Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
    • Lediga Jobb
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Citykonferensen
    • Golfbaren
    • Liberty International
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
    • Season Hotel
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content
2020-11-11 | Annons | 7A | Native

Fler företag väljer flexibla kontorslösningar

Fullservice, korta uppsägningstider och en möjlighet att snabbt skala upp – eller ner. Allt fler företag väljer bort traditionella kontor och ser fördelarna med att flytta in på kontorshotell. 

Fler företag väljer flexibla kontorslösningar
På bild: Bo Fuglsang och Fredrik Hultman

– En stor fördel med våra lösningar är att man inte behöver oroa sig för att sitta fast med stora fasta kostnader i flera år framåt, säger Bo Fuglsang, vice vd och grundare av kontor– och konferensaktören 7A.

Företag över hela världen ser just nu över sina behov av lokaler. Allt fler arbetar hemma jämfört med för några år sedan, men det personliga mötet kommer alltid att vara en viktig del av arbetslivet. Samtidigt är det många som tvekar inför att skriva på dyra kontrakt som sträcker sig flera år framåt i tiden.

”Tittar bara på kallhyran”

– Det är många företag som tar i lite extra för att ha marginaler, men ibland blir det inte som man har tänkt sig. I dag är det många företag som sitter i för stora lokaler. Många tittar dessutom bara på kallhyran, men tänker inte på att det tillkommer en massa andra kostnader, som till exempel städning, säger vice vd Bo Fuglsang, som grundade 7A tillsammans med Fredrik Hultman, vd, 2006.

Stark företagskultur

De båda grundarna har varit med om en spännande resa sedan starten. De har byggt upp 7A från grunden och under den första tiden hade de bara en anställd. Bo Fuglsang berättar att de har gjort allt från att skruva ihop möbler till att ta emot konferensgäster.

– Vi har lärt oss mycket under vägen och i dag vet vi vad som är viktigt för våra kunder. Vi har fortfarande samma ledning, men även flera medarbetare som har arbetat hos oss i över tio år, säger han och lyfter fram deras starka företagskultur.

– Vi har en varm och personlig framtoning och vi arbetar nära våra kunder. Bara en sån enkel sak som att säga hej, titta upp och se människorna som arbetar i våra lokaler är otroligt viktigt.

”All tänkbar service”

I dag har 7A lokaler på Strandvägen, Odenplan, Centralen samt i nyöppnade Posthuset på Vasagatan. Här sitter allt från enmansföretag till stora bolag med hundratals anställda. Det finns även möteslokaler och gott om gemensamma ytor som hyresgästerna kan nyttja vid behov.

– Vår affärsidé är att erbjuda all tänkbar service på plats. Vi löser även alla frågor och problem för våra hyresgäster. Jämfört med ett vanligt femårskontrakt är det en enorm skillnad, avslutar Fredrik Hultman.

Letar ditt företag efter nya kontorslokaler i Stockholm city? Kontakta 7A här!

eventeffect logga 7a liten hogerspalt

7A erbjuder konferens- och kontorslösningar på fyra attraktiva adresser i centrala Stockholm. Vi är kända för vår flexibilitet, professionella personal och välkomnande miljöer. Med full fokus på våra gäster är vår vision att skapa upplevelser utöver det förväntade.

Kontakta oss

[email protected]
www.7a.se

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

Mest läst

Möt Marika Svensson:  ”Min chef sa: Du är jag” 

Möt Marika Svensson:  ”Min chef sa: Du är jag” 

Vi möter Marika Svensson, Business Support till Chief Engineering & Technology Officer på Volvo Cars. För Executiveeffect berättar hon om sin karriärresa, vad hon ser som en EA:s viktigaste verktyg och varför hon skulle vilja vara EA till en militär.
Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 oktober

EA Summit 2025: Framtidens ledningsassistent i praktiken

Executiveeffect arrangerar EA Summit 2025 den 17 november med temat ”Framtidens ledningsassistent – AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken”.
EA Mingel #12 När kunskap, nätverk och nya perspektiv möts

EA Mingel #12 När kunskap, nätverk och nya perspektiv möts

Den 20 oktober bjuder Executiveeffect och Fotografiska in till ett exklusivt EA-mingel– en kväll där inspiration och nätverkande möts i en unik atmosfär. Programmet bjuder både på ny kunskap och tid för givande samtal med kollegor i branschen.
Säkra din plats på EA Summit 2025 – boka till early bird-pris senast 6 oktober

EA Summit 2025: En dag för inspiration, insikter och praktisk utveckling

Den 17 november samlas Sveriges ledningsassistenter för en halvdagskonferens på Citykonferensen i Stockholm. Under rubriken ”Framtidens ledningsassistent – AI, kommunikation, ledarskap och projektledning i praktiken” får deltagarna ta del av insikter från Executiveeffects stora EA-undersökning, praktiska verktyg för att samarbeta med Microsoft Copilot, och inspiration för att leda utan formell chefsroll. Det blir en dag då teori möter praktik och ...
EA-mingel #11 – Laax Experience på Skandia Bio

EA-mingel #11 – Laax Experience på Bio Skandia

Välkommen till höstens EA-mingel den 14 oktober! Denna gång samlas vi på anrika Bio Skandia i Stockholm för en kväll där Schweiz står i centrum – med inspiration, nätverkande och ett högaktuellt tema: Ledarskap med neurovetenskap och beteendepsykologi.

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | | Greatplacesinsweden.com