Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Citykonferensen
    • Golfbaren
    • Liberty International
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
    • Season Hotel
    • Kajen Nacka strand
    • Palacio de Cantalobos
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content

2020-11-03 | Expertråd | Hallå där... | Styrelsearbete

David Norell-Hussein: Vinn tid med digitala stödfunktioner

Möt David Norell-Hussein, Country Manager på Admincontrol. För Executiveeffect berättar han om fördelarna med att digitalisera styrelsearbetet.

David Norell-Hussein: Vinn tid med digitala stödfunktionerPå bilden: David Norell-Hussein

David Norell-Hussein, Country Manager på Admincontrol som ägs av Visma. Verktyget är marknadsledande i samtliga nordiska länder med att digitalisera styrelsearbetet.

All information på en och samma plattform

– Bolagsstyrelser använder vår lösning för att säkert och digitalt komma åt all information på en och samma plattform, säger David Norell-Hussein och fortsätter:

– Styrelseledamöter har även möjlighet att kommunicera med varandra och med bolagets ledning, lämna feedback på protokoll och rapporter. Dessutom kan du signera mötesprotokoll och årsredovisningar elektroniskt med BankID.

”Det är en säkrare hantering utifrån olika regelverk”

Med tjänsten får du all information samlad på ett ställe berättar David.

– Med lösningen håller du dig alltid uppdaterad med ständig tillgång till informationen. Således blir det ett mer effektivt arbetssätt. Dessutom är det en säkrare hantering utifrån olika regelverk som exempelvis GDPR, eIDAS och börsregler.

Admincontrol arbetar idag med närmare 5000 bolag och organisationer som kunder och med det närmare 80 000 användare.

– 98 procent väljer att årligen förnya samarbetet med oss vilket påvisar en kundnöjdhet vi är väldigt glada och nöjda över, säger David.

Banker, myndigheter och ideella organisationer

Deras kunder finns idag i alla branscher. Från banker och myndigheter till ideella organisationer.

– Majoriteten av börsnoterade bolag på Nasdaq OMX samt Oslo Börs använder Admincontrol i sitt styrelsearbete idag, berättar David.

Genom att digitalisera arbetsförloppet i Admincontrol sparas en hel del tid för de som administrerar idag.

”Den senaste tiden har det varit stort fokus på att lösa digital signering”

– Vi utvecklar vår styrelseportal för att digitalisera alla steg i styrelsens mötesprocess som en allt-i-ett tjänst, och administratörer kan idag vinna tid genom att till exempel använda våra digitala stödfunktioner för dagordning och protokoll, säger David och fortsätter:

– Genom att bjuda in justeringspersoner till plattformen, istället för att skicka feedback via osäkra kanaler. Det ökar säkerheten och effektiviteten även i den processen. Den senaste tiden har det varit stort fokus på att lösa digital signering. Det som är minst lika viktigt är att även ha en säker och effektiv process för själva justeringen.

Användarvänlighet, service och säkerhet

Admincontrols tre viktigaste fokusområden är användarvänlighet, service och säkerhet.

– Admincontrol är unika med att vara ISO-certifierade inom informationssäkerhet vilket är ett viktigt kvitto att vi levererar den säkerhet vi lovar och kommunicerar, säger David och berättar vidare:

– Vi tillämpar tredjeparts-revisioner på årlig basis. Dessutom anlitar vi några av de mest ansedda säkerhetsföretagen för att utöva penetrationstester på systemet flertalet gånger per år.

Samlar dagligen in input från kunder

David berättar att de ständigt arbetar för att utveckla verktyget.

– Vi vill alltid ligga i framkant med utvecklingen. Dagligen samlar vi in input från våra kunder för att möta efterfrågan på ett snabbt och stabilt sätt, säger David och avslutar:

– Jag tror nästa steg blir att arbeta ännu mer med AI i lösningen för att effektivisera vardagen ytterligare för professionella styrelser.

Läs mer: Charlotte Lagercrantz: Det finns inga begränsningar i rollen
Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Inbjudan: Få full kontroll på företagets möten – spara tid med smart ​verktyg

En mötesbokare är din genväg till rätt upplevelse

Att arrangera ett lyckat möte eller konferens kan vara både tidskrävande och komplext. Var ska man börja, hur vet man att man valt rätt plats – och vad händer om behoven ändras i sista stund? Vi har träffat Magdalena Höglund, grundare av STHLM Möten, som delar med sig av sina bästa argument för varför företag och organisationer bör ta hjälp av en mötesbokare.

Pia Thedéen, Nya Ledarskapet

Pia gav hjärnsmarta tips

I veckan bjöds Executiveffects läsare på ett kostnadsfritt lunchwebbinarium där Pia Thedéen, vd på Nya Ledarskapet lärde oss hur vi kan bli bättre på att skapa resultat och samtidigt må bra. Här några av hennes tips!

Så bygger du en effektiv och ansvarsfull styrelse

Styrelseskola: Så bygger du en effektiv och ansvarsfull styrelse

Advokatfirman Treschow & Partner, ledd av grundaren Frida Treschow, har lanserat en serie pressmeddelanden under titeln ”Styrelseskola”. Denna serie syftar till att ge företag och deras ledningsstöd en djupare förståelse för styrelsens roll, ansvar och hur man bygger en stark och kompetent styrelse.

Studio Dynamiten – lyft dina digitala möten och event till nya höjder

Studio Dynamiten – lyft dina digitala möten och event till nya höjder

Annons

Letar du efter en professionell studio för att ta dina digitala möten, livesändningar eller hybridevent till nästa nivå? Studio Dynamiten erbjuder en fullt utrustad, flexibel och inspirerande miljö som passar för alla typer av digital kommunikation – från idé till färdig produktion.

Annonsplatta gron
IMA banner

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

300x250 studio puck

Tillgängliga nätverk

 
  • IMA - International Management Assistants Sweden
  • Inhouse - Nätverket för Executive Assistants
  • The Pace - Nätverk för executive assistants
  • EGN - Nätverk för executive assistants
  • Chefssekreterarna Skåne
  • Cassto
  • Dialog - Kompetensnätverket för Executive Assistants
  • Handelskammarens Nätverk för VD-assistenter

Krönika

Utbildning

- Distansutbildningar

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

  • Deltidsjobb: Administratör i Göteborg – Teknikbolag i bygg
  • The Pace söker Koordinator i Stockholm | Ledningsnära konsultuppdrag
  • Office Manager Linköping – IMI Supply Chain Solutions
  • Seco Tools: Process Office Manager – global Order-to-Deliver
  • Executive Assistant till koncernchef – Voky/Zollner, Linköping
  • Office Manager i Solna – deltid via Adecco | Executiveeffect
  • Office Manager Stockholm – start omgående | Manpower
  • Executive Assistant – energimyndighet, Sundbyberg | JobBusters
  • Koordinator och Office Manager – Trafikkontoret, Stockholms stad
  • Executive Assistant till Mysafety i Stockholm – ledningsstöd nära vd
  • Executive Assistant till VP MACH – Hitachi Energy
  • Executive Assistant Stockholm – 24 mån uppdrag via Incluso
  • Executive Assistant till CEO i Stockholm | Top of Heart
  • Executive Assistant-volontär | Mercy Ships Sverige
  • Office Manager med teamledaransvar i Stockholm | The Pace
  • Legora rekryterar Executive Assistant – Growth i Stockholm
  • Executive Assistant/Office Coordinator | Specsavers Göteborg
  • Epiroc söker Executive Assistant i Nacka | Strategisk EA-roll
  • Legora rekryterar Executive Assistant – Growth i Stockholm
  • Executive Assistant/Office Coordinator – Specsavers Göteborg

Mest läst

Engagemang och gemenskap hyllades vid SHE MEETS AWARD 2025

Engagemang och gemenskap hyllades vid SHE MEETS AWARD 2025

Det blev en kväll fylld av glädje, värme och inspiration när nätverket SHE MEETS EVENT samlade ledningsassistenter och mötesbokare på Åkeshofs slott i Stockholm för att dela ut SHE MEETS AWARD 2025. Tre personer prisades för sina insatser och sitt engagemang som på olika sätt stärkt gemenskapen i nätverket.
Julbordslunch i Stadshuskällaren

Julbordslunch i Stadshuskällaren

En klassisk julupplevelse i hjärtat av Stockholm
Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 oktober

EA Summit 2025: Framtidens ledningsassistent i praktiken (4 platser kvar!)

Executiveeffect arrangerar EA Summit 2025 den 17 november med temat ”Framtidens ledningsassistent – AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken”.
Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 oktober

EA Summit 2025: En dag för inspiration, insikter och praktisk utveckling

Den 17 november samlas Sveriges ledningsassistenter för en halvdagskonferens på Citykonferensen i Stockholm. Under rubriken ”Framtidens ledningsassistent – AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken” får deltagarna ta del av insikter från Executiveeffects stora EA-undersökning, praktiska verktyg för att samarbeta med Microsoft Copilot, och inspiration för att leda utan formell chefsroll. Det blir en dag då teori möter praktik och ...
Lista: 8 restauranger med chambre séparée i Stockholm

Lista: 12 restauranger med chambre séparée i Stockholm

Allt fler restauranger erbjuder Chambre Séparée som är det perfekta alternativet för dig som vill äta god mat ute men fortfarande sitta avskilt med ditt sällskap. Här listar vi 12 restauranger som erbjuder chambre séparée i stockholm!

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | | Greatplacesinsweden.com