Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
    • Lediga Jobb
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Bio & Bistro Capitol
    • Aktiva event
    • Citykonferensen
    • Båsenberga Hotell & Konferens
    • Golfbaren
    • Volvo Studio
    • Liberty International
    • Convendum
    • Ventla
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content

Executive Assistant till KRY, Stockholm

KRY gör det möjligt att träffa erfarna läkare och legitimerade psykologer via video, direkt i mobilen eller surfplattan. Genom digital teknik erbjuder KRY patienter från hela landet trygg vård på lika villkor under större delen av dygnet med endast några minuters väntetid. Bara i Norden har KRY hittills hjälpt över en halv miljon patienter. Med huvudkontor i Stockholm, där resan en gång började, är KRY numera verksamt i flera europeiska länder och har ytterligare expansion på agendan. KRY visar vägen mot framtidens hälso- och sjukvård med medarbetare som är dedikerade uppdraget att genom innovation, samarbete och engagemang förbättra världens hälsa – en patient i taget.

Är du på jakt efter ett omväxlande och proaktivt arbete där du ständigt får möjlighet att skapa förutsättningarna för en effektiv vardag? Är du en skicklig problemlösare med en exeptionell förmåga att få koordinering och logistik att gå ihop? Vill du ta chansen att arbeta på ett modernt, framåtlutat och entreprenöriellt företag som befinner sig i framkant för sin bransch? Då är det kanske dig vi söker till den unika möjligheten som Executive Assistant till KRY!

Om rollen

I rollen som Executive Assistant ansvarar du för det administrativa stödet till KRYs Managing Director of Sweden. Det är en omväxlande roll i en fartfylld miljö där varje dag innebär nya möjligheter och många kontaktytor både internt och externt. Med ditt lösningsorienterade förhållningssätt, can-do-mentalitet och prioriteringsförmåga är du en nyckelperson i att säkerställa att logistik och vardagen flyter på!

Du kommer att ansvarar för att:

  • Stötta i dagliga uppgifter som kalenderhantering, resebokningar, möteslogistik, protokollförande och presentationsmaterial
  • Bistå i att optimera teameffektivitet genom att organisera möten, agendor, säkerställa deadlines, hantera interkommunikation, förbereda och planera events samt stötta i koordinering av konferenser
  • Hantera fakturor och attestesering
  • Bygga krossfunktionella samarbeten mellan avdelningar och team
  • Supportera HR mer personalrelaterade uppgifter såsom HR-administration, kultur och onboarding
  • Vid behov stötta andra ledande befattningshavare med EA-stöd och administration

Det här uppdraget är ett konsultuppdrag och du kommer att vara anställd som Executive Assistant av Novare Professionals.

Vem söker vi?

För att trivas i denna roll är du en skicklig problemlösare och en organisatorisk kraft med förmåga att hantera en komplex kalender. Du har därtill ett holistiskt perspektiv, goda projektledningskunskaper och naturligtivs exeptionella kommunikativa förmågor, inte minst när det gäller att bygga relationer mellan team och stakeholders.

Vi ser som krav att du har:

  • Minst två års erfarenhet av en liknande roll, företrädelsevis i en snabbrörlig start-up miljö
  • Flytande kunskaper i både svenska och engelska

Det är meriterande om du har:

  • Kunskaper i G-suite produktivitetsverktyg, Google Calendar, Google Docs, Google Sheets och Google Slides

Som person tror vi även att du är positiv, självgående, strukturerad och proaktiv med en hög personlig mognad och integritet. Du har även ett öga för detaljer och en god planeringsförmåga samtidigt som du är flexibel med en fallenhet att snabbt ställa om i en snabbrörlig miljö. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper.

Övrig information

Period: Augusti 2019 till April 2020
Omfattning: Heltid, 100%
Placering: Stockholm

Automatiskt utkast

5 anledningar till att välja Golfbaren för ditt nästa företagsevent!

Annons

När du planerar företagets nästa kick-off, konferens, eller teambuilding-aktivitet, letar du sannolikt efter en plats som erbjuder mer än bara mötesrum och standard catering. Du söker en unik upplevelse som förstärker team-andan, inspirerar kreativitet och lämnar ett bestående intryck. Golfbaren står ut som en optimal destination för företag som värderar innovation, gemenskap och en touch av lekfullhet i sina sammankomster.

Annonsplatta gron
IMA banner

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner EventEffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

300x250 studio puck

Tillgängliga nätverk

 
  • IMA - International Management Assistants Sweden
  • Inhouse - Nätverket för Executive Assistants
  • The Pace - Nätverk för executive assistants
  • EGN - Nätverk för executive assistants
  • Chefssekreterarna Skåne
  • Cassto
  • Dialog - Kompetensnätverket för Executive Assistants
  • Handelskammarens Nätverk för VD-assistenter

Krönika

Utbildning

- Distansutbildningar

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

Mest läst

EA-mingel #11 – Laax Experience på Skandia Bio

EA-mingel #11 – Laax Experience på Bio Skandia

Välkommen till höstens EA-mingel den 14 oktober! Denna gång samlas vi på anrika Bio Skandia i Stockholm för en kväll där Schweiz står i centrum – med inspiration, nätverkande och ett högaktuellt tema: Ledarskap med neurovetenskap och beteendepsykologi.
EA Mingel #9 | Varmt välkommen till After Work på härlig Season Hotel

EA Mingel #10 | Varmt välkommen till After Work på härlig Season Hotel

Den 23 september bjuder Executiveeffect och Season Hotel in till en härlig kväll, exklusivt för dig som är EA eller ledningsassistent. Du är varmt välkommen till After Work med nätverkande, föreläsning och trevliga aktiteter. 14 platser kvar!
Wow, vilken kväll det blev när Mötesbaren gästande Maxim Stockholm

Wow, vilken kväll det blev när Mötesbaren gästande Maxim Stockholm

Det blev en inspirerande afton när Mötesbaren intog det nyrenoverade Maxim Stockholm. Över 200 personer deltog i kvällen och kommentarer som ”galet fin renovering”, ”här är det så personligt” och ”magiskt trevlig och gott” hördes gång på gång i minglet.
Att leda utan att vara chef

Att leda utan att vara chef

Att leda utan att ha en chefsroll kan verka motsägelsefullt – men i dagens arbetsliv är det en realitet för många. Projektledare, Executive Assistants, specialister och seniora medarbetare förväntas ofta driva initiativ, påverka riktning och skapa engagemang – utan att formellt ha personalansvar.
Globala priser på affärsresor stabiliseras – möjlighet för strategisk omställning 2025–2026

Globala priser på affärsresor stabiliseras – möjlighet för strategisk omställning 2025–2026

Efter flera år av prissvängningar ser den nya CWT/GBTA Global Business Travel Forecast 2026 en stabiliseringsfas för priserna på flyg, hotell och marktransport, trots ekonomisk osäkerhet.

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com