Vill du bli vår kollega i en framtidsbransch med en klimatsmart råvara som utgångspunkt? Är du en engagerad och serviceinriktad person som trivs i en dynamisk arbetsmiljö?
Din nya arbetsplats
I moderna lokaler mitt i Norrköping finns Holmen Papers huvudkontor med försäljnings- och marknadsavdelning. Här hjälper vi kunden att optimera sitt pappersval genom kommunikation, affärsutveckling, marknadsanalys, försäljning och kundservice. Härifrån sköter vi även produktions- och logistikplanering för hela Holmen Paper. Här har du alltid nära till kunniga och engagerade kollegor. Viljan att göra ett bra jobb och bidra till en grönare framtid är tydlig. Allt som allt är vi drygt 60 medarbetare som sitter i vackert belägna lokaler vid Strömmen i centrala Norrköping med bara några minuters promenad till resecentrum.
Din framtida utmaning
Då vår tidigare ledningsassistent har gått vidare internt inom företaget söker vi nu en ny kollega.
Som ledningsassistent kommer du att ha ansvar för att effektivt och proaktivt koordinera och supportera affärsområdeschef i det dagliga arbetet, det innefattar bland annat:
- Planera, koordinera och följa upp aktiviteter, konferenser, besök och event på ett framgångsrikt sätt
- Agera representant och ambassadör för Holmen Paper vid interna och externa besök samt säkerställa en högklassig service
- Fungera som kontaktperson för operativa husfrågor med fastighetsägare och andra hyresgäster från Holmen, säkerställa smidiga processer och goda relationer
Du kommer att rapportera till affärsområdeschef för Holmen Paper.
För att lyckas i rollen
Inom Holmen lägger vi stor vikt vid ditt medarbetarskap och din personliga inställning. Du förstår din och dina arbetskamraters betydelse för framgång, utveckling, och för en god arbetsmiljö.
Du som söker är en engagerad person med hög integritet. Som person är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, kan prioritera effektivt samt ser möjligheter i förändringar.
Din strukturerade och organiserade approach gör att du kan hantera komplexa arbetsuppgifter på ett effektivt sätt och tar ansvar för att leverera resultat inom givna tidsramar. Du har en god förmåga att arbeta självständigt, ta initiativ och att driva processer framåt samtidigt som du ser brett samarbete som en förutsättning för att nå bästa möjliga resultat.
Som ledningsassistent är du en given ambassadör för såväl interna som externa kontakter och du drivs av att leverera högklassig service!
Du som söker har en gymnasieexamen och minst några års arbetslivserfarenhet, gärna som assistent eller där administrativt arbete och koordinering har vart en viktig del av dina arbetsuppgifter.
Utöver detta finns det ett antal erfarenheter och kunskaper som vi ser som nödvändiga i tjänsten:
- Mycket god kunskap och vana av att använda datorn som arbetsverktyg
- Mycket goda kunskaper i att uttrycka dig professionellt i svenska och engelska i både tal och skrift
- B-körkort
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig möjligheten att verka i ett väletablerat och modernt skogsföretag tillsammans med engagerade och professionella kollegor. Vi brukar beskriva oss som det lilla stora företaget.
Hos oss får du det bästa av två världar – du arbetar i en prestigelös organisation med snabba beslutsvägar och korta avstånd från idé till genomförande.
Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete med stort eget ansvar. Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar.
Ansök redan idag!
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
I denna rekrytering behöver du endast bifoga CV, inget personligt brev, samt besvara några urvalsfrågor. Välkommen med din ansökan!