Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
    • Lediga Jobb
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Citykonferensen
    • Golfbaren
    • Liberty International
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
    • Season Hotel
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content

Executive Assistant till Peab

Om tjänsten

Peab söker efter en Executive Assistant som kan underlätta vardagen med sin administrativa drivkraft och kompentens. Man kommer arbeta mycket nära fyra av bolagets chefer, AO-chefen, Regionchefen för Väst, Affärsstödschefen och Produktionsstödschefen inom affärsområdet anläggning på bolaget. Affärsområdet Anläggning bygger och underhåller vägar, järnvägar och broar såväl i den lokala anläggningsmarknaden som i större nordiska infrastrukturprojekt, samt utför drift och underhåll av gator och vägar. Rollen som Executive Assistant är en mycket varierade tjänst och du kommer bland annat arbeta med följande arbetsuppgifter:

  • Kallelser till möten såsom ledningsmöten, styrgruppsmöten, anbudsråd, mötesbokningar och hjälpa till att få in underlag och koordinera inför möten
  • Skriva protokoll vid möten
  • Administrativt arbete med att strukturera och spara dokument
  • Uppvaktningar – allt det praktiska
  • Resebokningar
  • Reseräkningar
  • Hjälpa till med att sammanställa och designa presentationer i PowerPoint och Excel
  • Ad hoc (mindre analyser/utredningar, tillfälliga uppgifter och problemlösning)

Din profil

Peab söker dig som delar bolagets värderingar, är jordnära, utvecklande, personlig och pålitlig. Du älskar administrativt arbete, har en vass kommunikativ förmåga samtidigt som du förstår integritet och har en fingertoppskänsla. För att lyckas och trivas inom rollen ser vi följande som meriterande:

  • Du är en expert på administration som vill fortsätta din utvecklingsresa inom området
  • Du är ansvarstagande, hjälpsam, positiv och flexibel som person
  • Du är stresstålig, kan hantera många bollar i luften
  • Du är duktig på att prioritera inkommande arbetsuppgifter
  • Du har mycket god förmåga att utrycka dig i tal och skrift i svenska språket
  • Du har tidigare erfarenhet ifrån liknande arbetsuppgifter

Tillträde, omfattning och anställning:

Tjänsten är på heltid med kontorstider måndag till fredag 08.00 till 17.00. Kontoret är beläget i Göteborg, Nellickevägen 22. De första 6 månaderna är du anställd utav oss på Hero och sedan är förhoppningen att tjänsten kommer övergå till en anställning hos Peab. Start är omgående.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Christoffer Sperring på [email protected].

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

“We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

 

ANSÖK HÄR!

Upphandlingar – vägen från nystartad verksamhet till växande företag

Upphandlingar – vägen från nystartad verksamhet till växande företag

Annons

På den offentliga upphandlingsmarknaden är det efterfrågan på mängder av olika varor och tjänster, och för mindre företag kan den offentliga marknaden vara en bra utgångspunkt för att växa och skaffa sig nya uppdrag och förutsägbara intäkter. Innan du ger dig i kast med upphandlingsmarknaden är det några saker du bör tänka igenom. I den här artikeln försöker vi ge dig några tips och lite inspiration på vägen från litet till stort företag.

Annonsplatta gron
IMA banner

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

300x250 studio puck

Tillgängliga nätverk

 
  • IMA - International Management Assistants Sweden
  • Inhouse - Nätverket för Executive Assistants
  • The Pace - Nätverk för executive assistants
  • EGN - Nätverk för executive assistants
  • Chefssekreterarna Skåne
  • Cassto
  • Dialog - Kompetensnätverket för Executive Assistants
  • Handelskammarens Nätverk för VD-assistenter

Krönika

Utbildning

- Distansutbildningar

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

Mest läst

Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 oktober

EA Summit 2025: Framtidens ledningsassistent i praktiken

Executiveeffect arrangerar EA Summit 2025 den 17 november med temat ”Framtidens ledningsassistent – AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken”.
Möt Marika Svensson:  ”Min chef sa: Du är jag” 

Möt Marika Svensson:  ”Min chef sa: Du är jag” 

Vi möter Marika Svensson, Business Support till Chief Engineering & Technology Officer på Volvo Cars. För Executiveeffect berättar hon om sin karriärresa, vad hon ser som en EA:s viktigaste verktyg och varför hon skulle vilja vara EA till en militär.
EA Mingel #12 När kunskap, nätverk och nya perspektiv möts

EA Mingel #12 När kunskap, nätverk och nya perspektiv möts

Den 20 oktober bjuder Executiveeffect och Fotografiska in till ett exklusivt EA-mingel– en kväll där inspiration och nätverkande möts i en unik atmosfär. Programmet bjuder både på ny kunskap och tid för givande samtal med kollegor i branschen.
Möt Sofie Koark:  ”Lyft upp AI-frågan till ledningsagendan”

Möt Sofie Koark: ”Lyft upp AI-frågan till ledningsagendan”

Hon har ett av Sveriges kanske mest spännande jobb inom ett område som fortfarande är relativt outforskat för många. Vi träffar Sofie Koark, Executive Assistant åt vd:n för AI Sweden, Sveriges nationella centrum för artificiell intelligens. Hon berättar hur du kommer igång med att själv använda AI och hur EA:s kan spela en avgörande roll genom att lyfta upp AI-frågan ...

EA Mingel #11 – En härlig kväll med fantastiska Schweiz i spetsen

Röd matta, anrika Bio Skandia från 1923. Skönt mingel i foajén där det bjöds på schweizisk ost, choklad och vin när alla kom. Inne i salongen blev det visuell "business class" i rekordfart från Stockholm till Zürich där filmer från Schweiz visades på bioduken. Sophia Loader hälsade välkommen. Sen smarta tips på hur du kan boka företagsresor till Schweiz med ...

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | | Greatplacesinsweden.com