenderar vi dig starkt att kolla in Beach Center. Här kombinerar du ett spel i beachvolley med en fest i sanden! Utöver finns det ett flertal lokaler du kan boka exklusivt för ditt sällskap. Beach Center kommer garanterat att bli omtyckt bland dina kollegor. 

Läs mer om Beach Center

Läs även: Lista: 57 spännande konferenscenter i centrala Stockholm
Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Inbjudan: Få full kontroll på företagets möten – spara tid med smart ​verktyg

Inbjudan: Få full kontroll på företagets möten – spara tid med smart ​verktyg

Vill du effektivisera hanteringen av företagets möten och konferenser? Välkommen till ett inspirerande frukostwebinar med konferensexperten Magdalena Höglund från Sthlmmöten.se

6 anledningar att testa Lyllo Casino

En översikt av Casinostugan

Camilla Cederlund – Månadens Mindley profil

Annons

Kommunikation ska förena – inte skapa missförstånd. Månadens Mindley Profil är Camilla Cederlund, en föreläsare och utbildare som brinner för att hjälpa människor att förstå varandra bättre. Genom att avslöja de osynliga mönstren i vår kommunikation skapar hon insikter som leder till starkare relationer och bättre samarbete.

Annonsplatta gron
IMA banner

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

300x250 studio puck

Tillgängliga nätverk

 
  • IMA - International Management Assistants Sweden
  • Inhouse - Nätverket för Executive Assistants
  • The Pace - Nätverk för executive assistants
  • EGN - Nätverk för executive assistants
  • Chefssekreterarna Skåne
  • Cassto
  • Dialog - Kompetensnätverket för Executive Assistants
  • Handelskammarens Nätverk för VD-assistenter

Krönika

Dags för sandaler och solglasögon!

Dags för sandaler och solglasögon!

Krönika

Vi har snackat AI, bjudit på tips, råd och inspiration. Vi har fått ta del av hur olika EA-rollen kan se ut i våra många profilintervjuer med er och vi har setts på olika event och webinarier. Men nu stundar midsommar och det är dags att byta e-post mot solkräm och ta på sandaler och solglasögon och gå ner i varv några veckor. Vårt nyhetsbrev är tillbaka igen i augusti. Vi ses då! 😎

Retorikexperterns 10 tips – så får du dina mottagare att lyssna och delta

Kan AI förstå ironi? Och vad har det med retorik att göra? 

Krönika

AI kan härma, men inte känna – och just där ligger den avgörande skillnaden. Retorik och kommunikation handlar om nyanser, känslor och samspel, något tekniken aldrig helt kan ersätta. Retorik- och röstexpert Per Furumo reflekterar över AI:s begränsningar och vad det betyder för mänsklig interaktion. 

Därför är självledarskap avgörande för VD:ar

Därför är självledarskap avgörande för VD:ar

Krönika

Självledarskap är inte längre en individuell färdighet – det är en nyckel för framtidens ledarskap. I denna krönika skriver Louise Key-Hedberg om insikter från rapporten Ledarspaning 2025 och om hur VD:ar ser självledarskap som avgörande för hållbara organisationer.

Vad är du utan ditt jobb? AI kanske snart ger dig svaret

Vad är du utan ditt jobb? AI kanske snart ger dig svaret

Krönika

Är du någonsin på en middag där det första som händer är att någon frågar: ”Vad jobbar du med?” Det är en oskyldig fråga på ytan, men bakom den ligger en samhällsnorm som kopplar din identitet till din produktivitet. Vi är våra jobb, våra titlar, våra leveranser. Och det är kanske därför vi känner oss så hotade av AI.

Årskrönika: ”Detta kan ni EA:s förvänta er av vår bransch!"

Årskrönika: ”Detta kan ni EA:s förvänta er av vår bransch!”

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025? Kajsa Tamsen är partner på Inhouse och vi bad henne skriva en årskrönika åt er. Varsågoda – låt er inspireras och ta del av den här!

Årskrönika: Emmy Sundberg

Årskrönika: ”Att våga gå före kräver mod”

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025? Emmy Sundberg är Director of Meetings & Private Events på Fotografiska Stockholm, och vi bad henne skriva en årskrönika åt er. Varsågoda – låt er inspireras och ta del av den här!

Årskrönika: ”Vi ska spegla era förväntningar”

Årskrönika: ”Vi ska spegla era förväntningar”

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025? Mikael Björkqvist är CMO på matlagningsstudion AVEQIA, och vi bad honom skriva en årskrönika åt er. Varsågoda – låt er inspireras och ta del av den här!

Årskrönika: Pär Haga

Årskrönika: ”Ta på dig rollen som innovatör!”

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025? Pär Haga är CEO och co-founder på Boardeaser, en plattform med digitala verktyg för styrelse och ledning, och vi bad honom skriva en årskrönika åt er. Varsågoda – låt er inspireras och ta del av den här!

Årskrönika: Framtidsäkra din karriär steg för steg

Årskrönika: Framtidsäkra din karriär steg för steg

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025 när det kommer till din egen karriär och yrkesroll? Stefan Haglund är vd på Företagsuniversitetet och vi bad honom skriva en årskrönika åt er. Varsågoda – låt er inspireras och ta del av den här!

Årskrönika: 2025 innebär både nya krav och nya möjligheter

Årskrönika: Nytt år med nya krav och nya möjligheter

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025 när det kommer till möten och evenemang? Henrik Vallentin är CEO på Event Logic, en webbaserad plattform som förenklar planering, upphandling och hantering av möten, event och konferenser. Ta del av hans årskrönika skriven för dig som EA. Trevlig läsning!

Utbildning

- Distansutbildningar

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

Mest läst

23 unika festlokaler att hyra i Stockholm

23 unika festlokaler att hyra i Stockholm

Letar du efter den perfekta platsen att hyra festlokal i Stockholm för ditt nästa event? Vi har samlat 23 unika och inspirerande festlokaler som passar allt från bröllop till företagsevenemang. Oavsett om du söker en intim miljö eller en storslagen salong, finns det något för alla i denna lista.
De 17 bästa festlokalerna i Göteborg

De 17 bästa festlokalerna i Göteborg

Letar du efter den perfekta festlokalen i Göteborg för din nästa fest eller firande? I Göteborg finns ett brett utbud av festlokaler som kombinerar charmiga miljöer med moderna faciliteter. Oavsett om du planerar ett litet privat firande, ett stort kalas eller en företagsfest, finns det lokaler som passar alla behov. Här får du en guide till några av de bästa ...
Här är världens 50 bästa restauranger

Här är världens 50 bästa restauranger

Nyligen utsågs världens 50 bästa restauranger - bland vilka en svensk restaurang knep en 21:a plats. Kolla in hela listan och var du äter bäst i hela världen.
VD, CEO eller managing director - vad är skillnaderna?

Vd, CEO, president eller managing director – vad är skillnaderna?

Vd, CEO, president, managing director eller kanske koncern-vd? När det kommer till ledartitlar är företagsvärlden en djungel av akronymer och begrepp. Men vad betyder de egentligen, vilken titel gäller var och skrivs de med stor eller liten bokstav? Här reder vi ut skillnaderna och bjuder på en rolig språkfälla du absolut vill undvika.
Här är vinnarna av Årets Kontor 2019

Här är vinnarna av Årets Kontor 2019

Vinnarna av Årets Kontor 2019 har utsetts. Priset delas ut till de företag eller organisationer som skapat ett trivsamt och visuellt tilltalande kontor. Spana in och låt dig inspireras av några av vinnarkontoren.

Expertråd

Amadeus och GBTA Foundation i ny allians för mer hållbara och tillgängliga affärsresor

Amadeus och GBTA Foundation i ny allians för mer hållbara och tillgängliga affärsresor

Affärsresor

Amadeus anslöt sig till GBTA Foundation som en ny företagspartner och bidrar direkt till dess branschomfattande People and Planet-program. På Planet-sidan gick Amadeus med i GBTA Sustainability Initiative som Silver-partner för att påskynda klimatåtgärder inom affärsresandet. På People-sidan blir Amadeus den första grundande allierade till GBTA Accessibility Initiative, som syftar till att säkerställa smidiga affärsresor för alla.

AI förändrar hur Google fungerar – och hur företag behöver tänka SEO

AI förändrar hur Google fungerar – och hur företag behöver tänka SEO

Aktuellt

En ny söklogik skapar både trafikbortfall och affärsmöjligheter. Så säkrar du din synlighet när Gemini tar över.

Därför behöver du som executive assistant synliggöra ditt värde

Därför behöver du som executive assistant synliggöra ditt värde

Karriär

Du är en avgörande kugge i verksamheten — men när allt flyter på som bäst märks du knappt. Det låter som en komplimang, men riskerar att göra ditt arbete osynligt. Här får du konkreta råd för hur du kan visa värdet av dina insatser utan att det känns som skryt.

Från försvar till framtidstro – därför behövs Almedalen mer än någonsin

Från försvar till framtidstro – därför behövs Almedalen mer än någonsin

Gästskribent

Efter några års tvekan är Almedalsveckan tillbaka, inte bara till omfång, utan till relevans. I en tid när demokratin skakar och marknaden söker fotfäste blir värdet av genuina mötesplatser tydligt.

Välkommen till Mötesbaren på nyrenoverade Maxim Stockholm

Välkommen till Mötesbaren på nyrenoverade Maxim Stockholm

Event

Den 4 september bjuder Effect-sajterna in till en inspirerande kväll med föreläsningen Framtidens möte – när själ, känsla och AI kliver in i rummet, med hållbarhetsexperten Mikael Salo. Kvällen bjuder även på mingel och visning av nyrenoverade Maxim Stockholm.

Dags för sandaler och solglasögon!

Dags för sandaler och solglasögon!

Krönika

Vi har snackat AI, bjudit på tips, råd och inspiration. Vi har fått ta del av hur olika EA-rollen kan se ut i våra många profilintervjuer med er och vi har setts på olika event och webinarier. Men nu stundar midsommar och det är dags att byta e-post mot solkräm och ta på sandaler och solglasögon och gå ner i varv några veckor. Vårt nyhetsbrev är tillbaka igen i augusti. Vi ses då! 😎

Magisk kväll på Fotografiska när Mötesbaren bjöd in till mingel och inspiration

Magisk kväll på Fotografiska när Mötesbaren bjöd in till mingel och inspiration

Event

Sol från klarblå himmel, mingelglada gäster, fantastisk mat och en inspirerande föreläsning – när Mötesbaren intog sommarverandan på Fotografiska blev det en kväll att minnas. Kolla in mingelbilderna här!

Möt Johanna Tüll Hollander:  ”Jag höll på att ta livet av min chef”

Möt Johanna Tüll Hollander: ”Jag höll på att ta livet av min chef”

Profiler

Hon har nyligen bytt jobb från Executive Assistant på Munters till Chaos Coordinator på Swedish Neutral. Vi möter Johanna Tüll Hollander som berättar hur hon höll på att ta livet av sin chef, om sin checklista och sitt bästa engelska språktips!

Sustainable Healthy Performance lär chefer agera i oroliga tider

Sustainable Healthy Performance lär chefer agera i oroliga tider

Event

Chris Christiansson är programdirektör på Ara Health och har utbildat över 5 000 ledare i ”Sustainable Healthy Performance” och i ”In Demand Robustness”. I geopolitiskt oroliga tider är detta viktigare än någonsin, menar Chris. Nu har du som Executiveeffects läsare möjlighet att få delta under två dagar i Laax i Schweiz för att se om det kan vara något för din organisation.

Grattis alla ny-cerifierade EA:s!

Grattis alla ny-certifierade EA:s!

Aktuellt

I går var det dags för den tionde omgången av Executive Business Assistant att certifieras. Stort grattis säger vi på Executiveeffect till er alla!

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com