Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
    • Lediga Jobb
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Bio & Bistro Capitol
    • Aktiva event
    • Citykonferensen
    • Båsenberga Hotell & Konferens
    • Golfbaren
    • Volvo Studio
    • Liberty International
    • Convendum
    • Ventla
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content

2023-11-13 | Kontor

Office-as-a-Service: Möter behovet av en modern kontorslösning

Flowpass utökar sitt tjänsteutbud och lanserar en ny serie tjänster under samlingsnamnet Office-as-a-Service, innovativa och flexibla lösningar för företag som vill ha ett eget kontorsutrymme men önskar kortare avtal med ett utökat serviceutbud.

Office-as-a-Service: Möter behovet av en modern kontorslösningOffice-as-a-Service

Den nya tjänsten ger företag möjligheten att betala månadsvis enbart för den yta de behöver för stunden, samt att komplettera med on-demand platser vid högre tryck och kontorsnärvaro.

Office-as-a-Service möjliggör en enkel och flexibel anpassning av kontorsytan efter företagets behov. Med kortare avtal är det nu möjligt för företag att snabbt och smidigt expandera eller minska sin kontorsyta beroende på verksamhetens utveckling. Flowpass erbjuder även flexibiliteten att lägga till on-demand platser när det behövs, vilket ger företagen ännu större flexibilitet och kostnadseffektivitet.

Tjänsten inkluderar:

– Månadsvis betalning baserad på den behövda ytan med tillägg av de extra resurser som medarbetare använder i ett större kontorsnätverk. Allt på en faktura, i detalj per kostnadsställe och per individ om det efterfrågas.

– Möjlighet till kortare avtal för en flexibel anpassning. Möjligt att få en-månads (1) s k smarta kontrakt.

– Tilläggsfunktion för on-demand platser vid högre tryck och kontorsnärvaro.

– Högre flexibilitet där appen hjälper medarbetare i team att samordna sin närvaro.

– Beteendedata skapar kontinuerligt kostnadsbesparingsmöjligheter för företaget. Tjänsten möjliggör att man kan hantera administrationen av vem som har tillgång till vilken kontorsyta, vart som helst i världen.

– Med lanseringen av Office-as-a-Service paketet stärker Flowpass sin position som den ledande leverantören av flexibla kontorslösningar i Norden. Vi förstår behovet av smidiga och kostnadseffektiva alternativ för företag och Office-as-a-Service ger just detta, säger Johan Bjuregård, grundare och VD.

Flowpass strävar alltid efter att förstå och möta företags behov när det gäller kontorslösningar och har genom Office-as-a-Service skapat en unik och differentierande produkt. Tanken bakom vår nya tjänst Office-as-a-Service är att företag ska få möjlighet att fokusera på sin kärnverksamhet samtidigt som de har tillgång till en digitaliserad och anpassningsbar kontorslösning.

För mer information om Office-as-a-Service och Flowpass kontorslösningar, besök www.flowpass.co

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Hållbarhet i fokus när Nederman inreder nytt huvudkontor

Hållbarhet i fokus när Nederman inreder nytt huvudkontor

Med 85 procent återbruk och ett tydligt hållbarhetsfokus visar Nederman vägen för hur ett modernt huvudkontor kan inredas – utan att tumma på vare sig kvalitet eller estetik.

Ny digital inredningstjänst

Ny digital inredningstjänst

DPJ Workspace har lanserat sin digitala inredningstjänst i Sverige. Tjänsten innebär att företag kan skicka in bilder och mått på sina kontor och inom 48 timmar få skräddarsydda inredningsförslag tillsammans med 3D-visualiseringar.

Hållbarhet i fokus: Higabs renovering med återbrukad kontorsinredning

Hållbarhet i fokus: Higabs renovering med återbrukad kontorsinredning

När Higab, ett kommunalt fastighetsbolag i Göteborg, skulle renovera sitt kontor i den historiska kamgarnsspinneribyggnaden, var hållbarhet och cirkularitet i centrum. Genom att samarbeta med Rekomo och White Arkitekter uppnåddes en återbruksgrad på hela 93 procent i projektet.

Therese Eijvergård - veckans Mindley profil

Therese Eijvergård – veckans Mindley profil

Annons

Therese Eijvergård är veckans profil på Mindley. Med sin unika kombination av beteendevetenskap, biokemisk expertis och personlig erfarenhet, hjälper hon företag och individer att optimera hälsa och energi för långsiktig framgång.

Annonsplatta gron
IMA banner

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

300x250 studio puck

Tillgängliga nätverk

 
  • IMA - International Management Assistants Sweden
  • Inhouse - Nätverket för Executive Assistants
  • The Pace - Nätverk för executive assistants
  • EGN - Nätverk för executive assistants
  • Chefssekreterarna Skåne
  • Cassto
  • Dialog - Kompetensnätverket för Executive Assistants
  • Handelskammarens Nätverk för VD-assistenter

Krönika

Utbildning

- Distansutbildningar

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

Mest läst

Då&Nu: EA Daniel Lindström har gått från rookie till rutinerad räv

Då&Nu: EA Daniel Lindström har gått från rookie till rutinerad räv

När vi träffade Daniel Lindström för första gången hade han jobbat som Executive Assistant i knappt två år. Idag hanterar han komplexa anbud och håller koll på deadlines med kirurgisk precision. Han fungerar också som AI-ambassadör i Irisgruppens organisation, med fokus på att omsätta tekniken i praktiken. Här berättar Daniel om sin resa, hur musikbakgrunden har påverkat hans arbetssätt – ...
Delta i EA Barometern 2025 och påverka bilden av din yrkesroll

Delta i EA Barometern 2025 och påverka bilden av din yrkesroll

Hur ser vardagen ut för Sveriges Executive Assistants, VD-assistenter och ledningsassistenter idag? Nu lanserar vi på Executiveeffect EA Barometern 2025 – en unik undersökning som samlar in erfarenheter, utmaningar och möjligheter från yrkesrollen.
Seglingsentusiasten som curlar med omsorg

Seglingsentusiasten som curlar med omsorg

Åsa Baihofer är executive assistant på Ericsson och hon beskriver vad hon gör som ”management by pampering”. I sin roll jobbar hon med att planera, strukturera och förutspå hinder. Men hon ser också sitt bidrag som en viktig del av företaget – där hon dagligen får se resultat av sina insatser.
EA Mingel #9 | Varmt välkommen till After Work på härlig Season Hotel

EA Mingel #10 | Varmt välkommen till After Work på härlig Season Hotel

Den 23 september bjuder Executiveeffect och Season Hotel in till en härlig kväll, exklusivt för dig som är EA eller ledningsassistent. Du är varmt välkommen till After Work med nätverkande, föreläsning och trevliga aktiteter. Fullbokat!
Ny satsning från Insatt ska ge företag senior juridisk kompetens med flexibilitet

Ny satsning från Insatt ska ge företag senior juridisk kompetens med flexibilitet

Med Insatt Interim tar juristbyrån Insatt nästa steg i sin tillväxtresa. Bolaget ska erbjuda senior juridisk kompetens på interimsnivå och möta företagens behov av affärsnära och flexibla lösningar – samtidigt som det utmanar gamla branschmönster.

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com