Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
    • Lediga Jobb
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Citykonferensen
    • Golfbaren
    • Liberty International
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
    • Season Hotel
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content

Executive Assistant till AW Group

AW Group is a family of brands who all exist to make people grow. We dare to say that we have an exciting journey ahead of us, and we are now looking for an Executive Assistant to support our team of Executives on an AW Group level.

Om tjänsten

I rollen som Executive Assistant på AW Group spelar du en betydande roll för att supportera och effektivisera ledningens dagliga arbete. Dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på behov, men fokus kommer primärt att vara administration, koordinering, service och kommunikation. Det här är en unik möjlighet för dig som vill arbeta i hjärtat av ett internationellt företag där entreprenörsandan är stark och engagemanget högt. Du kommer att rapportera till VD för AW Academy men även samarbeta och stötta VD för AW Executive och AW Group samt Group Strategy Director. I din roll kommer du också att samarbeta och utbyta erfarenhet med övriga Executive Assistants både på Group och Sverigenivå.

Arbetsuppgifter

  • Stötta VD för AW Academy, AW Executive search, Digitalent och AW Group, samt Group Strategy Director med proaktiv support.
  • Planera och koordinera konferenser och events för bolagets räkning.
  • Boka resor, hotell och restauranger.
  • Supportera VD:s med intern kommunikation, till exempel skriva texter och publicera dom i interna kanaler.
  • Förbereda PowerPoints, ta fram samt genomföra interna undersökningar.
  • Hantera interna dokument, resekostnader, prognoser samt attestera fakturor.
  • Ansvara för olika typer av projekt vid behov.

Vi söker dig som

  • Har en gymnasieexamen.
  • Sedan tidigare har erfarenhet av en liknande eller motsvarande roll.
  • Utifrån tidigare arbetslivserfarenhet fullt ut behärskar Microsoft Office (främst Excel, Powerpoint, Word).
  • Är flytande i såväl engelska som svenska språket, både i tal och skrift.
  • Har en förmåga att kommunicera i skrift på ett sätt som håller mycket hög kvalité. ​

    För den här rollen lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna och för att lyckas i rollen tror vi att du är:

     

  • Självgående med en god förmåga att driva ditt arbete framåt på egen hand.
  • Flexibel och kan hantera plötsliga förändringar.
  • Samarbetsvillig med förmågan att lyssna in och förstå andra.
  • En person med hög personlig mognad. Rollen ställer höga krav på professionalitet och integritet.
  • Noggrann med känsla för detaljer.

Och självklart söker vi dig som vill bli en del av vår kultur och bidra till vår vision!

 

Our culture #weareacademicwork

 

  • Our culture & our values
  • Our mission – We make people grow

Övrig information

  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Stockholm

Sök tjänsten genom att klicka på ansök här på annan site. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Information om företaget

The AW Group is a family of brands working together to unlock the growth potential of people and companies. Based in Stockholm, we currently have operations in six countries and consist of Academic Work, AW Academy, AW Executive Search, Digitalent. Our culture is characterized by our three values: Share Energy, Beat Yesterday and Show Heart and we therefore believe in having fun at work, spreading our energy, achieving impressive results and strive to develop.

ANSÖK HÄR!

Therese Eijvergård - veckans Mindley profil

Therese Eijvergård – veckans Mindley profil

Annons

Therese Eijvergård är veckans profil på Mindley. Med sin unika kombination av beteendevetenskap, biokemisk expertis och personlig erfarenhet, hjälper hon företag och individer att optimera hälsa och energi för långsiktig framgång.

Annonsplatta gron
IMA banner

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

300x250 studio puck

Tillgängliga nätverk

 
  • IMA - International Management Assistants Sweden
  • Inhouse - Nätverket för Executive Assistants
  • The Pace - Nätverk för executive assistants
  • EGN - Nätverk för executive assistants
  • Chefssekreterarna Skåne
  • Cassto
  • Dialog - Kompetensnätverket för Executive Assistants
  • Handelskammarens Nätverk för VD-assistenter

Krönika

Utbildning

- Distansutbildningar

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

Mest läst

Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 oktober

EA Summit 2025: Framtidens ledningsassistent i praktiken

Executiveeffect arrangerar EA Summit 2025 den 17 november med temat ”Framtidens ledningsassistent – AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken”.
Möt Marika Svensson:  ”Min chef sa: Du är jag” 

Möt Marika Svensson:  ”Min chef sa: Du är jag” 

Vi möter Marika Svensson, Business Support till Chief Engineering & Technology Officer på Volvo Cars. För Executiveeffect berättar hon om sin karriärresa, vad hon ser som en EA:s viktigaste verktyg och varför hon skulle vilja vara EA till en militär.
EA Mingel #12 När kunskap, nätverk och nya perspektiv möts

EA Mingel #12 När kunskap, nätverk och nya perspektiv möts

Den 20 oktober bjuder Executiveeffect och Fotografiska in till ett exklusivt EA-mingel– en kväll där inspiration och nätverkande möts i en unik atmosfär. Programmet bjuder både på ny kunskap och tid för givande samtal med kollegor i branschen.
Möt Sofie Koark:  ”Lyft upp AI-frågan till ledningsagendan”

Möt Sofie Koark: ”Lyft upp AI-frågan till ledningsagendan”

Hon har ett av Sveriges kanske mest spännande jobb inom ett område som fortfarande är relativt outforskat för många. Vi träffar Sofie Koark, Executive Assistant åt vd:n för AI Sweden, Sveriges nationella centrum för artificiell intelligens. Hon berättar hur du kommer igång med att själv använda AI och hur EA:s kan spela en avgörande roll genom att lyfta upp AI-frågan ...

EA Mingel #11 – En härlig kväll med fantastiska Schweiz i spetsen

Röd matta, anrika Bio Skandia från 1923. Skönt mingel i foajén där det bjöds på schweizisk ost, choklad och vin när alla kom. Inne i salongen blev det visuell "business class" i rekordfart från Stockholm till Zürich där filmer från Schweiz visades på bioduken. Sophia Loader hälsade välkommen. Sen smarta tips på hur du kan boka företagsresor till Schweiz med ...

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | | Greatplacesinsweden.com