- App eller webbplats? – Bestäm hur dina deltagare ska interagera med dig före, under och efter eventet. Ibland behöver du ge deltagarna alternativ, och ibland vill du styra dem i en viss riktning. Att tänka på detta i förväg kommer att göra upplevelsen mer användarvänlig.
- Få varje event att se unikt ut genom branding – Du vill säkerställa att eventet ser ut och känns skräddarsytt för specifika tillfällen. Du sätter standarden och förväntningarna för deltagarna med en unik look som matchar eventet eller företagets varumärke.
- Säkerhet och data – Du behöver veta att dina data är skyddade och följer lagar som GDPR, och att du kommer att kunna se till att deltagarna är i en säker miljö, oavsett om det är online eller på plats. Genom en enkel research kan du se om de plattformar du vill använda är kompatibla och uppfyller branschstandarden för säkerhet enligt definition. Vi är SOC 2-certifierade och godkända, så du kan lita på att vi hanterar dina data på ett säkert sätt. Läs mer om SOC 2: https://www.twebcast.com/security.
- Segmentering och dynamiskt deltagarfält – Ibland behöver du skapa olika segmenteringar för olika grupper; olika agendor, interaktioner eller chattar beroende på avdelningar, land eller funktioner exempelvis.
Det kan vara smidigt att kunna skräddarsy information som hotell- och restauranginformation, visa rumsnummer eller sittplatser för middagen. Som användare blir man inte överskyld av information som är ”onödig” och som projektledare över eventet, kan man uppdatera i real-tid och slipper undra om deltagaren har sett den sista informationen.
Fråga dig själv vilken typ av information behöver jag kunna segmentera till vilka grupper, och när ska denna information visas under eventet? - Livekontroll och flera skärmar – Att kunna hantera varje del av eventet ”live” (dagen eller dagarna då eventet äger rum), och att kunna välja vad deltagarna ser på sina skärmar vid specifika tidpunkter, gör det enkelt att skräddarsy evenemanget och för deltagarna att kunna interagera. Dessutom gör möjligheten att koppla ihop flera skärmar med olika vyer samtidigt det enkelt för hela teamet att samarbeta. Fundera på hur du vill att deltagarna ska röra sig i plattformen och vilken information de och teamet behöver under eventet vid olika tidpunkter.
- Kommunikation – Att kunna kommunicera med deltagarna är alltid en bra idé – och varför inte kunna göra det på samma plattform där de söker annan eventinformation för att göra det enkelt för deltagarna att veta var de kan hitta och få sin information.
- SMS – Med den här funktionen kan du skicka viktiga uppdateringar, påminnelser och meddelanden direkt till dina deltagares profiler. Oavsett om du behöver meddela deltagarna om ändringar i schemat i sista minuten, ge vägbeskrivningar till platser eller helt enkelt tacka dem för att de deltar, är textmeddelanden ett snabbt och effektivt sätt att få fram ditt budskap.
- Push-meddelanden – låter dig skicka uppdateringar, påminnelser och meddelanden direkt till dina deltagares mobila enheter i realtid. Den här funktionen är praktisk för att meddela deltagarna om schemaförändringar, kommande sessioner eller specialevenemang, och det är ett effektivt sätt att fånga deras uppmärksamhet snabbt. Se bara till att de har accepterat notiser på sina mobiler!
- E-postmeddelanden – Du kan enkelt skapa och skicka anpassade e-postmeddelanden till dina deltagare före, under och efter ditt evenemang. Oavsett om du behöver tillhandahålla viktiga detaljer eller följa upp deltagare efter evenemanget, är e-post ett mångsidigt och effektivt sätt att hålla publiken informerad och engagerad.
- Interaktioner – Omröstningar, frågor och andra typer av spel och interaktioner under ett event är ett bra sätt att hålla deltagarna engagerade under hela eventet. Några väl använda funktioner i Twebcast:
- ”Raise your hand” – Med din mobiltelefon räcker du upp handen för att rösta ja eller nej, precis som en gammal handuppräckning, men med skillnaden att du får ett resultat i realtid kopplat till handuppräckningen. Dessutom får personerna på scenen en tydlig visuell bild av svaret – röda och gröna skärmar lyser upp i publiken.
- Word Cloud – Låt deltagarna svara på frågor under presentationer, som visas på en stor skärm för att engagera publiken.
- Quiz – Specialdesigna ett quiz för ditt event! Det är både användbart för utbildning och underhållning samt ger användarna möjlighet att testa sina kunskaper, engagera sig i olika ämne. Det är ett roligt och enkelt sätt att skapa engagerande samt ett interaktivt sätt för dig att samla feedback från dina deltagare.
Ready, Set, Start Creating! För mer information och andra idéer, se vår demo: https://live.twebcast.com/participant/mobile-demo.
Om du har några frågor om hur vi kan hjälpa dig, kontakta vårt säljteam så hjälper de dig.