Administrativ assistent/vd-assistent till Sergel Group – Legres AB, Stockholm

Vi söker dig med tidigare erfarenhet som VD- eller administrativ assistent för ett uppdrag hos ett företag som befinner sig på en spännande utvecklings- och förändringsresa!

OM FÖRETAGET

Sergel är en av de ledande leverantörerna av kredithanteringstjänster i Norden. De erbjuder tjänster inom kreditscoring, inkasso, köp av fordringar samt meddelande- och betallösningar. Sergel Group har drygt 400 anställda i Sverige, Danmark, Norge, Finland.

Vad erbjuder Sergel dig?
Sergel är ett företag som bryr sig om människorna de möter och du möts av en arbetsplats som präglas av personlighet, professionalism och engagemang. Under parollen We Care arbetar alla i företaget mot det gemensamma målet att skapa marknadens nöjdaste kunder och slutkunder. Sergel är inne i en spännande utvecklingsfas och du som lockas av att vara med på den pågående förändringsresan ges möjlighet att vara med och ta Sergel in i framtiden.

ARBETSUPPGIFTER

I rollen som administrativ assistent stöttar du företagets VD i olika administrativa arbetsuppgifter. Till dina arbetsuppgifter hör e-mail- och kalenderhantering, mötesförberedelser och att skicka inbjudningar till möten. Vid möten ansvarar du även för att ta mötesanteckningar och dela dessa med deltagarna.

Vidare ansvarar du även för att sammankalla och administrera workshops eller andra företagsevent till vilka du ansvarar för att boka eventuella lokaler, catering eller annat. Du sköter även resebokningar och reseräkningshantering, främst för VD.

Det här är initialt ett uppdrag som sträcker sig 6 månader framåt, med eventuell möjlighet till förlängning.

UTBILDNING, ERFARENHET OCH PERSONLIGA EGENSKAPER

• Erfarenhet av roll som administrativ assistent, VD-assistent, Executive Assistant eller motsvarande
• Mycket goda kunskaper i Office-paketet, primärt PowerPoint och Word
• Van användare av Outlook för mail- och kalenderhantering
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Vi söker dig som tycker att det är roligt och givande att hjälpa andra och trivs i en stöttande och administrativ roll. Då såväl denna roll som Sergel befinner sig i en fas som ställer krav på att agera ad-hoc och komma med lösningar, kräver den här tjänsten att du som söker är initiativtagande och uppfinningsrik. Sergel befinner sig på en spännande förändringsresa och vi söker dig som har förmåga att själv sätta rutiner och processer, tar för dig samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt för att komma framåt i ditt arbete.

Även om den här rollen ställer krav på noggrannhet och detaljfokus, kräver den likväl att du har förmåga att ta ett steg tillbaka och se helheten. Då tjänsten innefattar mycket kommunikation både skriftligen och muntligen söker vi dig som är kommunikativ och trivs i en roll med kontaktytor både internt och externt.

ÖVRIG INFORMATION

• Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader, med eventuell chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos Sergel Group / Legres AB.

Start: Omgående
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här.

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök här!