Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
    • Lediga Jobb
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Citykonferensen
    • Golfbaren
    • Liberty International
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
    • Season Hotel
    • Kajen Nacka strand
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content

2022-09-13 | Kontor

Humlegården skapar kontor för nya arbetssätt

Hösten 2022 tar Humlegården ytterligare ett spännande steg i utvecklingen av bolagets huvudkontor i T-House vid Engelbrektsplan. Genom satsningen skapas en inspirerande, energigivande och funktionell arbetsplats som möter moderna arbetssätt. Kontoret kommer dessutom att användas som ett showroom och en testbädd för utvecklingen av kunderbjudandet. En dynamisk miljö, utökad service och en ny restaurang bidrar till upplevelsen av Engelbrektsplan och stärker platsen som destination.

Humlegården skapar kontor för nya arbetssättVisionsbild från Humlegårdens kontor i T-House vid Engelbrektsplan. Illustration: Walk the Room

Kontorets roll står idag högt på agendan i alla verksamheter. Nya arbetssätt och allt högre förväntningar på miljön och sammanhanget i stort innebär ett större fokus på kontorets kvalitet, dess läge och hur man nyttjar lokalerna på bästa sätt. För att skapa en attraktiv arbetsplats där medarbetarna vill vara behövs en genomtänkt strategi. Som en av de största aktörerna på Stockholms kontorsmarknad bistår Humlegården varje år ett stort antal kunder i utvecklingen av verksamheternas arbetsplatser.

– Förändrade arbetssätt ställer nya krav på miljön och det är viktigt att göra sin läxa och ta reda på vad man behöver. Det fysiska kontoret ses som en naturlig samlingsplats, ett nav som stärker kulturen. För att lokalerna ska stötta verksamheten på bästa sätt behövs utrymmen för såväl möten och kreativitet som fokus och miljöer som bjuder på olika typer av funktioner, tempo och energi, säger Anneli Jansson, Vd på Humlegården.

Forskning och data möter spännande inredningskoncept
Hösten 2019 påbörjade Humlegården en stor satsning på ett digitalt arbetssätt, som efterföljdes av gedigna undersökningar och studier bland medarbetarna kring synen på kontorets roll och användningen av lokalerna. Insikterna har tillsammans med aktuell forskning inom området lagt grunden till vad som ska bli Humlegårdens framtida kontor. Hösten 2022 tas nu nästa steg i satsningen, då bolagets befintliga lokaler genomgår en omfattande utveckling, där den sociala-, digitala- och fysiska arbetsmiljön flätats samman.

Kontoret är beläget i T-House vid Engelbrektsplan, en anrik byggnad från 1910. Här vill Humlegården bjuda medarbetare och besökare på upplevelser för alla sinnen i en variationsrik, flexibel miljö som möter de olika behov man kan har under en arbetsdag. I arbetet med lokalerna tar man avstamp i den rådgivning som även kunderna erbjuds, där forskning och data lägger grunden för arbetsplatsens dimensionering och funktionalitet. Allt ifrån aktivitetsanalyser och undersökningar bland medarbetarna till beläggningsmätningar som mäter nyttjandegraden på det befintliga kontoret. Byggnaden och läget vid Engelbrektsplan fick höga betyg, men det behövdes fler platser för kreativa möten och fokus. I kölvattnet av pandemin ökade även behovet av rum för digitala möten.

På det nya kontoret får besökaren följa med på en resa till olika destinationer. Här kombineras energifyllda och stimulerande miljöer med rum där man kan ladda batterierna och få nya insikter och inspiration. Återbruk står högt på agendan liksom omsorgsfull förvaltning av den vackra miljö som kännetecknar byggnaden. I Humlegårdens satsning kommer interiör och rumsindelningar att bevaras och miljöer som omvandlats under årens lopp återställs. Ombyggnationen påbörjas hösten 2022 och ska stå klar hösten 2023.

Med siktet på service i världsklass
Humlegården äger flera fastigheter intill Engelbrektsplan och en viktig del i satsningen på T-House syftar till att stärka kunderbjudandet för alla kunder i området, genom ökad service och ett tydligt värdskap. Utöver kontorslokaler för den egna verksamheten erbjuds även mötes- och konferenslokaler i entréplanet. Mat och dryck är en viktig del i upplevelsen och nyligen slogs portarna upp för en ny restaurang i huset, Enjoy Bazaar, i regi av stjärnkrögarna Daniel Höglander och Niclas Jönsson.

– Vårt kontor är det självklara navet i vår verksamhet. Vi verkar i ett fantastiskt hus i ett av Stockholms bästa lägen, vilket ger oss ett mycket bra utgångsläge. I detta arbete tar vi utgångspunkt i all vår samlade kunskap om hur man skapar ett kontor i framkant. Vi vill att T-House ska upplevas som en levande och tillgänglig miljö, en plats som attraherar både medarbetare, kunder och besökare. Inspiration, upplevelse och funktionalitet står i fokus. Vår målsättning är att erbjuda service i världsklass och vi vill se T-House som ett showroom där vi kan testa ny teknik och nya erbjudanden, säger Anneli Jansson.

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Hållbarhet i fokus när Nederman inreder nytt huvudkontor

Hållbarhet i fokus när Nederman inreder nytt huvudkontor

Med 85 procent återbruk och ett tydligt hållbarhetsfokus visar Nederman vägen för hur ett modernt huvudkontor kan inredas – utan att tumma på vare sig kvalitet eller estetik.

Ny digital inredningstjänst

Ny digital inredningstjänst

DPJ Workspace har lanserat sin digitala inredningstjänst i Sverige. Tjänsten innebär att företag kan skicka in bilder och mått på sina kontor och inom 48 timmar få skräddarsydda inredningsförslag tillsammans med 3D-visualiseringar.

Hållbarhet i fokus: Higabs renovering med återbrukad kontorsinredning

Hållbarhet i fokus: Higabs renovering med återbrukad kontorsinredning

När Higab, ett kommunalt fastighetsbolag i Göteborg, skulle renovera sitt kontor i den historiska kamgarnsspinneribyggnaden, var hållbarhet och cirkularitet i centrum. Genom att samarbeta med Rekomo och White Arkitekter uppnåddes en återbruksgrad på hela 93 procent i projektet.

Automatiskt utkast

5 anledningar till att välja Golfbaren för ditt nästa företagsevent!

Annons

När du planerar företagets nästa kick-off, konferens, eller teambuilding-aktivitet, letar du sannolikt efter en plats som erbjuder mer än bara mötesrum och standard catering. Du söker en unik upplevelse som förstärker team-andan, inspirerar kreativitet och lämnar ett bestående intryck. Golfbaren står ut som en optimal destination för företag som värderar innovation, gemenskap och en touch av lekfullhet i sina sammankomster.

Annonsplatta gron
IMA banner

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

300x250 studio puck

Tillgängliga nätverk

 
  • IMA - International Management Assistants Sweden
  • Inhouse - Nätverket för Executive Assistants
  • The Pace - Nätverk för executive assistants
  • EGN - Nätverk för executive assistants
  • Chefssekreterarna Skåne
  • Cassto
  • Dialog - Kompetensnätverket för Executive Assistants
  • Handelskammarens Nätverk för VD-assistenter

Krönika

Utbildning

- Distansutbildningar

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

Mest läst

Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 oktober

EA Summit 2025: Framtidens ledningsassistent i praktiken (16 platser kvar!)

Executiveeffect arrangerar EA Summit 2025 den 17 november med temat ”Framtidens ledningsassistent – AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken”.
Då&Nu: Åsa Tassdal har gått från virtuell pionjär till vd med hjärta

Då&Nu: Åsa Tassdal har gått från virtuell pionjär till vd med hjärta

När Executiveeffect intervjuade Åsa Tassdal 2019 hade hon precis lämnat sin roll som Executive Assistant på Sweco för att starta sitt eget företag – Virtea – ett av Sveriges första bolag som erbjöd virtuella assistenttjänster. Sex år senare möter vi en vd som fortfarande brinner för samma sak: att ge fler chefer tillgång till riktigt bra assistans – med strategi ...
9 aktiviteter som lyfter ledningsgruppen

10 aktiviteter som lyfter ledningsgruppen – i hela Sverige

Att bygga en stark ledningsgrupp handlar inte enbart om strategi och struktur. Gemensamma upplevelser och diskussioner är ofta det som skapar den sista dynamiken. Här får du tips på aktiviteter med kollegor och ledningsgruppen – från roliga övningar på konferens till exempel på hur ni kan arbeta med agenda för ledningsgruppsmöte och ställa bra frågor till ledningsgruppen.
Då&Nu: EA Karin Hélène om att vara dörröppnare och chef

Då&Nu: EA Karin Hélène om att vara dörröppnare och chef

Executiveeffect intervjuade tungviktaren inom EA-världen Karin Hélène, Senior Executive Assistant på European Spallation Source (ESS) i Lund för sex år sedan. Idag är hon även Head of Director General’s Office. Hur är det att ta på sig chefsrollen och leda teamet som stödjer generaldirektören och den högsta ledningen i ett av Europas mest avancerade forskningsprojekt? Och hur ser hon att ...
Choklad, julshow och sjöutsikt – Aronsborg skapar helhetsupplevelser för företag

Choklad, julshow och sjöutsikt – Aronsborg skapar helhetsupplevelser för företag

På Aronsborg i Bålsta väntar mer än ett julbord. Här kombineras mat, övernattning och relax med chokladupplevelser och en sprakande julshow. Resultatet blir en helhet som stärker gemenskapen och gör årets avslutning till något alldeles extra för företagsgrupper.

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | | Greatplacesinsweden.com