VD-assistent till Stockholms Handelskammare

Drivs du av att arbeta med struktur och ordning i professionella sammanhang? Har du kanske till och med ett intresse för politik och samhällsfrågor eller brinner du bara för att få vara den som får vardagen att gå ihop? Då kan det vara dig vi söker för rollen som VD-assistent till Stockholms handelskammare.

OM TJÄNSTEN
I rollen som VD-assistent hos Stockholms Handelskammare kommer du att arbeta brett med det administrativa stödet för CEO Andreas Hatzigeorgiou. En väldigt varierande och bred roll där varje dag innebär nya utmaningar. Här får du snabbt en inblick i hur det är att arbeta med en medlemsorganisation och du blir automatiskt insatt i politiken både i Stockholm och i Sverige. Här blir du en del av en fartfylld och positiv miljö som ställer krav på både prioriteringsförmåga och integritet.

I rollen kommer du att arbeta med att:

·       Boka in möten, seminarium och evenemang i kalendern
·       Ta emot besök och ordna kaffe/luncher/middagar
·       Mail- och kalenderhantering
·       Förbereda möten, agenda och protokoll
·       Förbereda presentationsmaterial och underlag till möten
·       Planera och koordinera besök och konferenser
·       Resebokningar och reseadministration samt utlägg
·       Anordna avtackningar, köpa presenter och skicka blommor
·       Skriva ihop och distribuera styrelsehandlingarna

I tjänsten ingår emellanåt övrig administration och ad-hoc uppgifter som rör organisationen och Andreas vardag.

Tjänsten är en direktrekrytering till Stockholms Handelskammare och processen i helhet hanteras av Novare. Det är därför Stockholms Handelskammares önskemål att alla frågor kring processen riktas direkt till Novare via mail till anna.liljegren@novare.se.

KVALIFIKATIONER
I den här rollen söker vi dig som är proaktiv, strukturerad och tydlig i din kommunikation. Andra beskriver dig troligtvis som en härlig kollega med hög integritet och en känsla för vad som passar sig i olika sociala sammanhang. Du har ett öga för detaljer med ett naturligt sinne för planering och att ”tänka på stående fot”.

Vi ser det som krav för rollen att du har:

·       Mycket goda kunskaper i Office-paketet
·       Flytande kunskaper i både svenska och engelska
·       Tidigare erfarenhet av liknande roller

ÖVRIG INFORMATION
Start: Snarast, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Placering: Stockholm
Anställningsform: Heltid

Sista ansökningsdag 2019-03-10

Låter det här som ett spännande nästa steg i karriären? Ansök då redan idag – allt vi behöver är att du bifogar ditt CV via annonsen. Notera att urval sker löpande.

Ansök här!

 

Annons

MH Konferens skapar lyckade möten

Sedan tolv år är MH Konferens specialiserad på att just skapa bra möten och skräddarsydda konferensarrangemang. Verksamheten är uppbyggd av VD Marina Häggblom med många år i branschen och en bakgrund som bland annat Key Account Manager