Executiveeffect
  • Start
    • Affärsresor
    • Expertråd
    • Inspiration
    • Kontor
    • Ledningsmöten
    • Livsstil
    • Möteskultur
    • Personlig utveckling
    • Rekrytering
    • Styrelsearbete
    • Säkerhet
  • Member
  • Utvalda mötes- & eventlokaler
  • Profiler
  • Krönikor
  • Karriär
    • Lediga Jobb
  • Verktyg
  • EVENTLEVERANTÖRER
  • Partners
    • IMA – International Management Assistants 
    • Scandinavian XPO
    • Robot Event
    • 7A
    • Koncept & Event
    • Trippus
    • OneMotion
    • Elite hotels
    • Fotografiska
    • Bio & Bistro Capitol
    • Aktiva event
    • Citykonferensen
    • Båsenberga Hotell & Konferens
    • Golfbaren
    • Volvo Studio
    • Liberty International
    • Convendum
    • Ventla
    • Style Scandinavia
    • Mindley
    • Spritmuseum
    • Maxim
    • Artipelag
    • Aronsborg
  • Annonsera
  • Om oss
Skip to content
2024-05-13 | Annons | Bio & Bistro Capitol

Bakom kulisserna på dress-along med Miss Diamond på Bio & Bistro Capitol!

Bio & Bistro Capitol är din eventbiograf i Vasastan! Vare sig det gäller galapremiär, produktlansering eller burleskfest så finns vi här för er. Tillsammans med Miss Diamond sjösätter vi vår första dress-along till Moulin Rouge den 18 maj och du får här följa med lite bakom kulisserna med kvällens stjärna, Miss Diamond, vem är hon och hur går en dress-along egentligen till?

Bakom kulisserna på dress-along med Miss Diamond på Bio & Bistro Capitol!

Vem är Miss Diamond?

Miss Diamond – the Double-D DeLight – är en internationell burleskartist som burleskat världen över i 15 år, New York, Paris, Berlin osv. Hon har hoppat upp ur en 5 m hög tårta när NK fyllde 100 år, haft krogshow på Hamburger Börs, porträtterat den svenska synden i Eurovision och driver burleskkompaniet Diamonds in the Rough för att nämna något. I början på juni är hon inbjuden att uppträda på Burlesque Hall of Fame i Las Vegas.

Förutom koreograf och dansare är hon även showproducent och the body, boobs and brain behind konceptet ”Dress-along Movie Night”.

Hur uppstod idén om dress-along?

– ”Alla älskar vi film och alla är vi antigen kära i någon filmkaraktär eller så vill vi vara någon filmkaraktär.  Jag uppfyller alla tre kraven.

I.o.m att jag är burleskartist och i stort sett bor i ett kostymförråd så har jag ofta själv klätt mig inspirerat av filmer när jag gått på bio. Jag har sett liknande, men mycket större, koncept utomlands och väntat på att någon skulle ta detta till Sverige, men icke.

Så jag tänkte att det gissningsvis fick bli min egen lott att skapa ett sammanhang där gästerna uppmuntras gestaltat sina favoritkaraktärer via en Dress-along istället för det numera väletablerade Sing-along.

Jag kan inte sjunga för fem öre, men jag har en to-kill-for garderob så man jobbar med what God gave you! ;)”

Vad kan man som gäst vänta sig av kvällen?

Gästerna är som sagt var uppmuntrade att klä sig inspirerad av filmens estetik. Men det hela tar såklart inte slut där, vi kommer även att få filmstjärnorna att kliva ner från bioduken och komma till liv.  För som jag sa, alla vill vi vara någon filmkaraktär. Jag är Miss Diamond och hur presenteras Satine i filmen? Jo som the Sparkling Diamond. Jag skaffade mig alltså en egen roll i min husgud Baz Luhrmanns film Moulin Rouge.

Be careful what you wish for kids – dreams DO come true!

Hur har det varit att samarbeta med teamet på Capitol för att skapa denna kväll?

Capitol är en biograf helt i min smak, det är flott, lyxigt med fokus för förlustelse och njutning. Jag gillar hångelsofforna och att man får förfriska sig inne i salongen.

Därför var valet att samarbete med just Capitol för konceptet Dress-along lätt och jag är glad att de såg potentialen i min vision. Vi verkar gilla samma saker här i livet. Great minds think alike osv…

Det här är en kväll du inte vill missa, på med paljetterna och haffa dina biljetter här: https://www.capitolbio.se/filmer/3585

Vi älskar event! Har du en sprakande idé du vill utforska med oss eller kanske ingen idé alls men en sprakande produkt som bara måste möta världen? Vi gör det mesta för de flesta, varmt välkommen med din förfrågan till [email protected]!

BioBistro Capitol logo A regular black (2) (1)

Centralt beläget i hjärtat av Vasastan ligger Bio & Bistro Capitol som sedan 1926 stoltserat som en av Stockholms största och vackraste biografer. Mer än tre årtionden efter att den ursprungliga biografverksamheten lades ner står sedan 2018 entrédörrarna åter öppna. Innanför dem väntar inte bara en historiskt viktig plats för filmen, utan även en plats för kreativitet, gemenskap och event utöver det vanliga.

På Capitol finns möjlighet till allt ifrån sluten filmvisning för ditt företag och röda-mattan-event med mingel, till konferens, kickoff, produktlansering, föreläsning, kalas och mycket mer.

Våra fyra komfortabla salonger är utrustade med modern biograf- och konferensteknik. Salongerna rymmer 103, 82, 19 respektive 17 personer. Sittplatserna är bland de bästa i branschen, med en blandning av rymliga fåtöljer, soffor och klassiska biografsäten.

Vi serverar mat och dryck för mingel i vår foajé eller direkt till biosalongerna där platserna är utrustade med bord och läslampor.

Varmt välkommen med din förfrågan!

Kontaktuppgifter:

Therese Lindberg, Sälj- och eventansvarig
[email protected]
0763-139 884
Capitolbio.se

AKTUELLT ERBJUDANDE

Lediga Jobb

Mest läst

23 unika festlokaler att hyra i Stockholm

23 unika festlokaler att hyra i Stockholm

Letar du efter den perfekta platsen att hyra festlokal i Stockholm för ditt nästa event? Vi har samlat 23 unika och inspirerande festlokaler som passar allt från bröllop till företagsevenemang. Oavsett om du söker en intim miljö eller en storslagen salong, finns det något för alla i denna lista.
De 17 bästa festlokalerna i Göteborg

De 17 bästa festlokalerna i Göteborg

Letar du efter den perfekta festlokalen i Göteborg för din nästa fest eller firande? I Göteborg finns ett brett utbud av festlokaler som kombinerar charmiga miljöer med moderna faciliteter. Oavsett om du planerar ett litet privat firande, ett stort kalas eller en företagsfest, finns det lokaler som passar alla behov. Här får du en guide till några av de bästa ...
Ny stor eventarena i Stockholm

Ny stor eventarena i Stockholm

Den 27 april öppnas portarna till Fållan – en ny eventarena i Slakthusområdet med en kapacitet på 5000 gäster i en anläggning utöver det vanliga.
VD, CEO eller managing director - vad är skillnaderna?

Vd, CEO, president eller managing director – vad är skillnaderna?

Vd, CEO, president, managing director eller kanske koncern-vd? När det kommer till ledartitlar är företagsvärlden en djungel av akronymer och begrepp. Men vad betyder de egentligen, vilken titel gäller var och skrivs de med stor eller liten bokstav? Här reder vi ut skillnaderna och bjuder på en rolig språkfälla du absolut vill undvika.
Världsekonomins problem -en uppmärksamhetskris?

Världsekonomins problem -en uppmärksamhetskris?

Sedan 2007 har produktiviteten stadigt fallit, trots explosionen av ny teknik skriver mötesexperten Micke Darmell i sin julkrönika för Executiveeffect. Han uppmanar dig att låta det nya året bli en tid när du reflekterar över det som verkligen skapar värde.

Expertråd

Amadeus och GBTA Foundation i ny allians för mer hållbara och tillgängliga affärsresor

Amadeus och GBTA Foundation i ny allians för mer hållbara och tillgängliga affärsresor

Affärsresor

Amadeus anslöt sig till GBTA Foundation som en ny företagspartner och bidrar direkt till dess branschomfattande People and Planet-program. På Planet-sidan gick Amadeus med i GBTA Sustainability Initiative som Silver-partner för att påskynda klimatåtgärder inom affärsresandet. På People-sidan blir Amadeus den första grundande allierade till GBTA Accessibility Initiative, som syftar till att säkerställa smidiga affärsresor för alla.

AI förändrar hur Google fungerar – och hur företag behöver tänka SEO

AI förändrar hur Google fungerar – och hur företag behöver tänka SEO

Aktuellt

En ny söklogik skapar både trafikbortfall och affärsmöjligheter. Så säkrar du din synlighet när Gemini tar över.

Därför behöver du som executive assistant synliggöra ditt värde

Därför behöver du som executive assistant synliggöra ditt värde

Karriär

Du är en avgörande kugge i verksamheten — men när allt flyter på som bäst märks du knappt. Det låter som en komplimang, men riskerar att göra ditt arbete osynligt. Här får du konkreta råd för hur du kan visa värdet av dina insatser utan att det känns som skryt.

Från försvar till framtidstro – därför behövs Almedalen mer än någonsin

Från försvar till framtidstro – därför behövs Almedalen mer än någonsin

Gästskribent

Efter några års tvekan är Almedalsveckan tillbaka, inte bara till omfång, utan till relevans. I en tid när demokratin skakar och marknaden söker fotfäste blir värdet av genuina mötesplatser tydligt.

Välkommen till Mötesbaren på nyrenoverade Maxim Stockholm

Välkommen till Mötesbaren på nyrenoverade Maxim Stockholm

Event

Den 4 september bjuder Effect-sajterna in till en inspirerande kväll med föreläsningen Framtidens möte – när själ, känsla och AI kliver in i rummet, med hållbarhetsexperten Mikael Salo. Kvällen bjuder även på mingel och visning av nyrenoverade Maxim Stockholm.

Dags för sandaler och solglasögon!

Dags för sandaler och solglasögon!

Krönika

Vi har snackat AI, bjudit på tips, råd och inspiration. Vi har fått ta del av hur olika EA-rollen kan se ut i våra många profilintervjuer med er och vi har setts på olika event och webinarier. Men nu stundar midsommar och det är dags att byta e-post mot solkräm och ta på sandaler och solglasögon och gå ner i varv några veckor. Vårt nyhetsbrev är tillbaka igen i augusti. Vi ses då! 😎

Magisk kväll på Fotografiska när Mötesbaren bjöd in till mingel och inspiration

Magisk kväll på Fotografiska när Mötesbaren bjöd in till mingel och inspiration

Event

Sol från klarblå himmel, mingelglada gäster, fantastisk mat och en inspirerande föreläsning – när Mötesbaren intog sommarverandan på Fotografiska blev det en kväll att minnas. Kolla in mingelbilderna här!

Möt Johanna Tüll Hollander:  ”Jag höll på att ta livet av min chef”

Möt Johanna Tüll Hollander: ”Jag höll på att ta livet av min chef”

Profiler

Hon har nyligen bytt jobb från Executive Assistant på Munters till Chaos Coordinator på Swedish Neutral. Vi möter Johanna Tüll Hollander som berättar hur hon höll på att ta livet av sin chef, om sin checklista och sitt bästa engelska språktips!

Sustainable Healthy Performance lär chefer agera i oroliga tider

Sustainable Healthy Performance lär chefer agera i oroliga tider

Event

Chris Christiansson är programdirektör på Ara Health och har utbildat över 5 000 ledare i ”Sustainable Healthy Performance” och i ”In Demand Robustness”. I geopolitiskt oroliga tider är detta viktigare än någonsin, menar Chris. Nu har du som Executiveeffects läsare möjlighet att få delta under två dagar i Laax i Schweiz för att se om det kan vara något för din organisation.

Grattis alla ny-cerifierade EA:s!

Grattis alla ny-certifierade EA:s!

Aktuellt

I går var det dags för den tionde omgången av Executive Business Assistant att certifieras. Stort grattis säger vi på Executiveeffect till er alla!

 

Executiveeffect.se - Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar närmast ledningen i företag och organisationer.
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Eventeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com