Arbetsbeskrivning
Som Executive Assistant är du en del av ett assistentteam som stöttar och bistår företagets mest seniora Partners i deras dagliga arbete. Rollen är en viktig och central funktion för att få allt att gå ihop och ställer höga krav på service och kvalitet.
Här arbetar du brett med koordinering och administration samt driver ofta egna projekt vid sidan om det dagliga. Det är en roll som förutsätter god samarbets- och lösningsförmåga, noggrannhet, kommunikationsförmåga och proaktivitet.
I tjänsten ingår sedvanliga assistentuppgifter såsom hantering och koordinering av kalender, koordinering av möten och dokumentation både gentemot klienter och det interna teamet, upprättande och redigering av presentationsmaterial samt planering, koordinering och organisation av interna och externa seminarier och events av större eller mindre karaktär.
Som person har du lätt för att anpassa dig till olika situationer och människor och du har en professionell attityd där problemlösning är en del av dina dagliga utmaningar. Vi kallar det för en can do attityd, dvs här finns inga omöjliga uppgifter – bara olika sätt att lösa det på.
För att passa in i kulturen har du ett strukturerat och proaktivt arbetssätt och i grunden en positiv inställning till dig själv och dina kollegor. Dina tidigare erfarenheter har gett dig god koordineringsförmåga och du trivs med att arbeta i högt tempo där teamets behov styr din arbetsdag.
Du drivs av att hjälpa andra och är en prestigelös person som kan ta i där det behövs, samtidigt som du har hög integritet. Ibland ställs krav på möjlighet att ställa upp med kort varsel utanför arbetstid varför du bör vara flexibel.
Vi tror att du som söker har en gymnasieutbildning, gärna kompletterad med en eftergymnasial utbildning t ex inom administration eller service. Du bör ha några års erfarenhet som assistent och trivas i en högpresterande och internationell miljö där ditt bidrag blir en viktig kugge i den dagliga verksamheten. Du är van att uttrycka dig obehindrat på engelska och svenska i både tal och skrift. Vidare är du tekniskt bevandrad och har goda kunskaper inom Office programmen, främst Outlook.
Är du den vi söker och vill ha ett utmanande arbete i en internationell och dynamisk miljö ser vi fram emot din ansökan snarast möjligt. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet i denna tillsättning och kommer att göra urval och intervjuer löpande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med provanställning om sex månader.
För mer information vänligen kontakta Susanne Waering, Jurek via e-mail; [email protected].
McKinsey är ett managementkonsultbolag som arbetar med många av Sveriges och världens största organisationer, inom privat såväl som offentlig sektor. Kvaliteten på vårt arbete är helt beroende av de människor som arbetar hos oss. Därför är ett av våra viktigaste mål att attrahera och utveckla duktiga medarbetare. Några av våra ledord är engagemang, samarbete och mångfald.