Om tjänsten
Peab söker efter en Executive Assistant som kan underlätta vardagen med sin administrativa drivkraft och kompentens. Man kommer arbeta mycket nära fyra av bolagets chefer, AO-chefen, Regionchefen för Väst, Affärsstödschefen och Produktionsstödschefen inom affärsområdet anläggning på bolaget. Affärsområdet Anläggning bygger och underhåller vägar, järnvägar och broar såväl i den lokala anläggningsmarknaden som i större nordiska infrastrukturprojekt, samt utför drift och underhåll av gator och vägar. Rollen som Executive Assistant är en mycket varierade tjänst och du kommer bland annat arbeta med följande arbetsuppgifter:
- Kallelser till möten såsom ledningsmöten, styrgruppsmöten, anbudsråd, mötesbokningar och hjälpa till att få in underlag och koordinera inför möten
- Skriva protokoll vid möten
- Administrativt arbete med att strukturera och spara dokument
- Uppvaktningar – allt det praktiska
- Resebokningar
- Reseräkningar
- Hjälpa till med att sammanställa och designa presentationer i PowerPoint och Excel
- Ad hoc (mindre analyser/utredningar, tillfälliga uppgifter och problemlösning)
Din profil
Peab söker dig som delar bolagets värderingar, är jordnära, utvecklande, personlig och pålitlig. Du älskar administrativt arbete, har en vass kommunikativ förmåga samtidigt som du förstår integritet och har en fingertoppskänsla. För att lyckas och trivas inom rollen ser vi följande som meriterande:
- Du är en expert på administration som vill fortsätta din utvecklingsresa inom området
- Du är ansvarstagande, hjälpsam, positiv och flexibel som person
- Du är stresstålig, kan hantera många bollar i luften
- Du är duktig på att prioritera inkommande arbetsuppgifter
- Du har mycket god förmåga att utrycka dig i tal och skrift i svenska språket
- Du har tidigare erfarenhet ifrån liknande arbetsuppgifter
Tillträde, omfattning och anställning:
Tjänsten är på heltid med kontorstider måndag till fredag 08.00 till 17.00. Kontoret är beläget i Göteborg, Nellickevägen 22. De första 6 månaderna är du anställd utav oss på Hero och sedan är förhoppningen att tjänsten kommer övergå till en anställning hos Peab. Start är omgående.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Christoffer Sperring på christoffer.sperring@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
“We are heart working”
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.