Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Citykonferensen
    • Golfbaren
    • Liberty International
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
    • Season Hotel
    • Kajen Nacka strand
    • Palacio de Cantalobos
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content

2020-03-02 | Aktuellt | Kontor

Ny flexibel kontorslösning för stora företag

Med en lokalkapacitet på 17 000 kvm lanserar 7A nu en ny flexibel kontorslösning för större företag som är i behov av avskilda kontorsytor från 200 kvm och uppåt med expansionsgaranti och fullservice – detta i det gamla Posthuset i Stockholm.

Ny flexibel kontorslösning för stora företag7A Posthuset är bland de första att erbjuda större företag en möjlighet till flexibla kontorslösningar.

I december 2019 öppnades återigen dörrarna till Centralposthuset i Stockholm, efter att ha varit stängt för allmänheten sedan Posten bommade igen verksamheten i slutet på 1990-talet. I den nya kontors- och konferensanläggningen på Vasagatan erbjuder 7A privata nyrenoverade kontorsytor upp till flera tusen kvadratmeter för större företag med behov av att hyra hela våningsplan som rymmer allt från egen entré, reception och privata faciliteter.

Ny flexibel kontorslösning för stora företag
Fredrik Hultman, vd på 7A.

Ett koncept som de kallar “Flex Office”. Och just flexibla kontorslösningar, som exempelvis co-working spaces, är ett fenomen som har blivit väldigt populära under de senaste åren.

– Att företag har ett större behov idag än tidigare av flexibla kontorslösningar är dels en kostnadsfråga. Traditionellt har man betalat för ytor som man till stor del inte använder. Men sedan efterfrågar en ny generation anställda idag andra kvaliteter på sin arbetsplats än tidigare. Till exempel vill man kunna byta miljö och variera sin arbetsplats, man vill även ha mer service kring sin arbetsplats – något som fastighetsägare traditionellt inte har har erbjudit men som vi nu ser ett skifte kring, säger Fredrik Hultman, vd på 7A.

Utöka eller minska kontoret – utan att byta adress

7A:s koncept bygger på att företag både kan utöka eller reducera kontorsytan allt eftersom förutsättningarna förändras – utan att behöva byta adress. Hyresgäster med privata kontorsytor får även ta del av alla gemensamma utrymmen och servicetjänster som erbjuds på anläggningen som exempelvis IT, skrivare, reception, telefonhytter, städning och frukost.

Detta är något som tidigare har kunnat erbjudas individer och mindre företag med platser på co-working spaces och kontorshotell. Men genom den stora ytan på 17 000 kvm hoppas 7A även kunna nå nya målgrupper som större företag som är i behov av att hyra hela våningsplan.

Ny flexibel kontorslösning för stora företag
Så här kan ett kontor på Posthuset se ut. Bild: 7A

– Det vanliga har varit att man som företag binder upp sig i avtal som sträcker sig flera år. Räknar man med att expandera blir man då ofta tvungen att betala för en större yta än man behöver i stunden. Genom vår expansionsgaranti hoppas vi därför bland annat kunna locka till oss tillväxtföretag och snabbväxande start up-företag, säger Fredrik Hultman.

3900 kvm konferensyta

I 7A Posthuset erbjuds även 3900 kvm konferens- och eventyta där man dagligen arrangerar allt från mindre möten till utbildningar och kvällsevenemang. Executiveeffects systersajt Eventeffect genomförde nyligen sitt event Mötesbaren i dessa lokaler – här kan du se mingelbilderna från eventet.

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Rapporten som visar: Balans är framtidens viktigaste karriärstrategi

Rapporten som visar: Balans är framtidens viktigaste karriärstrategi

Stress, press och livspussel oroar svenskarna mer än AI och teknikomställning. Det visar en ny undersökning från Bliwa Livförsäkring. För VD-assistenter, som ofta befinner sig mitt i organisationens hjärta, blir resultaten en tydlig påminnelse: framtidens utmaning handlar lika mycket om hållbarhet i arbetet som om effektivitet.

Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 november

AI, ledarskap och inflytande i fokus – två platser kvar till årets viktigaste konferens för ledningsassistenter

Den 17 november samlas Sveriges ledningsassistenter på Ingenjörshuset i Stockholm för EA Summit 2025 – en konferens som sätter ljuset på yrkesrollens största förändring någonsin. Med fokus på AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken blir det en eftermiddag fylld av inspiration, verktyg och nätverkande. Och nu återstår bara två platser.

Kvinnor har fortfarande sämre karriärmöjligheter i Sverige

Kvinnor har fortfarande sämre karriärmöjligheter i Sverige

Trots åratal av fokus på jämställdhet upplever nästan hälften av Sveriges yrkesarbetande kvinnor att de har begränsade möjligheter att göra karriär eller utvecklas professionellt – långt efter sina manliga kollegor. Det visar den nya rapporten ManpowerGroup Global Talent Barometer 2025.

Digital årsstämma – ett smidigt måste

Digital årsstämma – ett smidigt måste

Annons

Årsstämmornas högtid närmar sig och det kan tyckas krångligt att behöva genomföra stämman digitalt med deltagare på distans. Vi skulle vilja säga att det är precis tvärt om och istället kalla det för ”ett smidigt måste”.

Annonsplatta gron
IMA banner

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

300x250 studio puck

Tillgängliga nätverk

 
  • IMA - International Management Assistants Sweden
  • Inhouse - Nätverket för Executive Assistants
  • The Pace - Nätverk för executive assistants
  • EGN - Nätverk för executive assistants
  • Chefssekreterarna Skåne
  • Cassto
  • Dialog - Kompetensnätverket för Executive Assistants
  • Handelskammarens Nätverk för VD-assistenter

Krönika

Utbildning

- Distansutbildningar

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

  • Deltidsjobb: Administratör i Göteborg – Teknikbolag i bygg
  • The Pace söker Koordinator i Stockholm | Ledningsnära konsultuppdrag
  • Office Manager Linköping – IMI Supply Chain Solutions
  • Seco Tools: Process Office Manager – global Order-to-Deliver
  • Executive Assistant till koncernchef – Voky/Zollner, Linköping
  • Office Manager i Solna – deltid via Adecco | Executiveeffect
  • Office Manager Stockholm – start omgående | Manpower
  • Executive Assistant – energimyndighet, Sundbyberg | JobBusters
  • Koordinator och Office Manager – Trafikkontoret, Stockholms stad
  • Executive Assistant till Mysafety i Stockholm – ledningsstöd nära vd
  • Executive Assistant till VP MACH – Hitachi Energy
  • Executive Assistant Stockholm – 24 mån uppdrag via Incluso
  • Executive Assistant till CEO i Stockholm | Top of Heart
  • Executive Assistant-volontär | Mercy Ships Sverige
  • Office Manager med teamledaransvar i Stockholm | The Pace
  • Legora rekryterar Executive Assistant – Growth i Stockholm
  • Executive Assistant/Office Coordinator | Specsavers Göteborg
  • Epiroc söker Executive Assistant i Nacka | Strategisk EA-roll
  • Legora rekryterar Executive Assistant – Growth i Stockholm
  • Executive Assistant/Office Coordinator – Specsavers Göteborg

Mest läst

Engagemang och gemenskap hyllades vid SHE MEETS AWARD 2025

Engagemang och gemenskap hyllades vid SHE MEETS AWARD 2025

Det blev en kväll fylld av glädje, värme och inspiration när nätverket SHE MEETS EVENT samlade ledningsassistenter och mötesbokare på Åkeshofs slott i Stockholm för att dela ut SHE MEETS AWARD 2025. Tre personer prisades för sina insatser och sitt engagemang som på olika sätt stärkt gemenskapen i nätverket.
Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 oktober

EA Summit 2025: Framtidens ledningsassistent i praktiken (4 platser kvar!)

Executiveeffect arrangerar EA Summit 2025 den 17 november med temat ”Framtidens ledningsassistent – AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken”.
Julbordslunch i Stadshuskällaren

Julbordslunch i Stadshuskällaren

En klassisk julupplevelse i hjärtat av Stockholm
Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 oktober

EA Summit 2025: En dag för inspiration, insikter och praktisk utveckling

Den 17 november samlas Sveriges ledningsassistenter för en halvdagskonferens på Citykonferensen i Stockholm. Under rubriken ”Framtidens ledningsassistent – AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken” får deltagarna ta del av insikter från Executiveeffects stora EA-undersökning, praktiska verktyg för att samarbeta med Microsoft Copilot, och inspiration för att leda utan formell chefsroll. Det blir en dag då teori möter praktik och ...
Lista: 8 restauranger med chambre séparée i Stockholm

Lista: 12 restauranger med chambre séparée i Stockholm

Allt fler restauranger erbjuder Chambre Séparée som är det perfekta alternativet för dig som vill äta god mat ute men fortfarande sitta avskilt med ditt sällskap. Här listar vi 12 restauranger som erbjuder chambre séparée i stockholm!

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | | Greatplacesinsweden.com