”Det har länge varit uppenbart att digitalisering behöver ske inom upplevelsebranschen i takt med övriga samhället”, säger Nils Englund sälj och marknadschef på Expohouse.
Fygital eller Digifysisk?
Med digitalisering menar vi inte bara skärmar i olika storlekar som sänder ett budskap, detta har funnits länge. Fygital eller Digifysisk miljö är ett par begrepp som man hört på sista tiden och syftar till en digitaliserad fysisk miljö. Gränsen mellan den fysiska miljön och den digitala suddas ut, se bara på hur butiksmiljön utvecklas till en del av den så kallade omnikanalsförsäljningen med digitala verktyg. Detta är en resa som även event och mässor behöver göra i takt med att besökaren blir mer och mer digital.
Helhet med kundens behov i fokus
Nu lanserar Expohouse lösningar inom ett flertal områden, bland annat Touch Signage, Experience solutions och Tailored solutions -skräddarsydda lösningar för att kommunicera och interagera med besökaren genom en digital plattform i en fysisk miljö.
”Att använda digital teknik i en fysisk miljö ger en mängd fördelar som t ex smidig hantering av leads, en koppling till besökarens mobil eller enkel och framtidssäkrad uppdatering av budskap. Kanske framför allt att aktivera och interagera med besökaren på ett framtidssäkert sätt” säger Nils.
Lösningarna kan vara helt i egen form men även som komplement till t ex en eventmiljö eller en shop in shop.
”Det kanske mest unika med vårt erbjudande är att vi i vår produktion av mässor, event och inredning kan integrera den digitala tekniken och få till en helhet utan att kunden behöver blanda in fler leverantörer eller hantera överlämningar”, fyller Nils i.
Expohouse erbjuder en skräddarsydd helhet med själva lösningen och kundnyttan, alltså kundens behov i fokus. Vilken hårdvara vi använder är sekundärt och vi anpassar alltid detta efter behoven genom ett starkt partnernätverk av leverantörer, allt ifrån de största varumärkena till mindre nischade specialister.
”Med helhetslösning menar vi att våra kunder inte ska behöva fundera på vilken driftdator, skärm eller system vi använder utan kan fokusera helt på sitt behov. Vi tar sedan hand om lösningen” säger Nils.
Sedan årsskiftet producerar Expohouse skräddarsydda digitala lösningar i nära samarbete med partnerföretaget DAgency.
Välkomna att kontakta oss för att prata mer om hur vi kan digitalisera er fysiska miljö.
Läs mer om vårt digitala erbjudande på https://www.expohouse.com/digital/