Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Citykonferensen
    • Golfbaren
    • Liberty International
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
    • Season Hotel
    • Kajen Nacka strand
    • Palacio de Cantalobos
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content

2023-11-13 | Kontor

Office-as-a-Service: Möter behovet av en modern kontorslösning

Flowpass utökar sitt tjänsteutbud och lanserar en ny serie tjänster under samlingsnamnet Office-as-a-Service, innovativa och flexibla lösningar för företag som vill ha ett eget kontorsutrymme men önskar kortare avtal med ett utökat serviceutbud.

Office-as-a-Service: Möter behovet av en modern kontorslösningOffice-as-a-Service

Den nya tjänsten ger företag möjligheten att betala månadsvis enbart för den yta de behöver för stunden, samt att komplettera med on-demand platser vid högre tryck och kontorsnärvaro.

Office-as-a-Service möjliggör en enkel och flexibel anpassning av kontorsytan efter företagets behov. Med kortare avtal är det nu möjligt för företag att snabbt och smidigt expandera eller minska sin kontorsyta beroende på verksamhetens utveckling. Flowpass erbjuder även flexibiliteten att lägga till on-demand platser när det behövs, vilket ger företagen ännu större flexibilitet och kostnadseffektivitet.

Tjänsten inkluderar:

– Månadsvis betalning baserad på den behövda ytan med tillägg av de extra resurser som medarbetare använder i ett större kontorsnätverk. Allt på en faktura, i detalj per kostnadsställe och per individ om det efterfrågas.

– Möjlighet till kortare avtal för en flexibel anpassning. Möjligt att få en-månads (1) s k smarta kontrakt.

– Tilläggsfunktion för on-demand platser vid högre tryck och kontorsnärvaro.

– Högre flexibilitet där appen hjälper medarbetare i team att samordna sin närvaro.

– Beteendedata skapar kontinuerligt kostnadsbesparingsmöjligheter för företaget. Tjänsten möjliggör att man kan hantera administrationen av vem som har tillgång till vilken kontorsyta, vart som helst i världen.

– Med lanseringen av Office-as-a-Service paketet stärker Flowpass sin position som den ledande leverantören av flexibla kontorslösningar i Norden. Vi förstår behovet av smidiga och kostnadseffektiva alternativ för företag och Office-as-a-Service ger just detta, säger Johan Bjuregård, grundare och VD.

Flowpass strävar alltid efter att förstå och möta företags behov när det gäller kontorslösningar och har genom Office-as-a-Service skapat en unik och differentierande produkt. Tanken bakom vår nya tjänst Office-as-a-Service är att företag ska få möjlighet att fokusera på sin kärnverksamhet samtidigt som de har tillgång till en digitaliserad och anpassningsbar kontorslösning.

För mer information om Office-as-a-Service och Flowpass kontorslösningar, besök www.flowpass.co

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Hållbarhet i fokus när Nederman inreder nytt huvudkontor

Hållbarhet i fokus när Nederman inreder nytt huvudkontor

Med 85 procent återbruk och ett tydligt hållbarhetsfokus visar Nederman vägen för hur ett modernt huvudkontor kan inredas – utan att tumma på vare sig kvalitet eller estetik.

Ny digital inredningstjänst

Ny digital inredningstjänst

DPJ Workspace har lanserat sin digitala inredningstjänst i Sverige. Tjänsten innebär att företag kan skicka in bilder och mått på sina kontor och inom 48 timmar få skräddarsydda inredningsförslag tillsammans med 3D-visualiseringar.

Hållbarhet i fokus: Higabs renovering med återbrukad kontorsinredning

Hållbarhet i fokus: Higabs renovering med återbrukad kontorsinredning

När Higab, ett kommunalt fastighetsbolag i Göteborg, skulle renovera sitt kontor i den historiska kamgarnsspinneribyggnaden, var hållbarhet och cirkularitet i centrum. Genom att samarbeta med Rekomo och White Arkitekter uppnåddes en återbruksgrad på hela 93 procent i projektet.

Chalmers använder Trippus för internationell hybridkonferens

Chalmers använder Trippus för internationell hybridkonferens

Annons

Världens största vetenskapliga hybridkonferens inom produktutveckling ICED arrangeras av Chalmers Tekniska Högskola. Konferensen använder Trippus plattform för hybridmöten för anmälan, livesändning och interaktion samt för att koppla ihop deltagare på plats med dem som deltar på distans. Anmäl dig till vårt webinar den 2 september för att se hur det gick till i praktiken!

Annonsplatta gron
IMA banner

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

300x250 studio puck

Tillgängliga nätverk

 
  • IMA - International Management Assistants Sweden
  • Inhouse - Nätverket för Executive Assistants
  • The Pace - Nätverk för executive assistants
  • EGN - Nätverk för executive assistants
  • Chefssekreterarna Skåne
  • Cassto
  • Dialog - Kompetensnätverket för Executive Assistants
  • Handelskammarens Nätverk för VD-assistenter

Krönika

Utbildning

- Distansutbildningar

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

  • Hitachi Energy söker Executive Assistant till VP MACH
  • Backoffice Manager till Profeel AB i Eskilstuna | Sök jobb
  • Office Manager & Investor Relations Manager | MVI Stockholm
  • Executive Assistant på Saab BA Aeronautics – Linköping
  • Office Mood Manager på Lime Technologies, Lund – roll & krav
  • Executive Assistant till BSH Home Appliances – Solna/Stockholm
  • EIB rekryterar Assistant/Office Manager – Budapest
  • Interim Office Manager i Stockholm – Föräldravikariat | Navigraph
  • Junior Office Manager deltid, Stockholm | Konsultuppdrag
  • Executive Assistant till EA Battlefield Studios | Stockholm (hybrid)
  • Junior Office Manager – deltid 20–25 h i Stockholm | Wise Admin
  • Kontorschef Karlstad – Fyrklövern ekonomi & juridik rekryterar
  • Office Manager i Stockholm | Cure Media – mot Executive Assistant
  • DHL Freight söker Office Management Coordinator i Solna
  • Office Manager med teamledaransvar i Stockholm | Wise IT
  • Volvo Group rekryterar Executive Assistant – Göteborg/Lyon
  • Office Manager-jobb hos Duni Group i Malmö | Konsultuppdrag
  • Deltidsjobb: Administratör i Göteborg – Teknikbolag i bygg
  • The Pace söker Koordinator i Stockholm | Ledningsnära konsultuppdrag
  • Office Manager Linköping – IMI Supply Chain Solutions

Mest läst

Då&Nu: Maria Tielman – ”Mitt nätverk hjälpte mig fixa MODO-tröjan till Stefan Löfven på ett dygn”

Då&Nu: Maria Tielman – ”Mitt nätverk hjälpte mig fixa MODO-tröjan till Stefan Löfven på ett dygn”

När vi intervjuade Maria Tielman 2019 satt hon på Almega och talade varmt om att våga berätta om sina ambitioner. Sex år och fyra jobbyten senare är hon Senior Executive Assistant på Teknikföretagen – mitt i industrins AI-skifte. Här berättar hon om jobbytena, varför rätt chef alltid väger tyngst, hur hennes nätverk hjälpte henne att trolla fram en MODO-tröja till ...
Office Manager & Investor Relations Manager | MVI Stockholm

Office Manager & Investor Relations Manager | MVI Stockholm

Office Manager/Investor Relations Manager till PE-bolaget MVI i Stockholm. Driv kontor, event och investerarrelationer i snabb miljö. Ansök via Delta Consulting
Office Manager & Investor Relations Manager | MVI Stockholm

Kontorschef Karlstad – Fyrklövern ekonomi & juridik rekryterar

Fyrklövern söker kontorschef i Karlstad. Kombinera operativt ledarskap med kundnära konsultarbete inom ekonomi/juridik/lön. Ansök senast 14 dec 2025.

Office Manager-jobb hos Duni Group i Malmö | Konsultuppdrag

Bravura rekryterar Office Manager till Duni Group i Malmö. 6 mån konsultuppdrag med chans till överrekrytering. Ansvar för kontorsdrift och ledningsstöd.
EA:n Else-Britt Lundgren hanterar både medicinsk lansering och drottningbesök

EA:n Else-Britt Lundgren hanterar både medicinsk lansering och drottningbesök

Karriären började på ACO Läkemedel på 80-talet och följdes av 17 år som Executive Assistant hos en amerikansk läkemedelstillverkare. Idag är Else-Britt Lundgren Senior Executive Administrator och Head of Administration på svenska BioArctic, som precis fått sin bromsmedicin mot Alzheimer godkänd inom EU. Här berättar Else-Britt hur det är att befinna sig mitt i en lansering, hur det var att ...

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | | Greatplacesinsweden.com