VD-assistent till Svensk Kärnbränslehantering, Stockholm

Vill du ha ett arbete med varierande uppgifter där du blir en viktig del i en organisation som arbetar med ett av Sveriges största miljöskyddsprojekt? Till SKB:s huvudkontor i Solna söker vi nu en engagerad och strukturerad VD-assistent!

Om tjänsten
I tjänsten som VD-assistent på SKB kommer du i första hand vara ett stöd till VD men även till andra personer i ledningsgruppen. Rollen är varierande med arbetsuppgifter av både enklare och mer kvalificerad karaktär. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för att planera och koordinera VD:s kalender med tillhörande möten, bokningar och protokollskrivning. I rollen ingår även att planera och förbereda möten, hantering av beslutsunderlag och resebokningar.

Om dig
Vi söker dig som har något eller några års erfarenhet från en liknande roll, så som VD-assistent, chefsassistent eller administrativ assistent. Du har eftergymnasial utbildning, goda administrativa kunskaper och arbetar obehindrat i MS Offices program. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt ha goda kunskaper i både svenska och engelska.

För att lyckas i rollen behöver du ha en hög personlig mognad samt vara noggrann, lyhörd och skicklig på att kommunicera både muntligt och skriftligt. Som person är du snabbtänkt, initiativtagande, duktig på att skapa förtroende och har lätt för att samarbeta. Du trivs med att underlätta för andra och har ett strukturerat och välorganiserat arbetssätt. Vidare är du mån om att arbeta proaktivt för att ligga steget före och har en god social förmåga tillsammans med hög integritet. Rollen kräver att du är prestigelös i att arbeta utifrån behov, förändrade förhållanden och stötta upp där det behövs. Slutligen är du en person som ser lösningar istället för problem och kan agera snabbt och professionellt i olika sammanhang och situationer.

Om anställningen
Tjänsten som VD-assistent är ett konsultuppdrag på 100% som startar i januari/februari och inledningsvis sträcker sig under 6 månader. Som konsult blir du anställd av Lernia och uthyrd till SKB. För rätt person finns goda möjligheter att tjänsten övergår till en fast anställning hos SKB.

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. generöst friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal.

Om ansökan
Skicka in CV där det tydligt framgår vad du har för erfarenhet inom chefsstöd, om har du andra erfarenheter som du tycker har relevans för tjänsten får du gärna beskriva även dem. Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chansen till jobbet!

Ansök här!