Vår kund är ett välkänt finansbolag, som sitter i moderna nyrenoverade lokaler i centrala Stockholm. Företaget har en öppen atmosfär med högt i tak och nära samarbete mellan de olika verksamhetsområdena och avdelningarna.
Som VD-assistent kommer du ansvara för kallelser, material, tidplan, framtagande av styrelseutskick och andra bolagsövergripande aktiviteter. Du kommer att fungera som protokollförare i företagsledningen och en del andra ledningsforum. Du kommer även att fungera som projektledare och administrativt stöd till en del olika förändringsarbeten som vi driver över tid.
Konsultuppdraget startar omgående och pågår initialt i 6 månader med stora möjligheter till förlägning.
Vi söker dig som har flera års arbetslivserfarenhet av arbete som VD-assistent eller styrelseassistent och är tillgänglig per omgående. Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga profil där förmågan att skapa struktur och kunna driva många parallella aktiviteter är viktig. Du har förmåga att prioritera, fatta egna beslut och är kvalitetsmedveten samt har ett sinne för ordning och reda. Det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet inom juridiska tjänster. Som person är du flexibel, har skinn på näsan, är serviceinriktad, lösningsorienterad, initiativtagande och positiv. Du motiveras av vara efterfrågad och att ha en samordnande roll, med förmåga att ta egna initiativ och är nyfiken på att lära dig nya saker. Du gillar att växla mellan att arbeta självständigt men har även lätt att samarbeta med andra och är lyhörd för verksamheten i stort. Du besitter hög social kompetens och rätt mental inställning – dvs. det finns inga problem bara olika sätt att lösa utmaningar i arbetet.
Du har mycket god PC-vana med goda kunskaper i MS Office-paketet och är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska. Det är meriterande att ha erfarenhet från liknande organisation samt att ha kunskap inom juridik.
Amendo är en av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg och Sundsvall. Idag är vi ca 360 anställda med målsättning att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Amendo är ett auktoriserat företag i bemanningsbranschen och kollektivavtal tillämpas.
Varför arbeta som konsult på Amendo?
Vår största tillgång är våra medarbetare! Vi vet att för att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du hamnar hos en trygg arbetsgivare med en fantastisk kultur och ett välkänt varumärke. Du får en engagerad konsultchef som kan branschen, och tillsammans med vårt nätverk och erfarenhet kan erbjuda dig en spännande och långsiktig utveckling i rollen som konsult.
På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter är det som tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
Då denna process kommer tillsättas skyndsamt välkomnar vi din ansökan snarast! Vi kontaktar lämpliga kandidater löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.