Vi söker nu en ambitiös och skicklig assistent till koncernledningen. Rollen passar dig som har en administrativ och kreativ ådra och som vill bli en del av en framåtskridande organisation som värdesätter kunskap och kvalitet, och bidrar till välmående för varje individ, medarbetare och samhälle. Är du junior i din karriär och redo för ditt första steg in i affärsvärlden? Brinner du för service och professionalism? Då kan det vara dig vi letar efter!
Förmåner
- Friskvårdsbidrag
- Personalrabatt
Vi söker nu en ambitiös och skicklig assistent till koncernledningen. Rollen passar dig som har en administrativ och kreativ ådra och som vill bli en del av en framåtskridande organisation som värdesätter kunskap och kvalitet, och bidrar till välmående för varje individ, medarbetare och samhälle. Är du junior i din karriär och redo för ditt första steg in i affärsvärlden? Brinner du för service och professionalism? Då kan det vara dig vi letar efter!
Företag: Life Europe AB
Plats: Dalagatan 7, Stockholm
Jobbkategori: HR/kontor/administration
Omfattning: Heltid
Startdatum: Enligt överenskommelse
Typ av uppdrag: Rekrytering
Om tjänsten
I trivsamma lokaler i Vasastan sitter Nordens största hälsokedja; Life. Kanske att du känner igen varumärket från att ha handlat i någon av deras 270 butiker i Sverige, Norge eller Finland någon gång? Life brinner nämligen för hälsa och spelar en viktig roll i människors strävan att må bra, med ett brett utbud av hälsoprodukter och personlig hälsorådgivning i butiker och online. Just nu pågår en spännande förändringsresa hos Life, och som en del av att skapa en hållbar organisation utökas nu teamet med en koncernledingsassistent, med kontorsansvar. Genom att arbeta nära och stötta VD/koncernledning får du här chansen att fördjupa din förståelse för affärslivet. I rollen som koncernledningsassistent har du en central funktion i organisationen där du kommer ha många kontaktytor.
I rollen kommer du att stöta på olika typer av administrativa uppgifter, som du tar dig an på ett självständigt och strukturerat sätt. Dina arbetsuppgifter inkluderar att hantera styrelsematerial, skapa PowerPoints, ansvara för bokningar och organisera evenemang. Du kommer även att vara ansvarig för kontorslokalerna, där du tar hand om sedvanliga kontorsuppgifter som posthantering och bokningar. Du blir en del av en organisation där stämningen präglas av prestigelöshet, värme och där nya idéer välkomnas med öppna armar.
Arbetsuppgifter
- Ansvar för att stötta och assistera VD och koncernledning
- Koordinering av kalendrar och möteshantering
- Planering och koordinering av resor, aktiviteter och evenemang
- Hantering av konfidentiell och sekretessbelagd information och dokument
- Ansvara för kontorsfunktioner, genom att säkerställa att kontorets lokaler är i fint skick
- Övriga sedvanliga VD-assistentuppgifter
- Nära samarbete med övriga i organisationen
Vi söker dig som
Vi söker dig som är prestigelös, serviceminded, flexibel och självständig. Du trivs med att ta eget ansvar och kan arbeta i ett högt varierande tempo. Med ett brett kontaktnätverk är du van vid att skapa relationer. Vi tror även att du besitter ett stort intresse för hälsa och välmående. I rollen rapporterar du direkt till Koncern VD. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och intresse för tjänsten. Motivera väl i din ansökan varför du valt att söka.
Formella krav:
- Avslutad gymnasieutbildning, vi ser det som ett stort plus om du har en akademisk examen inom exempelvis Business Administration
- Mycket goda IT-kunskaper, innefattande Office-paketet samt förmågan att enkelt kunna sätta dig in i nya system
- Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, eftersom du dagligen kommer att kommunicera på båda språken. Vi ser det som ett plus om du har kunskaper i det norska eller finska språket då Life även har verksamhet i Norge och Finland.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Läs gärna mer om hur vi vår rekryteringsprocess ser ut: Rekryteringsprocess för jobbsökande | Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Läs gärna mer om hur vi använder oss av tester i rekryteringsprocessen här: Tester i rekryteringsprocessen | Academic Work
Life Europe AB
Precis som Life brinner för deras kunders hälsa, brinner de också för medarbetarnas välmående. Därför är de extra stolta över att Life Sverige 2022 blivit certifierade som ett Great Place to Work® för andra året I rad. Life har många eldsjälar som är riktigt stolta över att bidra med sin kunskap och hjälpa människor att hitta välmående i livet. Kulturen präglas av en stark gemenskap och en familjär omgivning där omtanke för både kunden och kollegan står i fokus. Den här rollen utgår från vårt kontor i centrala Stockholm och det finns möjlighet att arbete hemifrån två dagar i veckan. Som medarbetare på Life får du både friskvårdsbidrag, sex veckors semester och personalrabatt.
Bli direktrekryterad till Life Europe AB
Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av kundföretaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.
Har du frågor om tjänsten?
Milly Ellqvist Weidstam eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på [email protected] Ange annons-ID i ditt mail: 15101806