Varför arrangerar ni denna mässa?
-Vi vill erbjuda mötesbranschen att träffa kunder igen. Nu när vi kan se en ljusning och allt fler blir vaccinerade så är vi övertygade om att det kommer explodera med mötesbokningar inför hösten. Då kommer denna mässa vara ett ypperligt tillfälle att få inspiration som mötesköpare.
Vad skiljer denna mässa från de stora etablerade mötesmässorna?
-Vi är ingen konkurrent till dem. Vi är ett komplement. Vi tycker vi fyller ett tomrum där man med låg insats (9900:- för en monter) och även resurssnålt i genomföranden. Det räcker att en person har koll på chatten som finns till varje monter. Dvs en betydligt lägre insats men ändå stor chans att få affärer.
Vad händer under mässan?
-Vi kommer att fokusera på att alla besökare skall få en upplevelse där de kan välja att bli inspirerade från 3 scener.
En talarscen där Athenas och Skillspartner bjuder på några av de främsta talarna i landet. Det blir en ny föreläsning varje hel och halvtimme.
Vi har en scen där mötesanläggningar och destinationer visar upp sig. Här finns chansen för en mötesbokare att gå på många digitala visningar exempelvis.
Vi har också en scen där mötes-tjänster och -produkter visas upp.
Alla som har en monter har minst en spot på någon av scenerna. Sedan kan alla besökarna surfa runt i de digitala montrarna för att ta del av filmer och information från utställarna. De kan också chatta med utställarna direkt.
Det låter som ett späckat program?
-Ja det är det. Som besökare kan du gå ut och in under dagen, du kan skapa ditt eget mässprogram och logga in för de programpunkter du är intresserad av.
Vilka ställer ut?
-Det är allt från mötesanläggningar, teknikleverantörer och de som erbjuder mötestjänster. Det kan vara allt från sådana som oss som hjälper organisationer till bättre möten till utomhuskonferenser till större teknikleverantörer. Så är du intresserad av små eller stora möten är detta en mässa att bli inspirerad av.
Var anmäler man sig?
-Det är kostnadsfritt för alla besökare!
Varmt välkomna!