Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
    • Lediga Jobb
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Citykonferensen
    • Golfbaren
    • Liberty International
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
    • Season Hotel
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content

2022-10-22 | Expertråd

Så skapar du rätt innehåll till ditt hybridevent

Att göra hybrida event är inget nytt och under pandemin var det ingen som kunde undgå konceptet att kombinera fysiska event med digitala. I takt med att tekniken utvecklas förbättras också möjligheterna för hybrida event och Lennart Forssén på Blackbox Videoproduktion menar att efterfrågan på hybrida event håller i sig.

Så skapar du rätt innehåll till ditt hybridevent

I 40 år har Blackbox arbetat med att producera rörligt material åt sina kunder. Under pandemin såg de, precis som många andra, en ökad efterfrågan på digitala seminarier och möten. Lennart Forssén, projektledare och delägare av Blackbox, tror att trenden för filmade seminarier och konferenser, nu i form av hybrida event, är här för att stanna.

– På Blackbox levererar vi alltid hög kvalitet tack vare kunnig och erfaren personal. Många företag och organisationer börjar se värdet i att filma sina evenemang på en allt högre kvalitetsnivå vilket är väldigt roligt, säger Lennart.

Hur skapar man bra innehåll till ett hybridevent?

Med nya möjligheter kommer också ny krav på planering. Det krävs fler och nya moment för att producera ett lyckat evenemang och Lennart menar att rollen som moderator är annorlunda för de som leder hydbrida event, jämfört med fysiska eller helt digitala. Som moderator vänder man sig mot flera publiker.

– Det är viktigt att veta var publiken finns. Den finns förstås runt omkring dig i lokalen, men också i kameran. För ett lyckat hybridevenemang är det viktigt att moderatorn får alla deltagare att känna sig delaktiga.

För ett lyckat hybridevenemang är det också viktigt att beställaren förstår de nya förutsättningarna. Ett hybridevent kan ses som två event, med två publiker. Dessa behöver både fungera var för sig och samtidigt integreras med varandra.

– Desto mer man som beställare vet vad som går att åstadkomma digitalt i en fysisk miljö, och hur film och bild kan hjälpa till, desto bättre blir resultatet.

Ta vara på innehållet

Hybridevent är ett modernt och flexibelt sätt att samla människor på. Förutom att ge ökad räckvidd och nå deltagare över hela världen, skapar hybrida event också en möjlighet att kunna ta vara på det innehåll ert företag lagt ner tid och resurser på att producera. Det kan vara eftersändningar ´ som gör att fler kan ta del av eventet eller spridning via sociala medier. Det finns även möjlighet att behålla och redigera materialet för att använda det i utbildningssyfte.

– Genom hybridevent har du möjlighet att nå stora grupper till ett förhållandevis billigt pris. Det kan vid första anblick verka dyrt att anlita ett professionellt team, men du har snabbt igen det, när du märker hur många deltagare ni når. Fördelen är att ni inte går miste om något, utan bara adderar extra värde.

Av: Tilda Berggren

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Inbjudan: Få full kontroll på företagets möten – spara tid med smart ​verktyg

En mötesbokare är din genväg till rätt upplevelse

Att arrangera ett lyckat möte eller konferens kan vara både tidskrävande och komplext. Var ska man börja, hur vet man att man valt rätt plats – och vad händer om behoven ändras i sista stund? Vi har träffat Magdalena Höglund, grundare av STHLM Möten, som delar med sig av sina bästa argument för varför företag och organisationer bör ta hjälp av en mötesbokare.

Pia Thedéen, Nya Ledarskapet

Pia gav hjärnsmarta tips

I veckan bjöds Executiveffects läsare på ett kostnadsfritt lunchwebbinarium där Pia Thedéen, vd på Nya Ledarskapet lärde oss hur vi kan bli bättre på att skapa resultat och samtidigt må bra. Här några av hennes tips!

Retorikexperten: Tips och råd inför chefens jultal

Retorikexperten: Tips och råd inför chefens jultal

När faster Astrid, morbror Bertil, bästa kompisarna Bosse och Bettan eller varför inte du själv? säger något på julkalaset eller nyårsfesten så är det, oftast, bara kul. Vi förväntar oss inte ett professionellt genomfört tal utan gillar bara att nån vill säga något inför alla som närvarar. Gesten i sig är det viktigaste, vi blir glada bara för den. På jobbet är det annorlunda…

Mathias Härenstam föreläser om förändringsledning i ledningsgrupper och hur samspel och tydlighet skapar resultat.

Förändringsledning i ledningsgrupper – så får du samarbetet att fungera på riktigt

Annons

Mindley gillar att lyfta fram våra experter – och bad därför vår föreläsare Mathias Härenstam att dela ett case om hur ledarskap och kultur kan bli avgörande i tider av förändring. Förändringsledning i ledningsgrupper handlar inte bara om strategiska beslut – utan om att skapa förståelse, kommunikation och samspel mellan människor.

Annonsplatta gron
IMA banner

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

300x250 studio puck

Tillgängliga nätverk

 
  • IMA - International Management Assistants Sweden
  • Inhouse - Nätverket för Executive Assistants
  • The Pace - Nätverk för executive assistants
  • EGN - Nätverk för executive assistants
  • Chefssekreterarna Skåne
  • Cassto
  • Dialog - Kompetensnätverket för Executive Assistants
  • Handelskammarens Nätverk för VD-assistenter

Krönika

Utbildning

- Distansutbildningar

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

Mest läst

Möt Marika Svensson:  ”Min chef sa: Du är jag” 

Möt Marika Svensson:  ”Min chef sa: Du är jag” 

Vi möter Marika Svensson, Business Support till Chief Engineering & Technology Officer på Volvo Cars. För Executiveeffect berättar hon om sin karriärresa, vad hon ser som en EA:s viktigaste verktyg och varför hon skulle vilja vara EA till en militär.
Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 oktober

EA Summit 2025: Framtidens ledningsassistent i praktiken

Executiveeffect arrangerar EA Summit 2025 den 17 november med temat ”Framtidens ledningsassistent – AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken”.
EA Mingel #12 När kunskap, nätverk och nya perspektiv möts

EA Mingel #12 När kunskap, nätverk och nya perspektiv möts

Den 20 oktober bjuder Executiveeffect och Fotografiska in till ett exklusivt EA-mingel– en kväll där inspiration och nätverkande möts i en unik atmosfär. Programmet bjuder både på ny kunskap och tid för givande samtal med kollegor i branschen.
Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 oktober

EA Summit 2025: En dag för inspiration, insikter och praktisk utveckling

Den 17 november samlas Sveriges ledningsassistenter för en halvdagskonferens på Citykonferensen i Stockholm. Under rubriken ”Framtidens ledningsassistent – AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken” får deltagarna ta del av insikter från Executiveeffects stora EA-undersökning, praktiska verktyg för att samarbeta med Microsoft Copilot, och inspiration för att leda utan formell chefsroll. Det blir en dag då teori möter praktik och ...
EA-mingel #11 – Laax Experience på Skandia Bio

EA-mingel #11 – Laax Experience på Bio Skandia

Välkommen till höstens EA-mingel den 14 oktober! Denna gång samlas vi på anrika Bio Skandia i Stockholm för en kväll där Schweiz står i centrum – med inspiration, nätverkande och ett högaktuellt tema: Ledarskap med neurovetenskap och beteendepsykologi.

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | | Greatplacesinsweden.com