Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
    • Lediga Jobb
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Bio & Bistro Capitol
    • Aktiva event
    • Citykonferensen
    • Båsenberga Hotell & Konferens
    • Golfbaren
    • Volvo Studio
    • Liberty International
    • Convendum
    • Ventla
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content

2025-05-22 | Profiler

Möt My Widholm: ”Mitt stora nätverk är ovärderligt”

Hon är Office Manager på Tradedoubler och ett av hennes första projekt när hon började var att hitta ett nytt huvudkontor. För Executiveeffect berättar My Widholm hur hon jobbar med AI och hur hon får kollegorna att älska att hänga på kontoret med hjälp av sitt stora nätverk. Och så får vi reda på vad som är hennes hemliga talang ...

Möt My Widholm: "Mitt stora nätverk är ovärderligt"My Widholm, Tradedoubler

Denna soliga majförmiddag gör vi ett nedslag mitt i centrala Stockholm för att få en pratstund med My Widholm, Office Manager på Tradedoublers huvudkontor och tillsammans slår vi oss ner i en alldeles för bekväm soffa i den färgglada loungeavdelningen.

Du jobbar på ett spännande företag. Berätta mer om Tradedoubler!

– Vi grundades 1999 i Stockholm av Felix Hagnö och Martin Lorentzon, medgrundare av Spotify och vi var då pionjärer inom Affiliate Marketing, det som idag kallas Partner Marketing. Jag tror många kan ha hört talas om de här begreppen, men kanske inte kopplat dem till Tradedoubler.

Enkelt förklarat kan man säga att vi kopplar ihop olika varumärken, såsom HP och Apollo med våra partners som till exempel Klarna eller studentportalen Mecenat, i syfte att hjälpa varumärkena att öka deras försäljning online. Allt är prestationsbaserat, där HP och Apollo endast betalar vid en konvertering.

Du har varit Office Manager här i drygt två år. Berätta om din roll! 

– Som Office Manager är en av mina viktigaste uppgifter att få kontoret att fungera smidigt. Jag ansvarar över vårt säkerhetssystem, ser till att all utrustning fungerar för kollegorna, tar hand om lokalvård, samt beställer och tar hand om leveranser. Sen ingår även en hel del admin-jobb med fakturering och olika avtal som berör kontoret.

Utöver detta så ser jag till att kontoret är en plats där kollegorna vill spendera sin tid. Jag tror och hoppas att jag lyckas med den uppgiften genom att anordna frukostar, små som stora events och föreläsningar, AW:s och liknande saker, allt för att skapa en god sammanhållning och få alla på kontoret att trivas. Ibland slår jag på stora trumman, som när jag till en av våra AW:s bjöd in en god vän som arbetar på en Michelin-krog här i Stockholm för att blanda drinkar till kollegorna. Det tyckte alla var kul och det blev uppskattat!

Jag arbetar väldigt självgående då jag inte ingår i något direkt team, utan har kontakt med egentligen alla chefer på våra avdelningar och stöttar dem på olika vis så att de kan utföra sitt jobb med de bästa förutsättningarna. Jag rapporter till Uli Bartholomäus, nu Vice President Marketing men som när jag tillträdde min tjänst hade titeln General Manager Norden. Jag är väldigt intresserad av marketing och uppskattar att utvecklas professionellt ihop med Uli och hans team så jag är glad över att jag fick följa med på hans resa i företaget.

Vad är det roligaste med ditt jobb? 

– Kollegorna och variationen av arbetsuppgifter! Ena dagen försöker jag se till att kontoret är platsen där kollegorna vill vara på, för att nästa dag planera ett stort event utanför Sveriges gränser med allt vad det innebär. Här är ChatGPT alltid en hjälpande hand!  

Och det mest utmanande? Och hur hanterar du det?

– Största utmaningen är tiden, och att jag måste kunna omprioritera väldigt snabbt. Jag jobbar med listor. Det skapar ett lugn och är en bra grund att stå på, när nya saker dyker upp. Jag måste alltid tänka på vad som är viktigast för kontoret och mina kollegor.  

Har du ansvarat för något särskilt projekt du är extra stolt över? Berätta! 

– Ett av de allra första projekten jag var ansvarig för var att hitta ett nytt huvudkontor åt oss. Det var omfattande men också väldigt stimulerande att kastas in i företagets och de olika avdelningarnas behov. Sen fick jag även ansvar för att göra kontoret till den mysiga hemvist som vi har idag där alla trivs och gärna vill vara. Det är jag stolt över att varit med och skapat. 

Just nu är jag mitt uppe i planeringen av vår kommande sommarfest, som jag har lett från start till mål. Jag gillar verkligen att skapa roliga och bra upplevelser för kollegorna och här är mitt stora nätverk ovärderligt!

Alla pratar AI. Hur jobbar du med det och hur tror du AI kommer påverka din yrkesroll framöver?

– Personligen är jag en flitig användare av ChatGPT i mitt dagliga arbete, med allt från tips på hur jag ska formulera mig till att få hjälp att bli mer tidseffektiv. Personligen tror jag inte att AI kommer förändra min yrkesroll speciellt mycket framöver, men man vet aldrig. 

Och avslutningsvis, om du fick vara assistent åt vem som helst, vem skulle det vara och varför? 

– Bra fråga! Det finns nog ingen speciell, men jag tycker det är viktigt med kvinnor på chefsposter, så jag hade börjat leta där.

 

Mer om:

My Widholm – Bor i Stockholm med sin pojkvän. Hon gillar Söders restauranger och att ta en god kaffe på något mysigt café i Vinterviken eller på Crum Heaven, som även erbjuder utställningar eller loppis. Hennes gömda talang? Att hon älskar att bowla och dra några strikes! 🎳  Här till hennes LinkedIn.

Tradedoubler grundades 1999 i Stockholm av Felix Hagnö och Martin Lorentzon, medgrundare av Spotify, och blev snabbt marknadsledande i Affiliate Marketing. Sedan 2005 är de noterade på Stockholmsbörsen. De finns i över 90 länder och har 350 anställda ”Tradedoublers”.

Av:

Sophia Loader

Sophia Loader [email protected]

Läs mer:

Möt Johanna Tüll Hollander:  ”Jag höll på att ta livet av min chef”

Möt Johanna Tüll Hollander: ”Jag höll på att ta livet av min chef”

Hon har nyligen bytt jobb från Executive Assistant på Munters till Chaos Coordinator på Swedish Neutral. Vi möter Johanna Tüll Hollander som berättar hur hon höll på att ta livet av sin chef, om sin checklista och sitt bästa engelska språktips!

Möt Christina Fredrikson:  ”Jag tvingades boka in chefen på BB-hotellet”

Möt Christina Fredrikson: ”Jag tvingades boka in chefen på BB-hotellet”

I drygt tre år har hon jobbat på Storskogen – först som Executive Assistant och sedan även som Office Manager. Hon lever efter devisen ”Don’t be nice, be kind” och hon har alltid varit en problemlösare. För Executiveeffect berättar Christina Fredrikson hur hon en gång tvingades boka in chefen på ett BB-hotell i Stavanger, hur hon ”rensar” hjärnan och om att bli utsedd till ”Årets kulturbärare”!

Möt Teresa Södergren:

Möt Teresa Södergren: ”Det är viktigt att kunna säga nej”

Hon är inte ensam om att ha en delad roll där hon både är Executive Assistant samtidigt som hon axlar rollen som HR-koordinator. För Executiveeffect berättar Teresa Södergren på Scanreco hur hon hanterar det och om vikten av att kunna säga nej.

Mötet som kompass – när kulturen visar vägen framåt

Mötet som kompass – när kulturen visar vägen framåt

Annons

När världen rör på sig – politiskt, socialt och mänskligt – blir valet av mötesplats mer än en praktisk fråga. Det blir ett strategiskt beslut.
Men kanske är det också ett tecken på att något håller på att skifta. I takt med att världen förändras växer behovet av att mötas på riktigt. Att samlas. Tillsammans. För det är i mötet mellan människor som idéer formas, riktningar pekas ut – och framtidstro föds.

Annonsplatta gron
IMA banner

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

300x250 studio puck

Tillgängliga nätverk

 
  • IMA - International Management Assistants Sweden
  • Inhouse - Nätverket för Executive Assistants
  • The Pace - Nätverk för executive assistants
  • EGN - Nätverk för executive assistants
  • Chefssekreterarna Skåne
  • Cassto
  • Dialog - Kompetensnätverket för Executive Assistants
  • Handelskammarens Nätverk för VD-assistenter

Krönika

Dags för sandaler och solglasögon!

Dags för sandaler och solglasögon!

Krönika

Vi har snackat AI, bjudit på tips, råd och inspiration. Vi har fått ta del av hur olika EA-rollen kan se ut i våra många profilintervjuer med er och vi har setts på olika event och webinarier. Men nu stundar midsommar och det är dags att byta e-post mot solkräm och ta på sandaler och solglasögon och gå ner i varv några veckor. Vårt nyhetsbrev är tillbaka igen i augusti. Vi ses då! 😎

Retorikexperterns 10 tips – så får du dina mottagare att lyssna och delta

Kan AI förstå ironi? Och vad har det med retorik att göra? 

Krönika

AI kan härma, men inte känna – och just där ligger den avgörande skillnaden. Retorik och kommunikation handlar om nyanser, känslor och samspel, något tekniken aldrig helt kan ersätta. Retorik- och röstexpert Per Furumo reflekterar över AI:s begränsningar och vad det betyder för mänsklig interaktion. 

Därför är självledarskap avgörande för VD:ar

Därför är självledarskap avgörande för VD:ar

Krönika

Självledarskap är inte längre en individuell färdighet – det är en nyckel för framtidens ledarskap. I denna krönika skriver Louise Key-Hedberg om insikter från rapporten Ledarspaning 2025 och om hur VD:ar ser självledarskap som avgörande för hållbara organisationer.

Vad är du utan ditt jobb? AI kanske snart ger dig svaret

Vad är du utan ditt jobb? AI kanske snart ger dig svaret

Krönika

Är du någonsin på en middag där det första som händer är att någon frågar: ”Vad jobbar du med?” Det är en oskyldig fråga på ytan, men bakom den ligger en samhällsnorm som kopplar din identitet till din produktivitet. Vi är våra jobb, våra titlar, våra leveranser. Och det är kanske därför vi känner oss så hotade av AI.

Årskrönika: ”Detta kan ni EA:s förvänta er av vår bransch!"

Årskrönika: ”Detta kan ni EA:s förvänta er av vår bransch!”

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025? Kajsa Tamsen är partner på Inhouse och vi bad henne skriva en årskrönika åt er. Varsågoda – låt er inspireras och ta del av den här!

Årskrönika: Emmy Sundberg

Årskrönika: ”Att våga gå före kräver mod”

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025? Emmy Sundberg är Director of Meetings & Private Events på Fotografiska Stockholm, och vi bad henne skriva en årskrönika åt er. Varsågoda – låt er inspireras och ta del av den här!

Årskrönika: ”Vi ska spegla era förväntningar”

Årskrönika: ”Vi ska spegla era förväntningar”

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025? Mikael Björkqvist är CMO på matlagningsstudion AVEQIA, och vi bad honom skriva en årskrönika åt er. Varsågoda – låt er inspireras och ta del av den här!

Årskrönika: Pär Haga

Årskrönika: ”Ta på dig rollen som innovatör!”

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025? Pär Haga är CEO och co-founder på Boardeaser, en plattform med digitala verktyg för styrelse och ledning, och vi bad honom skriva en årskrönika åt er. Varsågoda – låt er inspireras och ta del av den här!

Årskrönika: Framtidsäkra din karriär steg för steg

Årskrönika: Framtidsäkra din karriär steg för steg

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025 när det kommer till din egen karriär och yrkesroll? Stefan Haglund är vd på Företagsuniversitetet och vi bad honom skriva en årskrönika åt er. Varsågoda – låt er inspireras och ta del av den här!

Årskrönika: 2025 innebär både nya krav och nya möjligheter

Årskrönika: Nytt år med nya krav och nya möjligheter

Krönika

Vilka trender gäller och vad bör du som jobbar som Executive Assistant ha koll på under 2025 när det kommer till möten och evenemang? Henrik Vallentin är CEO på Event Logic, en webbaserad plattform som förenklar planering, upphandling och hantering av möten, event och konferenser. Ta del av hans årskrönika skriven för dig som EA. Trevlig läsning!

Utbildning

- Distansutbildningar

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

Mest läst

Möt Johanna Tüll Hollander:  ”Jag höll på att ta livet av min chef”

Möt Johanna Tüll Hollander: ”Jag höll på att ta livet av min chef”

Hon har nyligen bytt jobb från Executive Assistant på Munters till Chaos Coordinator på Swedish Neutral. Vi möter Johanna Tüll Hollander som berättar hur hon höll på att ta livet av sin chef, om sin checklista och sitt bästa engelska språktips!
Grattis alla ny-cerifierade EA:s!

Grattis alla ny-certifierade EA:s!

I går var det dags för den tionde omgången av Executive Business Assistant att certifieras. Stort grattis säger vi på Executiveeffect till er alla!
Hi, hello eller dear? Så mejlar du professionellt på engelska

Hi, hello eller dear? Så mejlar du professionellt på engelska

Svenskar ligger i topp i internationella rankningar över engelska som andraspråk. Trots det så blir det ibland fel när svenskar ska kommunicera på engelska, framför allt i professionella sammanhang. Experterna tipsar om hur du förbättrar din skriftliga kommunikation på engelska.
Hitta topp 13 festlokaler att hyra i Malmö

De 13 bästa festlokalerna att hyra för ditt evenemang i Malmö

Letar du efter den perfekta festlokalen i Malmö för ditt nästa evenemang? Oavsett om du planerar ett stort firande med många gäster eller en mer intim tillställning, har Malmö ett brett utbud av fantastiska festlokaler att hyra. Här kan du hitta allt från stora, pampiga lokaler till små, mysiga festlokaler som passar perfekt för mindre sällskap. Vill du hyra en ...
Inbjudan: Få full kontroll på företagets möten – spara tid med smart ​verktyg

Inbjudan: Få full kontroll på företagets möten – spara tid med smart ​verktyg

Vill du effektivisera hanteringen av företagets möten och konferenser? Välkommen till ett inspirerande frukostwebinar med konferensexperten Magdalena Höglund från Sthlmmöten.se

Expertråd

Grattis alla ny-cerifierade EA:s!

Grattis alla ny-certifierade EA:s!

Aktuellt

I går var det dags för den tionde omgången av Executive Business Assistant att certifieras. Stort grattis säger vi på Executiveeffect till er alla!

Så förändras catering: Bufféer, storytelling och lokalproducerat 2025

Så förändras catering: Bufféer, storytelling och lokalproducerat 2025

Catering

Hur skapar du minnesvärda matupplevelser på jobbet eller vid ett större event? 2025 års cateringtrender har svaret – och de bjuder på mer än bara god mat.

Dags för sandaler och solglasögon!

Dags för sandaler och solglasögon!

Krönika

Vi har snackat AI, bjudit på tips, råd och inspiration. Vi har fått ta del av hur olika EA-rollen kan se ut i våra många profilintervjuer med er och vi har setts på olika event och webinarier. Men nu stundar midsommar och det är dags att byta e-post mot solkräm och ta på sandaler och solglasögon och gå ner i varv några veckor. Vårt nyhetsbrev är tillbaka igen i augusti. Vi ses då! 😎

Möt Johanna Tüll Hollander:  ”Jag höll på att ta livet av min chef”

Möt Johanna Tüll Hollander: ”Jag höll på att ta livet av min chef”

Profiler

Hon har nyligen bytt jobb från Executive Assistant på Munters till Chaos Coordinator på Swedish Neutral. Vi möter Johanna Tüll Hollander som berättar hur hon höll på att ta livet av sin chef, om sin checklista och sitt bästa engelska språktips!

Sustainable Healthy Performance lär chefer agera i oroliga tider

Sustainable Healthy Performance lär chefer agera i oroliga tider

Event

Chris Christiansson är programdirektör på Ara Health och har utbildat över 5 000 ledare i ”Sustainable Healthy Performance” och i ”In Demand Robustness”. I geopolitiskt oroliga tider är detta viktigare än någonsin, menar Chris. Nu har du som Executiveeffects läsare möjlighet att få delta under två dagar i Laax i Schweiz för att se om det kan vara något för din organisation.

Hidden Gem: Skandinaviskt hantverk når nya höjder över Stockholm

Hidden Gem: Skandinaviskt hantverk når nya höjder över Stockholm

Inspiration

Den 12 juni öppnade Clarion Hotel Sign sin nya rooftop bar ”Hidden Gem” på åttonde våningen i samarbete med Orrefors & Kosta Boda. Med en ginbar i glastema, signaturglas från Lena Bergström och en utsikt värdig åtagandet som landets ledande designhotell, har Stockholmarna fått en ny takpärla att samlas kring i sommar

Så köper Västra Götalandsregionen in resebyråtjänster – 5 lärdomar för VD-assistenter

Så köper Västra Götalandsregionen in resebyråtjänster – 5 lärdomar för VD-assistenter

Affärsresor

Vill du förstå hur stora organisationer köper in resebyråtjänster? Västra Götalandsregionen hanterar över 20 000 resor per år – här är 5 tips du kan ta med dig.

SAS åter igen världens punktligaste flygbolag

SAS åter igen världens punktligaste flygbolag

Affärsresor

SAS är för andra månaden i rad världens mest punktliga flygbolag. Redan under april 2025 intog de rankingen och nu även under maj 2025, både i Europa och globalt.

100 Ledningsassitenter minglade på Artipelag

Mingelbilder: Hundra ledningsassistenter gästade Artipelag

Event

Den 10 juni arrangerade Executiveeffect till tillsammans med Artipelag, Lars Wallin och Louis Buillot en exklusiv visning av Artipelags eventlokaler och utställningen ’Lars Wallin Atelier – 35 years of Fashion Stories’ – med designern själv på plats!

Grattis Julia Wiklund - utsedd till årets EA!

Grattis Julia Wiklund – utsedd till årets EA!

Aktuellt

Efter 23 år med namnet ”Vidgade Vyer” har Företagsuniversitetets årliga konferens för assistenter och administratörer bytt namn till Perspektiv 360. Den ägde rum förra veckan och till ”Executive Assistant of the Year” utsågs Julia Wiklund på Hitachi Energy till. Stort grattis säger vi på Executiveeffect!

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com