Executive Assistant till företag inom retail, Stockholm
I rollen som Executive Assistant stöttar du företagets VD med dagliga administrativa arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av:
– Mötesbokning och eventplanering
– Planering av resor
– Förbereda presentationsmaterial
– Dokumentation och arkivering
– Andra administrativa uppgifter som exempelvis utläggshantering
– Avlasta övriga i ledningsgruppen vid möjlighet och behov
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med goda administrativa kunskaper. Du är prestigelös och serviceminded som person och trivs med att ha många bollar i luften. Du värdesätter även många kontaktytor, både inom organisationen men också externa kontakter som exempelvis kunder. Vi ser gärna att du dessutom är noggrann och förstår vikten av att möta deadlines.
Du som söker rollen bör uppfylla följande:
– Erfarenhet av att arbeta administrativt och/eller inom ett serviceyrke
– Goda kunskaper i Officepaketet
– Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
– Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande
Just nu söker Michael Page en Executive Assistant för en av våra kunder. Vår kund är verksamma inom Retail och har sitt svenska huvudkontor i centrala Stockholm. Du kommer att tillhöra Office Support teamet bestående av 4 trevliga och duktiga kollegor även om det dagliga arbetet innebär att arbeta nära företagets VD.
Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader där du är anställd hos Michael Page och arbetar ute hos vår kund. För rätt person finns chans till förlängning alternativt rekrytering direkt hos kund vid avslutat uppdrag. Uppdraget förväntas starta omgående, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
På Michael Page erbjuds du en dedikerad konsultchef, pensionsavsättning, ersättning för röda dagar samt en livförsäkring. Tveka inte att ansöka redan idag då intervjuer sker löpande!